• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes Bigfoot LHR21ES en LHR15ES ervaringen Kevin Brown backing plate modificatie?

MarcieMarc

Detailing trainee
17 feb 2014
3
47
45
Zelf heb ik onlangs via een vriend (nieuw 2de hands) een Rupes Bigfoot LHR15ES en Bigfoot Mini voor een zeer schappelijk bedrag kunnen aanschaffen.
Nu heb ik er buiten een klein stukje proberen nog amper mee gewerkt, maar kijk met spanning uit naar wat mooier en beter weer zodat ik er vol mee aan de slag kan. Ben zeer benieuwd!
Inmiddels ben ik me zoveel mogelijk aan het "inlezen" op diverse fora etc.

Ik kwam ergens een "modificatie" tegen van ene Kevin Brown (schijnt een behoorlijke autoriteit op detailgebied te zijn) ik ken hem verder niet, maar hij heeft bedacht om een ring pas te maken op de standaard Rupes backing plate, waardoor deze een fractie lager tov. de machine komt te staan en daardoor geen wrijving/contact meer heeft met de behuizing van de machine. Daardoor zou de machine meer "torque" krijgen en daardoor zou je bij bollingen in het plaatwerk etc. de pad minder snel stil komen te staan.

Normaal gesproken ben ik niet iemand die graag aan een dergelijke machine wil gaan "experimenteren" en zou ik denken dat ze dit bij Rupes zelf ook wel moeten kunnen verzinnen!? Maar in de US zijn er zoals ik lees een heel behoorlijk aantal detailers met een dergelijke Bigfoot die deze "modificatie" hebben uitgevoerd en nog blijer worden van de werking van de machine en uiteindelijke resultaten.

Ik ben benieuwd wie er hier in NL ervaring mee heeft? en is het aan te bevelen?

https://www.youtube.com/watch?v=LPCMUTDtlSU&feature=youtu.be

Ik begrijp je eerste reactie! En die is net zoals die van mij machine zal wel prima zijn en waarom zou je er dan iets aan willen/moeten veranderen?

Echter door het vele aantal posts op diverse fora die ik erover las, ben ik toch benieuwd naar mogelijke ervaringen van mensen hier.

Ik heb zelf de mod gedaan op een BF 15.
Ik vind het fijner werken. Als je echt wilt weten of het iets voor jou is. Kan je heel makkelijk zelf een ringetje fabriceren en die erin doen. Vind je het niks kan je zo het ringetje er weer uit halen ;)

Ik heb zelf ook een BF 15, heb de mod geprobeerd maar geen noemenswaardig verschil. Bij sommige BF machines raakt de backing plate al amper de behuizing. Bij mij raakt hij hem wel gewoon, maar ik merk weinig tot geen verschil met de mod. Wel merkte ik dat de machine harder rateld bij het opstarten en uitzetten. Weet niet of andere hier ook last van hebben?