• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review/Eerste ervaring - Rupes LHR21

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.932
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Vandaag mijn laatste aanwinst, de Rupes BigFoot LHR21, geprobeerd op een sloopkap van een donkerblauwe Audi S4. Dit leidde tweemaal toe tot een ''WTF?!-moment''...

Ik wilde niet alleen de BF21 proberen, ook wilde ik de vergelijking maken met mijn DAP900 V3. Ik heb gebruik gemaakt van;

  • DAP900 V3
  • Monello - Raffini Foam pad Geel
  • ...
  • Rupes BigFoot LHR21 (mark2)
  • Lake Country - HD-orbital Blue (7'')
  • Lake Country - HD-orbital Orange (7'')
  • ...
  • Scholl - S3
  • Scholl - S30

01 Materials.jpg



In mijn schuur met Tl-verlichting heeft de kap een goed reflectie. De kap helemaal bedekt in enorm veel swirls. Da's mooi, heb ik er ook daadwerkelijk wat aan, haha! :p

02 Before.jpg


03 Before.jpg


04 Before.jpg


05 Materials.jpg



Rechtervak --> 1 hit met DAP + Geel + S3 (Langzaam bewegen, de korrel laten werken)

06 DAP 1 hit.jpg



Linkervak --> BF21 + LC Blauw + S3.

Lichte swirls verwijderd, diepere krassen nog goed zichtbaar.

07 Rupes 1 hit.jpg


Op dit moment had ik de eerste ''WTF?!'' Net een berg geld uitgegeven aan een machine en het resultaat laat vrijwel geen verschil zien met de DAP. Kl*tezooi!

Later op de dag ging ik terug naar de schuur, en had de kachel ondertussen lekker lopen stoken, en wist zeker dat het aan mijn eigen onkunde lag. Feitelijk gezien geeft de Rupes meer correctie en finish door zijn grote uitslag, dus daar kon het niet aan liggen.

(Zoals de knuppel die ik ben, ging ik onbewust snellere runs maken met de BF21. De korrel werd niet voldoende gebruikt en uiteindelijk zat ik met een paneel die op het oog vrij weinig verschil maakte met het DAP-paneel. Effe wennen...)



Rechtervak --> DAP, 4 hits + 1 hit Finish. Het idee was dat een 5de hit nog wel zou kunnen. De correctie was nu toch wel aanvaardbaar.

08 DAP 4 hits.jpg



Linkervak --> 3 hits + 1 hit Finish. Op de foto kun je zien hoe de mate van swirls was. Met de Faro erop ontstond er gewoon een witte waas.

09 Rupes 3 Hits.jpg


Conclusie; De BF21 werkt ontzettend lekker. Het is even wennen aan de grote pads en uitslag, maar valt mij 100% mee. Ja, hij corrigeert sneller als een DAP, maar ik was niet erg onder de indruk.


Inmiddels had ik mijzelf dus betrapt op te snelle runs en ging dit opnieuw proberen op de bovenkant van de kap.

10 Before.jpg


De machine zette ik op stand 6 en bewoog nu net zo langzaam als ik met de DAP zou doen. Uiteraard zijn je banen breder, dus wanneer je nog steeds 50/50 overlapt, heb je al een behoorlijk oppervlakte bewerkt. Ik was in verhouding met de DAP dus ook behoorlijk snel klaar. -->

11 Rupes 1 hit + Finish.jpg


12 Finish buiten.jpg


En toen volgde dus mijn tweede ''WTF-moment''. Ik heb 1 hit met LC Blauw + S3 gedaan en 1 hit met LC + S30 en was eigenlijk al zo goed als klaar. Daarmee bedoel ik; De leek zou al zéér tevreden zijn, een detailer zou nog effe 1 extra hitje geven.

Conclusie;

* Ik ben een eerste klas hark.
* De Rupes BigFoot LHR21 vind ik tot op heden heerlijk werken. Voelt solide, heerlijke balans.
* De correctie is inderdaad groter als mijn DAP900 V3.
* De finish leek ook uitstekend. De S30 voegde op het oog weinig tot niks toe aan de S3. (Dit zal ik vast en zeker beter gaan kunnen zien op gevoeligere lakken, maar toch)


Merkte pas laat op dat ik een bericht had geplaats in een verkeerd topic. Dus bij deze plaats ik hem opnieuw, want na een lange reis ben ik eindelijk, door jullie hulp, gearriveerd;

Haha, het duurde effe! Maar ja, liever ergens teveel in verdiepen als meteen op je bek gaan. Werkt soms niet, vaak wel.


Ik ben een man van weinig woorden, maar...
Ik ben ook liever aan het vullen, dan aan het lullen, maar soms mot je eerst lullen, om wat te kunnen vullen.

Bij deze ook mijn hartelijk dank voor een ieder die mij van waardevolle informatie heeft voorzien. De interesse die werd getoond, de liefde die ik voelde in jullie tedere woorden, de hartstocht omtrent het Detailen die waarneembaar is en die enorme lust in mij als persoon die jullie mij op vele manieren kenbaar maakten (Lieve briefjes, bonbons die worden bezorgd, de vele bloemen en samples, de schattige lokjes haar, etc) zorgen voor een grote dankbaarheid met als resultaat dat ik de dappere stap maakte om een bezoek te brengen aan het Hoofdkwartier van CarClean en de wijze woorden van @Dibbuz mij vastberaden maakte om te kiezen voor een machine die mij, hopelijk, in de nabije toekomst enorm veel genot en voldoening zal geven en mij als persoon een beter mens zal maken.

Mijn dank is groot, lieve mensen.




Greetz
 
Ik zie dat Scholl een nieuw type fles en etiket heeft, enne zo te zien heb je de losse machine gekocht met de alleen de Lake Country pads. Dus hoeven we geen betoog te verwachten van Lake Country versus Rupes pads...:grinning:
 
Ik zie dat Scholl een nieuw type fles en etiket heeft, enne zo te zien heb je de losse machine gekocht met de alleen de Lake Country pads. Dus hoeven we geen betoog te verwachten van Lake Country versus Rupes pads...:grinning:
Ff maar jij denkt echt dat het hierbij blijft?
 
Hey LakLikkers,

Thanx voor de reacties!

Dat ziet er goed uit Q! Nu kun je nog sneller thuis zijn en je meissie de tijd geven die ze verdient....
Tja, dat zou je zeggen.... :p

hoeven we geen betoog te verwachten van Lake Country versus Rupes pads...:grinning:

Ben inmiddels de 329 zinnen en 19 afbeeldingen voorbij in mijn mini-review van de LC pads versus Monello Raffini en Rupes Pads.

Ff maar jij denkt echt dat het hierbij blijft?
:p Wanneer ik jullie weer kan vervelen dan doe ik dat meteen. Maak je geen zorgen, haha!


Greetz
 
Echt respect voor jouw passie, behulpzaamheid en verhalen.

Ik geniet elke keer weer als ik dit soort berichten lees.
krijg nu zelf ook behoorlijk wat vertrouwen in mijn eerste komende klus met hetzelfde polijstmiddel.
Kan niet wachten!
 
Ow trouwens, schiet mij nu meteen een vraag te binnen;

Wanneer de pad draait, dan zie je uiteraard de ''schim'' van de uitslag. Bij de DAP zie je dat deze ''schim'' nog grotendeels contact maakt met de lak, en neemt dus polijst en dergelijke mee, maar bij de Rupes, waar deze ''schim'' dus veel groter is, nam ik totaal geen polijst mee tenzij ik echt met de backingplate eroverheen ging. Ik spetterde nogal in het begin en die spetters pakte de pad niet op, ook al ging je er op het oog met je pad overheen. (Met die schim dus)

Ik leg het nu volkomen ruk uit, maar kan het nu ook even niet anders verwoorden.

Zou dit ook niet gewoon vlak op de lak moeten liggen?


@Ferdy - Thanx man! Doet mij goed. :heart:

Even een heads-up voor de Scholl S3 en in mindere mate de S30; Ik betrap mijzelf erop dat ik soms/vaak teveel polijstmiddel gebruik. Daarnaast is Scholl S3 een fijn product omdat je hiermee wat verder kunt finishen als normaal, maar hiervoor moet/mag/kan je de korrel wat verder doorwerken. Helaas vind ik de S3 de laatste tijd wat vettiger achterblijven waardoor afnemen zelfs met Prep niet zo makkelijk gaat. Althans, neemt wel OK af, maar blijft een wat vettige waas/vlekken achter.

Mij is verteld dat dit kan door teveel polijstmiddel, of te lang doorwerken, of misschien wel omgevingstemperatuur. In mijn geval misschien wel alle drie...?


Misschien kan iemand ons bij voorbaat al wat meer info verschaffen. IEMAND EEN IDEE? :p


(Ik doe 1 hit op een hoge stand, wanneer mijn dambord klaar is dan varieer ik nog wel eens in standje 4 en nog eens rustige runs maken of als ik merk dat ik simpelweg iets teveel product heb, nóg een dambord. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar krijg het niet zo makkelijk afneembaar als toen ik het afgelopen zomer/herfst voor het eerst begon te gebruiken)


Greetz
 

Ooh, daar wist ik niks van. Ik gaat gelijk is effe koekeloeren. THANX!


EDIT: Hmmm... Krijg een rare melding en géén e-mail.

  • SMTP fout! Kan niet verbinden met SMTP host.
Bericht
  • Uw account is aangemaakt en een activatie link is verzonden naar het opgegeven e-mailadres. Voor u kunt inloggen dient u uw account te activeren door op de link in de e-mail te klikken
 
Laatst bewerkt:
@Quantoxx ,jij verveelt mij niet hoor doe lekker je ding gozer!
Wanneer het polijstmiddel spettert is de kans groot dat je teveel gebruikt denk ik.
 
@Ric325i - Ik heb nu mijn gepatenteerde eigen flesjes waarmee ik dus kan doseren, en deed bewust al minder. Bij de Rupes21 had ik spetters en toen ik met een tukkie polijsten klaar was, zag je waar ik de kleine druppels polijst had aangebracht en vanaf die plekken waren de druppels naar buiten gesmeten, zeg maar. Je zag dit dus aan de vlekken op de pad. O--> :p

Bij de DAP had ik dit weer niet.


Greetz
 
@Jeroen Ik dacht dat jij ook wel vertrokken zou zijn nu je al je spullen verkocht had ;)


Nee! Ik heb nog een hele tas vol! Daarnaast nog een beetje half volle voorraad flessen!
Oh en ook een bak vol met pads, en nog een bak vol met doeken!

Ik heb twee keukenkasten van het keukenblok in de bijkeuken toegeëigend :heart: daar komt niemand aan!

En ik zit hier nog maar bijna 8 jaar hoor :neutral:
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ooh, daar wist ik niks van. Ik gaat gelijk is effe koekeloeren. THANX!


EDIT: Hmmm... Krijg een rare melding en géén e-mail.

  • SMTP fout! Kan niet verbinden met SMTP host.
Bericht
  • Uw account is aangemaakt en een activatie link is verzonden naar het opgegeven e-mailadres. Voor u kunt inloggen dient u uw account te activeren door op de link in de e-mail te klikken

Yup, kreeg ik ook. Wist m'n log-in gegevens niet meer dus opgevraagd. Helaas dezelfde melding.

Ik zal eens contact opnemen met de vertegenwoordiger
 
zalig om te lezen weer :-D
Wanneer alles in het rond spettert gebruik je te veel.

Ik heb de mijne gisteren ook voor de eerste keer gebruikt, om te finishen met de gele rupes pad met M205.
Ik vind het nadeel van die scholl compounds dat je die steeds moet 'opwerken', M205, D300 (en D301) kan je stoppen wanneer het genoeg is.
Deze maken ook bijna geen stof. Die D301 (finishing wax) geeft ook niet af op kunststof delen, wat afplak en opkuiswerk bespaart :)

Zie linkje hieronder, ik weet niet of iedereen dat kan zien, anders zet ik die foto's wel eens hier neer.
https://www.facebook.com/waxtem/posts/1074708215934523
het gaat om wagens die opgekuist moeten worden voor verkoop, dus geen full details ;)

Ik ga me nog wel een 5" plate aanschaffen voor de 5" pads.