• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes D-A Fine

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Iemand ervaring met de nieuwe Rupes D-A Fine compound - glanzend geel label?

Ik mankeer momenteel een medium polish...

Ik gebruik voornamelijk rupes pads, met de gele (oudere versie) als favoriet.
 
Ik heb de gehele nieuwe rupes lijn op mijn auto geprobeerd met rupes pads en ben er over tevreden, niet veel vergelijkingsmateriaal dat wel.
 
@Quantoxx laat ik het zo zeggen, als ik de zwarte LC pad en de gele rupes gebruik op mijn LHR15 Mark 3 zie je van die hele lichte 'vegen' boven en onder het licht. Kan er niet de juiste term voor vinden. Uiteraard gebruik ik na het polijsten Gyeon Prep. Als ik dan dezelfde pad gebruik en een ander fijn(ere) polish gebruik is dat weg/minder.
 
@DutchS40 dat klinkt alsof je teveel druk zet op je apparaat. Met een da zou je normaal geen hologrammen mogen maken. Een haze wel maar dat werk je direct weg met te finish
 
Geen idee of ik te hard druk, ik heb nu een auto of 15 gepolijst gok ik en zit nog midden in de 'probeerfase' natuurlijk. Als ik soms filmpjes zie van hoe anderen druk op die machine uitoefenen dan schrik ik ervan, zoveel druk dat je ze ziet zetten.
Ik ben even gaan zoeken in mijn telefoon en heb deze foto gevonden van een boot waar ik nu mee bezig ben.
Ik twijfel of dit nog voor of na de polish was, maar dit houd ik met de gele rupes soms (in mindere mate) over en bij een andere polish niet.
20210204_124736.jpg
 
Heb ook de hele lijn van Rupes pads en compound, werkt super, kan je de gele wol ook aanbevelen. Werkt ook top.
 
@Dampertje Daar zat geen tape. Die tape had ik geplakt voor een 50/50 zegmaar. Ach, mijn ervaring is in ieder geval dat de gele rupes een hele goeie stap is na (zwaar) compounden, maar persoonlijk haal ik er soms niet mijn gewenste finish mee. Rupes heeft ook nog een fijnere polish met een witte dop meende ik?
 
Geen ervaring met de Rupes Fine met het nieuwe label, wel met de Rupes Fine van een jaar terug. Ik weet niet of ook de samenstelling van de polijstmiddelen is aangepast, of dat alleen de pads zijn aangepast. (Soms is het bij detailing spullen net als bij wasmiddelen: zodra er ook maar een iets andere verpakking komt, wordt beweerd dat het minstens 2 keer zo goed werkt als uit de oude verpakking) ;)
 
Ik polijst na Rupes geel altijd nog een rondje met de Rupes Wit combinatie brengt net wat extra vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
@DutchS40,

De (oude) witte dop en pad zijn komen te vervallen bij Rupes, net als de groene dop en pad. Hiervoor zijn de blauwe DA Coarse en gele DA fine voor in de plaats gekomen.

Eventueel kun kun je na geel de UNO Pure Ultra nemen en deze verwerken op de (nieuwe) witte pad.


Misschien is het wel een idee om meteen de hele set te nemen, ben je meteen klaar:

Overigens is de finish van de nieuwe blauwe DA pasta al subliem dat finishen met geel al vaak zat is, ben je met 2 stappen klaar.

In m'n filmpje het resultaat na blauw op een Mercedes lak (die over het algemeen best hard is....)

 
  • Leuk
Reactions: RobinT
@nicknameless Ik was sowieso al fan van de blauwe 'coarse' dat daar nu een grote fles van thuis staat, de gele dop finishte ook erg fijn op een gele VW Crafter. Ik heb de witte uno gisteravond nog besteld in combinatie met de pad voor de LHR15 en LHR75. Dan is de set nu compleet. Prachtig resultaat op die Mercedes!
IMG_20201224_173031.jpg