• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

M105 en D/A

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Hoi allemaal,

Ik heb eventjes gezocht, maar ik vond geen echt topic over Meguiar's M105 maar ik zou daar wat meer over willen weten.

Situatieschets:
Tot nu toe heb ik enkel met de SSR-serie van Poorboy's gewerkt. Ben daar heel tevreden over. Recent heb ik de M205 gekocht. Hiermee verkrijg ik een heel heldere glans en ik vind dat het product prettig verwerkt. Dit gaat mijn laatste polijststap worden.

Mijn busje SSR 2.5 is bijna leeg en nu vroeg ik me af of ik me een nieuwe bus SSR 2.5 zou kopen, ofwel eens iets anders proberen. Over de SSR 2.5 ben ik tevreden, maar een product met iets meer kracht kan ik wel gebruiken. Liefst van al zonder veel extra stappen te moeten toevoegen. Bijvoorbeeld, ik zou de SSR3 kunnen aanschaffen, maar dan ga ik toch nog goed moeten nabewerken en dat doe ik niet graag. Zelfde reden waarom ik niet graag de oranje pad gebruik: de marring die het achterlaat krijg ik maar heel moeilijk (lees: traag) weg.

Ik vroeg me dus af of ik de M105 als vervanger kan kopen en hoe die zich verhoudt ten op zichte van de SSR 2.5. (ik denk zelf dat die iets meer cut heeft maar toch fijn genoeg finisht). Beide kopen is geen optie, want ik wil mijn budget niet overschrijden en wil toch een literverpakking kopen.
Hoe zit het dan met de Ultimate Compound? Is die te vergelijken met de M105?

Tot slot, ik heb begrepen dat M105 met een D/A of excenter kan gebruikt worden, klopt dat en zijn er misschien mensen die daar ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor de adviezen!
 
Goede vraag ,dat wil ik ook wel eens weten ,ben ook op zoek naar een vervanger.
Als ik me kan herinneren zijn er 2 versies van de M105 de eerste reeks was alleen voor rotary bedoeld ,maar de vernieuwde zou ook voor DA zijn. Ik weet niet welke het is die momenteel in de shop staat..?
 
Het enige wat ik gevonden heb over het gebruik van M105 op een D/A is dat er blijkbaar 2 versies van de M105 zijn, een oude en een nieuwe verbeterde formule. De laatste schijnt geschikt te zijn voor de D/A, de eerste alleen voor de rotary, al zegt Mike Philips hierover dat het kan werken op de D/A. Bij de eerste versie scheen de korrel niet goed af te breken bij gebruik op een D/A.
 
Degene die in de shop staat is de oude versie, Meguiar's NL heeft kennelijk nog niet de nieuwe.
 
Thanks, dan valt die voorlopig af.
Vermoedelijk is Ultimate Compound dan meer wat ik zoek?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Ultimate Compound de consumentenversie is van M105. In welk opzicht zou het dan verschillen?
 
Zou iets uit de 3M reeks geen vervanger kunnen zijn ,dit werkt toch ook goed via DA ,of iets uit de Menzerna reeks..?
 
Ik gebruik de "oude" M105 evenzeer met de G220 en zonder problemen. Enig minpuntje wat ik vind aan de M105 is dat ie snel stoft maar dat heb je eveneens met de rotary, lijkt wel beetje eigen te zijn aan de Meguiar's producten. Iemand al gehoord van het truukje om één druppeltje paraffine olie op de pad aan te brengen waardoor het stoffen zou tegengegaan wordt?
 
ik heb ook de 105 met de dap gebruikt.
op een zwarte auto, het werkt prima
stoft alleen best wel