• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes vs Gyeon rotary pads

marcovanderniet

Detailing guru
10 okt 2018
492
153
49
Den Hoorn zh
Beste lotgenoten,

Ik ben op zoek naar pads voor de rotary. Zelf heb ik voor de DA al flink wat Rupes en Scholl in huis en daarom al ervaring met Rupes.

Ik zat zelf te denken om een wool pad, polish (blauw) en fine polish (geel) te nemen incl. Rupes rotary gel compound en polish. Een finishing pad lijkt mij niet nodig aangezien je dat veelal doet met een DA. Ik twijfel aangezien er ook goede ervaringen zijn met Gyeon.
Gyeon zou een mooi alternatief zijn denk ik. 1 probleem: Ik en Gyeon zijn niet altijd de beste vrienden maar wil het toch elke keer weer proberen. Vandaar mijn terughoudendheid wbt aanschaf van de Gyeon Pads. We zitten in relatie therapie en hopelijk gaat het nog een keer wat worden.

Zijn er leden die ervaring hebben met beide merken?
Hoe is de duurzaamheid, user friendly, resultaat etc....
Welke combi zou het beste zijn? Gyeon/Rupes mag ook natuurlijk.

p.s.
Ik heb gezocht maar kwam deze vraag niet specifiek tegen en anders ga ik gewoon proberen.....
Ik weet dat het gebruik van de middelen en ervaringen puur persoonlijk zijn maar het geeft wellicht wat nieuwe inzichten.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Quantoxx
Ik heb ervaring met beide merken met de rotary pads.

Gyeon: prima pads, na 2 auto's helaas wat happen eruit. Bij elke pad in welke grootte of hardheid dit gemerkt helaas. Velcro liet los bij een rode 80mm terwijl ik aan het polijsten was.... Wel goede resultaten.
20200924_193557.jpg


Rupes: prima pads, ook hier geen beste levensduur. Net iets betere resultaten.
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet