• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruttie85 stelt zich voor met zijn Yaris T-Sport

Ruttie85

Detailing addict
23 apr 2011
63
65
Beste mede-forumleden,

Omdat ik al wat posts had gedaan op dit forum, maar ik mij nog nooit voor heb gesteld, werd dat toch eens tijd!

Ik heet Rutger, ben 26 jaar en woon in omgeving Eindhoven, waar de wereld Brabant heet :) (Witte gij 't ok! :p )

Ik heb een baan in de zorg, met avond- en slaapdiensten waardoor ik voor deze nog niet uit de hand gelopen hobby (ik heb die donkere presentator John in elk geval nog niet langs zien komen.) gelukkig tijd overhou.

Geregeld pak ik klussen aan voor enkele klanten en vrienden om hun automobiel een make-over te geven. Dat gaat gelukkig altijd met een grote glimlach.

Hoe is dat begonnen? Bij een Peugeot-dealer in Heeze die niet meer bestaat.
Ik begon hier in 2001 met een zaterdagbaan waarbij ik auto's ging wassen en later ook poetsen, met een uurloon van 7 gulden per uur. Lachen op je 16e :)

ik moest nog veel leren! We werkten met sponzen en Shell-waxshampoo van het naastgelegen Shell-station.
Mijn collega vertrok in 2005 en ik stond er alleen voor.
Ik zocht steeds naar manieren om auto's steeds maar mooier te krijgen maar kende het hele detailvak nog niet. Van kleien, polish, marring, swirls en dat soort begrippen had ik nog NOOIT gehoord!

Tot ik in 2006 in aanraking kwam met het toen nog heilige (inmiddels niet meer vanwege het prijsniveau) Meguiars. Ik ging op moeders Yaris aan de slag met het 1-2-3 systeem en geloofde mijn ogen niet!
oefening baarde kunst en zo kocht ik een excentermachine plus toebehoren, ik nam ook klussen aan.
Daar kwam in 2008 een Rotary bij, beide gebruik ik nog steeds.

In datzelfde jaar ging HDMG failliet en daar ging mijn mooie zaterdagbaan. Ik heb nog 2 maanden bij VW in Veldhoven en daarna 6 maanden bij Renault in Nuenen gewerkt op zaterdag. Toen studeerde ik af en ik ging in de zorg aan het werk.

Ik ging verder een kocht ook producten van Poorboys. Ondertussen heb ik SSR1, 2,5 en 3.

Nog steeds is auto's poetsen een hobby, heb ik een berging met allerhande producten, meest Meguiars of Poorboys.

Ik kocht in 2006 mijn eerste en nog steeds bijzondere auto:

PICT0066-1.jpg

PICT0072.jpg


Deze reed ik van 120 naar 170 k, en na mijn afstuderen en lang sparen kijken voor wat luxers. Want jeminee, wat was die Starlet sterk en duurzaam! Maar ik wilde ook wel wat meer comfort.
Ik heb in december 2009 daarom een Yaris T-Sport aangeschaft (goeie ervaringen en hoge tevredenheid deden mij bij Toyota houden, hierna waarschijnlijk ook), en verkocht deze Starlet aan een vriend, die er nu mee rijdt. De 17e gaan we 'm poetsen!

Nu rijd ik dus deze auto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Van maart 2001 en 130k gelopen. Ik wil hem eigenlijk doorrijden tot de kosten de baten overstijgen. Verder bevalt de T-Sport mij super!

Bedankt voor het lezen en tot snel op het forum
 
Hallo Rutger,

Welkom op het forum!

Tof dat je al zolang poetstte zonder te weten dat er veel en veel "beter" was.

Bij mij was dit ook eigenlijk hoor,tot voor kort dacht ik dat je enkel met een polish de lak kon "strak" zetten en dat de auto ook goed "beschermt" was.Had immers eens een flesje met "superpolish" bij een nieuwe auto gekregen en ik moest dat er elke 3-4 maanden maar eens opsmeren en oppoetsen.Het werkte wel hoor,zeker vergelijkbaar met een 2 in 1 produkt dat je bij megs ook hebt of bij andere merken.(ik heb er wel 5 jaar mee gedaan)
Ik poetste de wagen ook enkel en alleen met een gardena-waterborstel voor op de tuinslang,en daar werd steevast iedere week de auto mee gedaan (en de wieldoppen!!!:|~* )
Shampoo kwam er zelfs niet aan te pas en de ramen werden gewoon met een mf-doek proper gemaakt.
1 ding had ik nog,buiten de 2 mf-doekjes:glass-polish van turtle wax,en ik moet zeggen dat die echt goed zorgde voor mijn ramen.
Geen vegen en blinken ,ni normaal!

Mooie auto trouwens,is zeker wat sneller klaar dan de mijne:-b

Veel leesplezier en doe-fun met je auto(s)

Danny
 
@ grandscenicman:

Een gardena-borstel over je lak, aiaiai!!

Ik was mijn auto altijd in de wasbox. Ik neem zelf een emmer, Jerrycan warm water en M-shampoo plus accessoires mee en ga dan aan de slag.
Als ik daar mensen hun auto zie w(kr)assen) met zo'n roto-borstel draaien mijn ingewanden zich zo ongeveer om!

Een paar keer per jaar zet ik de T-Sport in de Collinite 915 (mn favo-wax, WAT een standtijd!) wordt hij gepolished en gekleid. Eens per jaar polijst ik 'm.

Hij zal inderdaad wat sneller klaar zijn dan een Grand-Scenic maar goed, daar kun je wel een lekker groot gezin in meenemen :)
Groeten
 
Hallo nogmaals,

Idd , in de mijne kan je wel wat meenemen,afgelopen zondag de koffer helemaal volgeduwd om Steven te helpen met zijn hologrammen-audi:D

Ondertussen ben ik ook al 6 bestellingen ver op cc.:-b

Groeten Danny