• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruudster in da house!

Ruudster

Detailing rookie
6 sep 2020
1
2
Hallo allemaal,

Ruud stelt zich even voor! 30 jaar en woonachtig in Zeeland. Werkzaam in de productie als eindbaas.
Een paar weken geleden een VW Golf 7 gekocht (2018), auto is door de garage "gepoetst" afgeleverd. Netjes maar
zelf zie je naar een paar dagen toch wat punten waarover je niet tevreden bent.

Dankzij dit forum al e.e.a kunnen oplossen! Zoals een vocht vlek in de hemelbekleding (denk dat er een keer een
raam open heeft gestaan bij de volgende eigenaar) en de middenarmsteun die niet schoon was aan de rand.
Beide schoongemaakt met gewoon warm water en een microverzel doek.

Heb inmiddels autoshampoo (MEGUIARS Ultimate Wash & Wax) en een washandschoen (Meguiars X3002 Ultimate
microvezel washandschoen). Ook nog spul tegen de muggen en velgen reiniger van Turtle wax.
Verder ook nog wat doekjes bij de Action, geen idee of dat wat is maar probeer het gewoon.
Ze hadden mooie zachte microverzel doeken (kleur geel/grijs) en vezel doekjes special voor velgen, ramen en voor het
verwijderen van muggen (iemand ervaring met deze producten??).

Heb nog een paar wensen aan de auto die ik wil oplossen:
-Lichte/oppervlakkige krasjes verwijderen in de portier bij het handvat van ik denk nagels.
-Remklauwen zwart verven.

Ik zal voor bovenstaande punten en mogelijk andere punten die ik tegenkom vast nog wel hulp zoeken op dit forum!

Ruud
 
Welkom Ruudster. Gebruik de zoekfunctie en de antwoorden komen vanzelf.
kom je er niet uit, maak het duidelijk met plaatjes/foto’s
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Welkom op het forum, Ruud.
De geel/grijze MF doek van de Action lijkt in eerste instantie lekker dik en zacht, maar dit zal niet lang zo blijven na een paar wasbeurten.
De overige doeken specifiek voor bepaalde karweitjes ken ik niet persoonlijk.
Krasjes achter de deurgrepen zijn in de regel best te verwijderen met bijv. een oranje handpad en Monello Mezzo.
Het verven van de remklauwen valt niet echt onder de noemer detailing, maar er zijn wel wat mensen te vinden hier die er ervaring mee hebben.
 
Welkom Ruud! Die insectendoek kwam recent ook al voorbij....niet zo best ervaren door betrokkene.

Verder vind je veel via de zoekfunctie inderdaad en met foto's kan er ook gerichter geholpen worden, plus men kijkt er graag naar alhier :)
 
Welkom!

Ik wil niet pessimistisch klinken maar het stukje over een vochtplek in je hemelbekleding (waar precies?) klinkt bij mij eerder als ergens een waterlek(je) aan bv.je dakantenne of als er ooit een nieuwe voorruit is geplaats en de kit bovenaan niet helemaal dicht is... Dit zou ik toch goed in de gaten houden de komende poetsbeurten. Mocht die vlek gewoon vuil zijn geweest ipv vocht of nattigheid dan lijkt er mij niks aan de hand te zijn.

I. V. M Het spuiten van je remklauwen, kies dan de juiste verf hiervoor, eentje die hitte en zuurbestand is. Zou zonde zijn als je 1x je velgen reinigt dat de verf van je remklauwen mee oplost. Er bestaan tal van lakken die hier voor ontworpen zijn.
 
-Remklauwen zwart verven.

Ik heb lovende berichten gelezen over de lak van Foliatec. Ik ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken. Volg!

De remklauwen en trommels van mijn Combo heb ik gestraald en gespoten met 2K lak (spuitbus, die moet je na het vullen binnen een paar uur gebruiken) maar dat blijkt een half jaar later toch niet zo'n succes te zijn. Doorkomende roest, onvoldoende dekking etc.
Denk dat spuiten bij vriestemperaturen ook niet heeft geholpen, ondanks dat ik de klauwen en de trommels na het spuiten in de oven heb gebakken op iets van 80ºC.