• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS achterplaat keuken opknappen

bimmero38

Detailing trainee
24 dec 2020
40
43
Zwolle
In tijden van Lockdown en winter ga je je bezig houden met zaken in het huis.

ik ben met tubetje Peek polish begonnen om de RVS achterplaat van de kookplaat een opknapbeurt te geven. Deze was heel dof en bekrast. Nu is het doffe inmiddels verdwenen maar zit ik nog met de krasvorming. Opzich vrij acceptabel zoals het er nu uitziet maar ik denk dat het beter kan. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen om de krasvorming tegen te gaan. Heb nu vooral de boel eerst ontvet, daarna met MF handpad met lichte druk gepoets in rechte banen, cirkelvormige bewegingen zorgden sws direct al voor ronde krassen.

wie heeft tips om te zorgen voor een mooi egaler resultaat?

Voor:
FFC16F88-0055-4EC0-88F4-0C73B2D8AC80.jpeg

Na:
319B5A78-D4F6-4A71-8844-9BA08181EE93.jpeg
 

Bijlagen

  • 14E25D7C-9030-49D0-AE36-43AED36360DB.jpeg
    14E25D7C-9030-49D0-AE36-43AED36360DB.jpeg
    115,9 KB · Weergaven: 143
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR
Let wel op dar Roestvaststaal een legering is die zelf een "huid" maakt
Als je gaat poetsen / polijsten haal je (een deel van) de bestaande huid weg
Die vormt zich vanzelf weer, maar dat heeft glansvermindering tot gevolg

Krassen krijg je alleen weg met fijn middel / materiaal combinaties
 
Nou schuurpapier binnen en in 3 stappen aan de slag. Ben niet tevreden en ik vraag me af of ik dit wel netjes krijg, kijk en oordeel zelf. Vrij lang aandacht besteed aan de 3e stap: Grijs-fijn. Ook de randjes zijn lastig te schuren, je zou hem er eigenlijk even af moet halen.

ik denk dat ik maar even een nieuw rvs plaatje laat maken;)

Dit is het ‘eindresultaat’:
45190490-8394-4FD9-8B63-F230C5F426D2.jpeg
 

Bijlagen

  • DCE13D7F-0C6A-4E00-AF3D-CE60E0A1910C.jpeg
    DCE13D7F-0C6A-4E00-AF3D-CE60E0A1910C.jpeg
    167,9 KB · Weergaven: 148
  • A583D87F-AC65-4288-B2A4-1B3077593F98.jpeg
    A583D87F-AC65-4288-B2A4-1B3077593F98.jpeg
    82,5 KB · Weergaven: 158
  • EDA37C1D-8579-4BBE-829F-E594FD131F53.jpeg
    EDA37C1D-8579-4BBE-829F-E594FD131F53.jpeg
    136 KB · Weergaven: 149
  • 0609B90E-4B7B-4CDF-B6C3-25CCA3F73DBE.jpeg
    0609B90E-4B7B-4CDF-B6C3-25CCA3F73DBE.jpeg
    105,9 KB · Weergaven: 164
Schuren van RVS kan heel mooi, maar vraagt tijd en geduld. Zoals je kunt zien is het heel belangrijk om in rechte banen te werken. Bovendien moet je van grof naar fijn werken. Grof om grote krassen te verwijderen en dan steeds fijner. Wij doen dat op het werk met een speciale schuurmachine, maar dan nog is het niet iedereen gegeven om dit netjes te doen....
De makkelijke manier om het inderdaad strak te krijgen is een nieuwe plaat laten laseren en die er tegenaan zetten. Kies gelijk de afwerking die je wilt hebben en kit hem er tegen. Let daarbij goed op de kwaliteit van het RVS en de roestbestendigheid. Als je de keuze hebt zou ik niet voor de standaard keuken kwaliteiten gaan die niet volledig austenitisch zijn (vaak plakken magneten er gewoon aan), maar zou ik bij een RVS boer een plaatje 316L bestellen. Als je een adresje wilt moet je maar een pb sturen met welke omgeving je woont. Kijken of ik er wat contacten heb... Wij kopen zakelijk veel snijwerk in!

Daarna onderhouden met een zachte doek. Reinigen met een ontvetter. Zelfs aceton kan prima op RVS316L en zal gelijk verdampen. Eigenlijk is dat meer dan voldoende. Wil je er toch iets op hebben (vaak zorgt dit juist voor vlekken en strepen), dan heeft 3M hele mooie onderhoudsproducten voor RVS. Zoek maar eens op 3M RVS reiniger... Zakelijk gaan die bussen hard.

Succes er mee!
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Dat ziet er inderdaad nog heel grof uit. Was dit het fijnste dat ze hadden? Ik meen dat de TS van die afzuigkap ook andere kleuren had (oud? Of toch fijnere gradaties?).
 
Schuren is inderdaad wat wild
Bij het aangehaalde topic was een heel milde combinatie gebruikt
Zichtbaar aan het behoud van het merkteken
 
@RoCo Begonnen bij Bruin, Grof daarna Rood, Middel en eindigen bij grijs, het fijne velletje. ik denk dat ik nog wel even door hadden kunnen gaan. Ben met het grijze velletje 2,5 uur bezig geweest. De krassen haal je er wel mee uit maar om nou uren horzonintaal gedraait onder de afzuigkap schuren is niet heel prettig om het weer te laten glanzen.

Het was het in ieder geval waard om het te proberrn. De andere oplossing was het vervangen ervan. Die kosten vallen trouwens ook ontzettend mee. Toch bedankt voor alle tips
 
@RoCo laat ik zo zeggen dit is het resultaat van 3 uurtjes. Er zal nog wel meer in hebben gezeten... maar dat is niet te zeggen. Ik heb wel resultaat behaald en ik denk dat je met nog meer uur nog meer resultaat kunt behalen. Wat wel vervelend is aan die Scotchbrite papiertje is dat ze vol lopen met gruis wat weer zorgt voor zwarte vlekken op de hoeken. Goed uitblazen hielp.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo