• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rvs randen polijsten

FrieseFrans

Detailing rookie
5 dec 2012
18
0
Ik heb een set (gebruikte) velgen met rvs randen gekocht en die zijn erg netjes.
Nu heb ik enkele jaren geleden al eens zo'n zelfde set gehad en toen heb ik de randen laten polijsten.
Maar mischien kan ik het zelf ook wel doen, al heb ik er geen ervaring mee, iemand tips?
Het gaat om deze velgen,
e2aa69434853137682e5153370ed3e45.jpg

De vorige set zag er na polijsten door cultwheels zo uit,
polijsten013.jpg

De velgen zijn beschadigingloos en er zit geen lak op de randen.
 
Zelf al regelmatig aluminium randen gedaan, en dat is redelijk goed te doen, rvs lijkt me een stuk lastiger om krasjes etc te verwijderen, is een veel harder materiaal.
 
Het metaal polijsten heb ik ook een aardig tijdje gedaan.
Zelfs gebruikte ik hiervoor altijd eerst heel fijn schuurpapier (hoeft bij jou niet omdat het al spatzuiver is). En daarna een polijst set op de boormachine. Dit omdat je zo kunt polijsten in de ronding van de velg.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Bedankt voor de antwoorden, maar ben bang dat ik niet met een vlakke schijf in de rand pas, de spaken buigen licht naar buiten namelijk.
Is het met de hand te doen?
 
Als ze netjes zijn bijhouden met een goede metal polish.
Mother's Billet is de beste die we hebben zo ongeveer.

Uiteraard niet in de pekel ermee rijden.
 
Lichtjes opfrissen en wat glansverbetering zou denk ik wel gaan, maar ik zou er niet teveel van verwachten.
Schuurkrassen haal je met de hand zeker niet weg, dus ik zou niet gaan schuren.

Als ze eenmaal strak zijn kun je het met een nette metaalpolish wel bijhouden.

[edit] Dibbuz is me net voor[/edit]
 
Belgom alu werkt ook op RVS, dat gebruik ik ook op mijn kat van de astra, maar dat kan enkel als het al netjes glad is, om het glad te krijgen gebruik ik ook speciale borstels voor in de boormachine en een groen blok vet wat ik ooit eens gekocht heb bij een bedrijf in Hilversum, dezelfde set gebruik ik ook ovor aluminium te polijsten enkel met ander vet (wit en roze) en andere borstels.

Om er echt in te komen en lastige plekjes kun je een polijst cone in een dremel gebruiken ook met vet.

Mark