• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 9-3 sport sedan 2.0T Aero en 1e keer nieuwe DAP900v3

Robberts

Detailing trainee
1 mei 2014
7
32
Dit weekend voor het eerst gebruik gemaakt van de nieuwe DAP900 V3! Tevens was dit de eerste keer dat ik zo'n machine gebruikt heb.

We hebben ook het vijf stappenplan gevolgd en daarna wat dressing opgebracht her en der. Al met al toch bijna 1,5 dag bezig geweest als rookie.

We zijn begonnen met het wassen. Hiervoor heb ik Monello Lavare shampoo, de Monello wash-mit en Monello Senza Acqua Drying Towel gebruikt. Voor de velgen Monello Non-Ferro en de EZ Detail GO.

Toen het kleien. Met Monello Dolce Verde en Perfetto Detailer Spray met een Monello Peluche Verde.

Na het opnieuw wassen van de auto begonnen met de DAP. Eerst de Yellow met Monello Raffini Veloce op de diepe krassen. Helaas niet alles weg kunnen polijsten. Daarna de Monello Raffini Mezzo op de Orange en natuurlijk nog een keer met Monelle Raffini Finale op de White.

Tussen door telkens gebruikt gemaakt van de Monello Peluche Verde doeken..

De Black pad voor de DAP900 hebben we in eerste instantie ingezet met Poorboy's Black Hole. Toch besloten om het verder met een Poorboys World Microfiber Applicator(bonus bij bestelling) af te maken. Het met de hand aanbrengen van de BH geeft toch meer gevoel. Met de DAP kreeg ik het niet glanzend. En zelfs met de pad hebben we het opgepoetst tot glanzend, echter de haze hebben we daarna niet echt gezien. Ook niet na 30 minuten.
Dus toen afgedaan met een Peluche Verde.

Als laatste de hele zaak op slot gezet met Meguiars GoldClass Carnauba Plus wax met een Monello Disco Rosso Foam Applicator(ook bonus bij bestelling).

En als finish de Auto Finesse Revive Trim Dressing gebruikt :)

Hier dan de foto's na, ik ben benieuwd naar de reactie's.

[MOD]Foto's niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer mooi uit,
Wat betreft de Black hole, deze zal ook niet gaan haze, je hoeft hem enkel op te brengen tot hij gaat glimmen en dan kun je hem al terug afnemen met een MF doek.
 
Ziet er weer goed uit. Misschien de volgende keer fotootje maken van krassen ed voor en na behandeling. Sommige krassen krijg je toch niet weg maar gaan er toch aanmerkelijk op vooruit. Der zit iig weer een mooie glans op :thumbup:
 
IbizaSigno;n394640 zei:
Ziet er mooi uit hoor! Hoe is de DAP900 v3 je bevallen?

Omdat ik geen andere ervaringen heb ben ik wat dat betreft blanco. De machine is goed hanteerbaar. Wel heb ik gebruik gemaakt van het bijgeleverde handvat.
Het verstellen van de snelheid is tijdens het werk mogelijk maar vergde wat handigheid in het begin.

Maken jullie de pads tussendoor ook schoon? Ik heb namelijk de hele auto gedaan met één pad per product, en daarna pas zuiver gemaakt.
Trouwens, tijdens het uitdraaien van een natte pad in een lege emmer begon de machine wel wat te stinken :roll

En ik wil nog te weten komen waarom ik niet alle krassen helemaal weg krijg. Sommige zelfs weinig verbetering. Ben bang dat ze of te diep of breed zijn..
Aan de andere kant, op zwart zie je alles!
 
Mijn ervaring leert dat een Saab ook gezegend is met een vrij harde lak, het kan dus goed dat je andere combinatie(s) van pad en polijstmiddel moet toepassen.. Ook zou het kunnen zijn dat je te snel gewerkt hebt waardoor de machine en de pad en product hun werk niet volledig hebben kunnen doen..
 
@Robberts, als eerste, je hebt een mooi resultaat gehaald! Zeker voor een eerste keer. Leuk voor het volgende verslag is om wat foto's toe te voegen van voor en tijdens de behandeling. Altijd leuk om te zien hoe je het een en ander hebt verbeterd.

Wat je vragen betreft:
Je pad moet je tussendoor schoonmaken. Zelf doe ik het na 2 vlakken polijsten. Als je dat namelijk niet doet, zit je pad vol met polijstmiddel, wordt deze te zwaar en zal scheuren. Zonde van je pads, aangezien je die dan kan weggooien.

Het kan zijn dat sommige krassen te diep zijn. Als je voorzichtig met je nagel voelt, en je voelt een duidelijke kras, heb je grote kans dat je die niet weg gaat krijgen. Maar sommige lakken zijn ook harder dan andere krassen, waardoor je misschien iets grovere polijstmiddel moet pakken in combinatie met een pad met meer cut. Maar blijft dan niet alleen polijsten op 1 plek om de kras weg te krijgen, blijven bewegen. Nog een tip, als je een kras een beetje nat maakt, en je ziet hem dan niet meer, dit zijn vaak de krassen die je weg kan krijgen.

Succes! :)
 
@robberts leuk verslag. Geeft mij als rookie ook genoeg moed om te beginnen met machinaal poetsen.

@marijn: ik ben ook benieuwd hoe je tussendoor de pads reinigd. Hetzelfde als staat geschreven in de how to draadjes?
 
Sorry, had ik natuurlijk ook gelijk kunnen uitleggen, althans hoe ik het doe. Als ik tijdens het polijsten mijn pad schoonmaak, heb ik eigenlijk 2 manieren.
Manier 1, onder de kraan, tuinslang(als ik die bij de hand heb).
Pad van de machine halen, uitspoelen onder de kraan, beetje apc, nog een keer spoelen, dan uitknijpen(niet wringen), op de machine terugplakken, even de machine laten draaien(om te drogen)

Manier 2, in een emmer met schoonwater,
pad van de machine halen, in de emmer uitspoelen, beetje apc, weer uitspoelen, uitknijpen(niet wringen), op de machine terug, de machine laten draaien.

Voor het aanbrengen van het polijsten spuit ik een beetje spray&wipe op de pad, dan pas het polijstmiddel erop. Dit doe ik echter alleen als ik merk dat de pad erg droog is.
 
Ik heb meerdere pads, pad vol pak ik een andere, dat wassen komt later wel.
Heb ook nog een padwasher, maar die gebruik ik eigelijk nooit.

Mooi resultaat, zwart geeft vaak wel eer van je werk.
Probeer niet alle krasjes weg te krijgen, zeker op zwart is dat onbegonnen werk.
Als je na 2 passes met vloeibaar schuurmiddel de krassen niet weg zijn, jammer dan.
De kunst is om te weten waneer je moet stoppen, zeker als je geen lakdikte meter hebt.