• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 9-3

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Dit weekend een klus gehad. Deze keer niet de nadruk op het exterieur maar het interieur. En dat was wel nodig ook!

De behandeling die de auto heeft ondergaan:

Exterier:
Het exterieur zag er op zich goed uit, klant gaf aan wel altijd door de krasstraat te gaan en zou dat ook blijven doen, verder vond ie de buitenkant er prima uitzien duf hoefde niet gepolijst te worden.
Het belang van foamen werdt maar weer duidelijk. Door het slechte weer zitten alle auto's onder dikke lagen troep van pekel-zand en andere zooi. Ik denk dat 80% van alle vervuiling na het foamen wel verdwenen was. De rubbers van de deuren waren allemaal ingesmeert met vaseline door het bedrijf waar deze persoon werkte tegen het dichtvriezen. Helaas waren dus alle rubbers wit uitgeslagen en zat er een vieze filmlaag op de rubbers. Deze zijn schoongemaakt met APC en daarna weer behandelt met PB trim restorer.
- Foamen (Bilt Hamber)
- Wassen (Meguiars)
- Drogen
- Wax (Natty's Blue)
- Bandjes zwart gemaakt (Meguiars tire protecten gel)
- Ramen (Meguiars glass cleaner)
- Rubbers (PB trim restorer)

Intereur:
Tjah wat kan ik er van zeggen.... Das een lastige kleur!!! Een soort gebroken wit achtig. Natuurlijk een chique kleur maar elke vlek ga je natuurlijk zien. De zittingen van de stoelen zijn van stof en de wangen/achterkant van nepleer. Dit leer was zeer eenvoudig schoon te krijgen maar de stoffen bekleding was wat meer werk. Denk toch zeker 3 a 4 keer behandeldt met de extractor, resultaat was dan wel weer mooie witte bekleding. De rest van het interieur bevat ook veel lichte kunstof delen zoals bij de voet gedeelte en de deurpanelen. Al deze panelen hadden mooie zwarte strepen. Al deze kunstof delen zijn gereinigd met APC 1/5 en een borstel.
- APC APC APC APC APC
- Extractor Extractor Extractor
- Meguiars Tech protect voor de zwarte delen (heerlijk spul!)

Goed de foto's van het exterieur.... Iedereen weet inmiddels wel hoe een glimmende auto er uit ziet dus dit zijn alleen foto's van in de regen.
12.jpg

11.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg


En dan nu het interieur:
21.jpg


Vreemde vlekken op de bestuurdersstoel:D
22.jpg


Ook de verblijfplaats voor de kinders was niet echt wit meer
23.jpg


Het raam aan de passagierskant had opengestaan tijdens de regen en had een mooie vochtplek achtergelaten.
24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg



Bestuurdersstoel nog niet gedaan, passagiersstoel al wel:
31.jpg


En Klaar is kees... Ton:
41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

410.jpg

411.jpg
 
Zo zeg! Daar was wel wat eer aan de behalen.
Mooi resultaat hoor. BEnieuwd hoe lang deze persoon er over doet om hem weer terug te krijgen in de oude staat...
 
Prachtig weer dat interieur :cool: , heb je het nog nabewerkt na APC en de borstel? Bij mijn A3 merk ik dat het zwarte wat matter word na gebruik met APC.
 
Jup ik gebruik daarna altijd Meguiar's Tech protect voor de zwarte delen. Op een doek sprayen inwrijven, goed verdelen en na een minuutje of 10 navrijwen. Het wordt dan weer als nieuw.
 
Wow, dat is opgeknapt!!

Erg mooi:cool: Van alle poetsspullen die er zijn ben ik het meeste geschrokken van de kracht van een extractor!

Echt heel mooi geworden! Ben ook weg van de exterieur kleur van die saab!