• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 93 , team up DB9 & Smurf )

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Na een aantal keren te zijn verzet was het vorige week weer zover.

Riccardo stond weer eens op de dam hier.En stond er een zwarte Saab 93 op de planning.

Wat foto`s vooraf :

DSCN5058.webp

DSCN5060.webp

DSCN5063.webp

DSCN5064.webp

DSCN5072.webp

DSCN5080.webp

Jups , de lak is een ware hel.En Riccardo had in de week ervoor de saab al goed gewassen en gekleid, dus gingen we meteen aan de slag met wat APC.En vervolgens de wagen gewassen met de PBW SS&S.Wagen gedroogd en binnen gezet.
Kleien was niet nodig dus meteen rondje lak met de lakdiktemeter :

DSCN5087.webp

DSCN5088.webp

DSCN5097.webp

En vervolgens de waskrassen en Pinohandtekeningen vergroot bekeken :

DSCN5115.webp

DSCN5117.webp

DSCN5121.webp

En de wagen voorzien van de hippe strepen.En aan de gang gegaan :

DSCN5126.webp

En na wat tesspotjes was ons nog niet echt duidelijk wat er aan de hand was met de lak.De Monello serie was gewoon ruk op deze lak , niet uittepoetsen en droogte zeer snel op.Dus de SSR serie erbij gehaald , dit verwerkte stukken beter.Maar met een licht combinatie kregen we niks weg , maar als we een groffe combinatie te pakken hadden.Kreeg ik steeds meer het gevoeldl dat ik krassen maakte.Maar toch gegaan voor de SSR3 op gele pad , SSR2 op witte pad en de SSR1 op zwarte pad.En vooral vaak wisselen van doek.Zelfs gloednieuwe doeken van PBW gebruikt.
Maar de lak was er erg aan toe , helaas geen grote correctie.Maar wel veel glans en diepte in de lak :

DSCN5132.webp

Na het polijsten de wagen weer naar buiten gereden en de wagen gewassen :

DSCN5138.webp

DSCN5139.webp

Verders de wagen afgewerkt.

De trims in de Black Wow.Ramen met de Meg glas cleaner. En bandjes in de Bold.

En dan de afters :

DSCN5143.webp

DSCN5146.webp

DSCN5151.webp

DSCN5152.webp

En wat refelcties :

DSCN5153.webp

DSCN5159.webp

En niet al het vage ging weg :

DSCN5155.webp

De wielen :

DSCN5157.webp

En de toppende laag :

DSCN5164.webp

Topspul!!!Wil niet meer zonder:-)^ 8d

Maar inderdaad , spoor niet:lol

Dus de echte topper na de Black Hole :

DSCN5167.webp

En met dank aan ( en ja criminelen hebben ook altijd van die balkjes w^^w )

DSCN5169.webp

Was weer gezellig ouwe :-)^
En voor de dames en heren die de smurf in de toekomst wat minder willen laten kletsen en wat harder willen laten werken: het magische woord is Mac Donalds :ja
Ik had nl op een gegeven moment geopperd dat ik de smurf (als kleine tegen prestatie) op de Mac zou trakteren. Vanaf dat moment werd stil in de stal en heb ik de smurf voor het eerst hard zien werken. Had in al die keren nog nooit meegemaakt dat ie 5 min z'n mond kon houden 8-()) :lol

Sticky paint icm zachte lak,daar ben je lekker mee,overigens in de vergrote foto van de waterdruppel zie ik nog ontzettend veel micromarring,dit zou toch relatief makkelijk te corrigeren moeten zijn geweest?

RST-Smurf zei:
De Monello serie was gewoon ruk op deze lak , niet uittepoetsen en droogte zeer snel op.
Dit had je ook even anders kunnen verwoorden:roll

Monello is ontwikkeld voor harde lakken, werkt ook uitstekend op medium lakken en is minder geschikt voor de hele zachte en "sticky" paints zoals bartr123 ook al aangeeft.

Als je zoveel verschillende wagens doet is het handig als je wat andere polijstmiddelen achter de hand hebt.
Denk aan Meguiar's M205/M105 zelfs die oude M80.

Dan kan je altijd wisselen als iets niet helemaal werkt maar dat maakt het nog niet "ruk".

Je hebt duidelijk nog last van micromarring. Vaak kan je met gevoelige lakken beter finishen met de rotary op een zeer zachte pad (rood/concorso).
Dan heb je waarschijnlijk hele lichte hologrammen maar die vallen minder op en zijn beter te verbergen dan de micromarring die je nu hebt.

Dibbuz zei:
Dit had je ook even anders kunnen verwoorden:roll
.

Klopt , had ff anders gekunt.Was ook anders bedoeld dan dat het over komt.

Niks mis met Monello , doe nog steeds zo`n 90-95% van de wagens hier ermee.

En wat betreft finishen met een rotary , dit is nog steeds niet aan mij besteedt.;)

Staat er zo toch weer bovengemiddeld netjes bij. :-)^

Een nieuw embleem op de motorkap en een beetje verf op de wielbouten zouden de Saab nog wel goed doen. Al is dat natuurlijk iets om aan de eigenaar over te laten.

Ziet er weer netjes uit heren :-)^

@Johnny Bravo: SSR serie van Poorboy's World is uitermate geschikt voor zachte lakken!

Als monello gemaakt is voor harde lakken betekent dat dan dat het veel van een zachte lak afhaalt? Mijn Subaru heeft ook wel een vrij zachte lak. Tenminste als ik met mn vingers over de lak ga kan ik in de zon alweer lichte krasjes zien. Dat betekent toch dat het zacht is? Is het raadzaam om dan de SSR te pakken?