• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer een Mazda 3 team-up van smurf en BD9

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
In januari een Mazda 3 van `10 gedaan samen met DB9.

Sindsdien loopt die man hier de deur bijna plat.Ook al de Peug van z`n vrouw gedaan hier.Maar iedere keer als Ricardo hier liep stond die toch iedere keer naar m`n Wolfgangserie te kwijlen.En de SN gaf hem niet het geen wat die echt zocht.

Dus een tijdje geleden al aangeboden om de Mazda 3 in de Wolfgang te zetten.En zo gezegd zo gedaan.En zodoende was Ricardo hier gister weer op de dam.

Hij had afgelopen week zelf al de wagen gekleid.Dus dat scheelde weer voor vandaag.

En het stappenplan :

- trims en rubbers , banden en velgen met de Poorboys APC.
- Gewassen met de Wolfgang Auto Bathe.
- Motorruimte met de Poorboys APC schoongemaakt.
- Wagen gedroogd
- Geheel ingespoten met Iron-X,
- Wagen weer grondig afgespoeld en gedroogd.
- Wat probleem gebieden met de DAP met Heavy-green en Mezzo
- Vervolgd door de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer .
- Wagen afgenomen met een IPA.
- Daarna de Wolfgang Finishing Glaze 3.0
- Gevolgd door de Deep Gloss Paint Sealant van Wolfgang
- Motorruimte met de Trim restorer van Poorboys
- Trims met de Poorboys Trim restorer.
- Banden met de Wolfgang Black Diamond Tire gel ( 2x )
- Velgen in de Poorboys Wheelsealant.
- Uitlaat met de Mothers Mag en Alu Polish.
- Uitlaat behandeld met de Wolfgang MetallWerk Concours Metal Sealant.
- Ramen met de Meg ruitenreiniger.

En op de zondag :

- Tapijtmatjes met de Extractor gedaan.
- Wagen uitgezogen.
- De wagen in de Wolfgang Fuzion gezet.
- Bandjes nog een keer nagelopen met de Tire gel.

Lijkt erg veel maar valt wel mee.

Geen echte voor foto`s , wagen wordt goed bijgehouden ( lees elke week wassen ).En was afgelopen week ook al gekleid.

Dus wagen eerst afspoelen :

DSCN2561.jpg

DSCN2562.jpg


Motorruimte voor :

DSCN2564.jpg


Na het wassen de Iron-X losgelaten op de wagen.Ook al was de wagen gekleid kwam er her en daar toch een paarse gloed te voorschijn :

DSCN2568.jpg

DSCN2570.jpg

DSCN2571.jpg


En dit was ook wel te zien op de klinkers :

DSCN2573.jpg


De wielen lieten toch iets meer verhullen :

DSCN2575.jpg

DSCN2576.jpg


Hierna de wagen grondig gespoeld en wedereom weer gedroogd.Dus de bak de stal in.En aan de gangs gegaan met het blauwe rolletje :

DSCN2580.jpg

DSCN2584.jpg


En had Ricardo al vertelt wat die erg leuk vondt???:D

DSCN2582.jpg


Hierna is Ricardo met de DAP en de Heavy Green pad met Mezzo aan de gangs gegaan op de bumpers en linkerachterportier.Hier zaten nog wat lichte krasjes.En ben ik alvast met de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer op de DAP met zwarte pad.En later is Ricardo hier ook mee verder gegaan.

DSCN2585.jpg


Wagen afgenomen met een IPA en vervolgens de Finishing Glaze aangebracht.Zelf vindt ik dit persoonlijk voor de Deep Gloss Paint Sealant een nette stap en geeft net dat ietsjes meer.Na dit te hebben gehad de DGPS erop gezet.Dit een goed uur laten ziten alvorens het uit poetsen.

Enjah , naast de beginnende detailer hebben we nu ook de luie detailer8o

DSCN2588.jpg


Check die weerspiegeling8d

DSCN2591.jpg


Tijdens het curen van de DGPS de trims gedaan en de motorruimte onderhanden genomen :

DSCN2592.jpg


Zelf met de Mothers Mag en Alu polish en de Wolfgang metal sealant aan de gangs geweest :

DSCN2599.jpg


Alleen wazige dingen blijf je houden

DSCN2603.jpg


En gister dit als afsluiter genomen :

DSCN2597.jpg




En zijn we vanmiddag weer ff verder gegaan , want de DPGS van Wolfgang heeft als een klein nadeel dat het 12 uur droog moet blijven en zo ook van de condens.Dus de Mazda bleef een nachtje uitslapen.

En zodoende hebben we vanmiddag de extractor over de matjes heen gehaald :

DSCN2605.jpg


En is de Fuzion uit de kast gekomen en kennis gemaakt met de Mazda lak :

DSCN2606.jpg


Deze een half uur laten zitten alvorens uit te poetsen.Vindt dan de werking van de Fuzion net iets beter dan dat je de wax meteen uitpoetst.Dus snel de Mazda de stal uit :

DSCN2607.jpg


En wat na foto`s geschoten :

DSCN2613.jpg

DSCN2620.jpg

DSCN2629.jpg

DSCN2623.jpg


Motorruimte na :

DSCN2609.jpg


Blijft het mooie velgen vinden voor onder de 3 :

DSCN2626.jpg


En wat reflectieshots :

DSCN2625.jpg

DSCN2632.jpg


En de Fuzion :

DSCN2610.jpg

DSCN2611.jpg


Ricardo heeft kennis kunnen maken met de Wolfgangserie.En is van wat ik heb kunnen zien hier erg goed bevallen , want heb nog nooit iemand zo vaak aan de lak zien en horen voelen ( ja Ricardo maakt oerwoudgeluidjes als die blij is 8o :D ).Want de DGPS blijft een mooiproduct:heart_eyes:
 
Ziet er erg strak uit heren!! ,^^ Dat er nog zo veel "troep" achterblijft na het kleien.. Die Iron-X doet z'n werk goed!
 
Tsja, heb hier weinig meer aan toe te voegen. Kan alleen maar zeggen dat het weer reuze gezellig was, ook al is het elke keer weer wennen om met een smurf samen te werken 8-o
Als kleine bijdrage, hier dan nog een tweetal reflectie shots:
DSC_7466.JPG


En ik ben om, deze producten staan nu ook op m'n verlanglijstje
DSC_7446.JPG
 
hey,
die zit weer strak in het pak!!
ik stel een ruil voor:jouw garage tegen mijn keldertje om de spullen te stallen??
groetjes gsm.
 
Blijft ook een prachtige auto he, die Mazda 3 :)^

Mooi resultaat! echt super gewoon weer :)

het was dan ook een Wolfgang Concours Behandeling :heart_eyes:

Blijven heerlijke spullen, Wat vind je van de Finishing glaze? verwerkt mooi he :party:
 
thks nvoor de complimenten. Ben zelf ook heel blij met de rx-8 wielen, alleen oogt het gat in de wielkasten nu vele malen groter dan met de standaard 17" velgen met hogere banden.
Zit er nu heel erg aan te denken om de auto te verlagen dmv een set eibach veren, maar ben een beetje bang dat ik (voor mijn gevoel dan) te veel aan comfort verlies.
Deze 3 is al behoorlijk strak geveerd van zichzelf.
 
@bartezz: eigenlijk ben ik van de hele serie onder de indruk, maar de gladheid die met de dgps krijgt vond ik helemaal verbluffend. Het enige nadeel vind ik alleen die 12 uur, waar de auto dan niet in aanraking met vocht mag komen. Ik heb helaas alleen een carport en geen garage :(