• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saabrijder joins the club

Max-imum

Detailing trainee
29 aug 2016
46
40
33
Hallo forummers!

Ik ben Max, en ben mij gaan verdiepen in de wereld van poetsen, polijsten, glazen en shinen sinds ik mijn Saab heb. Auto wassen vond ik sowieso al leuk, even niks aan de kop en een bevredigend resultaat aan het einde. Ik rij sinds kort een Saab 9-3 cabrio, een mooie 20-years edition in "Electric Blue". Hij zit met zijn 10 jaar oud nog mooi in de lak, maar kan hier en daar wel wat aandacht gebruiken. Even kennismaken:

In Italië:
2016-08-14%2015.09.34_zps2cz0v0bk.jpg


Ik heb net voor de vakantie mijn eerste bestellingen gedaan bij Carclean, waarbij ik een prachtige Monello Senza Acqua Piazza erbij heb gekregen. Daarna (exclusief wassen) ruim 9 uur bezig geweest met voor het eerst kleien, polijsten, glazen en waxen. Het resultaat was erg prettig voor het oog maar jullie kennen het ongetwijfeld; I want more! En gezien de lamme arm is een DAP toch een mooie toevoeging in de toekomst...

Ik was tegenwoordig met 2 emmers, Monello Lavare en een Thick Mitt, en wat ander grut voor de dorpels en velgen.
Ik heb mijn eerste beurt:
- gekleid met de Mothers kit
- gepolijst met Monello Mezzo op een gele pad
- Mothers Glaze
- Collonite 845 wax

Ik merkte wel dat polijsten met de hand flink wat werk vereist voordat je de waskrassen er goed uit hebt. Verder kreeg ik al "op mijn kop" omdat blijkbaar Mezzo op geel een nogal groffe combinatie is om daarna niet af te werken met Finale, maar daarvan heb ik er nog te weinig kaas van gegeten..

Verder heb ik 2 krasjes en wat steenslag die ik in de toekomst wil gaan bijwerken. Binnenkort een hogedrukreiniger en de Monello Lance erbij om de boel lekker in te foamen.
Daarnaast vraag ik mij af bij welke glaze deze kleur het beste tot zijn recht zou komen? De black hole zou voor donkere kleuren zijn, maar dat is dit niet echt.

Goed, genoeg gepraat; nog wat foto's want dat vinden jullie hier leuk had ik begrepen :D Ik hoop hier veel kennis op te doen!


Zijaanzicht eindresultaat:
2016-07-23%2018.34.09_zpsqorzu22u.jpg


2016-07-23%2018.34.58_zpsbrfxxuur.jpg


2016-07-23%2018.35.10_zpsl9lfxoqx.jpg


De volgende dag ging het regenen, dus dat bood mooie plaatjes van de beading:
2016-07-24%2015.32.27_zpsxve4yvc0.jpg


2016-07-24%2015.32.02_zpsc3l52h9f.jpg
 
  • Leuk
Reactions: PeterS en Ries
Nog een saabrijder op het forum ! Welkom en mooie kleur !
De Ice-cude lichten staan de wagen ook wel top !

Verder hebben de meeste saabs een vrij zachte lak waardoor je, zeker met een dap, een top resultaat zult halen !
 
Nog een saabrijder op het forum ! Welkom en mooie kleur !
De Ice-cude lichten staan de wagen ook wel top !

Verder hebben de meeste saabs een vrij zachte lak waardoor je, zeker met een dap, een top resultaat zult halen !

Ja ben ook heel blij met de Ice-cube lichten, staat een stuk beter dan de wit/rode standaard lichten. De auto is overal blauw of zwart, dus de zilveren grille is ook vervangen voor het zwarte honeycomb-exemplaar, dat maakt het helemaal af :heart_eyes:

Ik had al de indruk dat Saabs een zachte lak hadden. Binnenkort eerst maar eens een lakstift bestellen in de goede kleur, dan misschien eens met de Lanka-set aan de slag.
 
Welkom op het forum. Wat een prachtige kleur auto, dit loont zichzelf wel om hier een aantal dagen in te steken.

Succes!
 
Welkom.

Ik zal vooral het dak gelijk beschermen met bijvoorbeeld de 303 spray . Nu is die nog goed schoon te krijgen(want lijkt op foto er goed uit te zien) en houd je hem heel lang, heel mooi zwart en water/vuil afstotend.

Veel succes met je auto!
 
Ik (en veel saab-rijders met mij) zijn van mening dat een cabrio-dak geen speciale impregneermiddelen behoeft, en dat je deze kan reinigen met een zachte borstel en groene zeep. Mijn dak is bijna 10 jaar oud en vertoont alleen de normale slijtageplekken die je zou verwachten bij een kap van die leeftijd (die intensief gebruikt is).

Stoffeerder op het saabforum blijft ook roepen dat dit het beste is.
 
Groen zeep is inderdaad een gekend middel, maar met de 303 spray zorg je wel voor extra bescherming :) !
 
Welkom! Flitsend kleurtje en door banden zitten achter zo wat in de kofferbak zo laag ligt hij op de weg
Goed verlaagd of niet?
 
  • Leuk
Reactions: Max-imum
Niet meer dan normaal, is standaard aero vering. 18 inch velgen laten hem wel lekker laag liggen inderdaad. Past wat mij betreft overigens perfect bij deze auto.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86
@Tommy86 ik zie nu wat je bedoelt, dat was op vakantie en toen zat de kofferbak en achterbank stampesvol, dus hij hing wel laag op z'n pootjes :D. Normaliter zoals de voorwielen er uit zien.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86