• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

savona foam

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
ik was gisteren bij ons toevallig mijn auto aan het wassen, bij een net nieuw gebouwde wasbox, 1 van de weinige hier in de buurt waar een fatsoenlijke druk achter zit en die een foamlans heeft, maar nu zat ik me af te vragen wat daar voor schuimmiddel in gaat, heb net ff op internet zitten kijken, en op de site van savona kun je dus 25 liter cans met foam bestellen kosten 58 euro, iemand ervaring met dat spul in zijn eigen foamlans??

denk dat ik binnekort maar eens contact opneem met de eigenaar van die wasboxen, miss kan ik voor een zacht prijsje wat van 'm over nemen om te proberen
 
Bij de meeste "Doe-Het-Zelf" boxen bij mij in de buurt gebruiken ze best wel agressieve shampoo en echt geweldig schuimt het niet .
Ik zeg niet dat dit hetzelfde is ,maar de dingen die ze er in doen zijn echt wel niet gezond voor je waxlaag.
Omdat 90% van de mensen die daar komen enkel een "glimmende" auto willen zorgt de shampoo er dus voor dat alles wat op de wagen zit wordt verwijderd.
 
die wasbox hier laat echt een hele mooie dikke schuimlaag achter, heb 'm daar al een paar keer gewassen, maar aan de beading te zien zit de wax er nog goed op.
 
Dan heb je geluk..Ik zeg ook niet dat het overal zo is ,maar als je er al een paar keer bent geweest en het tast je wax niet aan dan kan het niet zo slecht zijn. (Voor de prijs toch zeker niet)
 
nodig in de winter niet, ik heb 's winters nooit zoveel zin om alles voor de dag te halen, staat mooi op zolder
 
alles in een winterslaap; mijn poetsdoeken vandaag even goed gewassen en die keken mij een beetje slaperig aan :)
 
heb ze vandaag nog gebruikt, er was hier in ene spontaan een meeuwen plaag ofzo, die beesten zie je midden in het land echt nooit en nu in ene een hele zwerm, en uiteraard moesten die even om de beurt op mijn motorkap schijten.

shit.jpg
 
Misschien één van de Eenzet producten?

http://www.eenzet.nl/automotive-carwash_item_specs.asp?id=29&g=13

Het gaat in alle gevallen om zeer krachtige middelen die alle waxlagen van je lak verwijderen...
Kan nodig zijn, maar ik gebruik liever een milde shampoo die je wax met rust laat.