• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scangrip Wheel Stand Tripod

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedenavond beste poetsers,

Ik wou van mijn kant even een korte ervaring neerzetten van de Scangrip Heel Tripod.

Ik heb lang gezocht naar detail verlichting en een bij behorende Tripod maar dit was niet heel eenvoudig bij nader inzien.
Natuurlijk er is aanbod genoeg maar wat wil je en wat wil je er voor uitgeven?
Vooral dat laatste maakt het het overwegen waard,ik had inmiddels een multimatch R lamp dus begon de zoektocht naar een tripod.
Tijdens deze zoektocht stond bij mij de Scangrip direct al bovenaan enkel de prijs van 120euro stond mij nog tegen.

Stad en land afgezocht of er ergens anders wat is zoals bij de bouwmarkten, fotozaken(lampstatieven) of enkele licht gewichtluidspreker statieven enkel geen van deze opties gaf mij het idee dat het de oplossing voor mij was omdat ik zelf geen geknoei of irritatie wil van het net niet idee.(dit is volkomen persoonlijk)

Dus de conclusie was gevallen, het moest de Scangrip worden.


Eenmaal besteld natuurlijk de excellente service van Carclean.com ervaren en de stand de volgende ochtend al in huis.

20200222_133354.jpg

20200222_134018.jpg


Op dit moment had ik net een Golf in de schuur waarvan plaatselijk een groep fijne krassen weg gewerkt diende te worden dus het moment was top.

Eenmaal uitgepakt was ik verbaast over de solide bouwkwaliteit, zeer dik uitgevoerd en ik verwachte echt een dunne buis maar ik was echt te spreken over de gebruikte materialen.

20200222_134053.jpg

20200222_134132.jpg


Na het bestuderen van de gebruikte materialen en de fraaie Poedercoat die aanwezig is. Begonnen met het monteren van de wielen, dit moet immers nog even gebeuren.
20200222_134235.jpg

20200222_134335.jpg
20200222_134343.jpg

20200222_134901.jpg


Appeltje eitje want dat kan gewoon niet verkeerd gaan, zoals te zien zijn de wielen zeer degelijk en rollen ze prima op een niet al te vlakke garagevloer.
Tevens waren 2 wielen met een rem uitgevoerd en 1 zonder.

Toen het geheel even op zijn pootjes gezet door het centerstuk te verschoven en vast te zetten met de schroefknop.
20200222_134125.jpg

20200222_134200.jpg

20200222_135059.jpg


Zeer tevreden gelijk de lamp gemonteerd doormiddel van de schroefknop op de bovenzijde.
20200222_134942.jpg


De tripod is mooi in hoogte te verstellen door de 2 schroef klemmen, nooit meer te hoog of te laag verlicht.

20200222_135131.jpg


En ben je er klaar mee? Dan maak je er weer een klein pakketje van.
20200222_135228.jpg


Mijn mening? Tja meer dan waard, het is misschien 'maar' een tripod enkel voor dit geld is dit nou net waar de meeste hobby detailers misschien denken laat maar.(toch?)
Enkel als je kwaliteit waardeert dan ben je snel overstag want dit hoort in deze categorie.

Heb ik geen min punten? Ja natuurlijk wel: wanneer je even niet kan rollen en de Tripod moet optillen klappen de poten dicht doordat de armen niet zijn geborgd.

En het gewicht, maar dit is een 2 strijd want ik hou van het zware gewicht icm de kwaliteit maar een degelijke Tripod waar een Aluminium legering zou toegepast worden zou hem naar the next level tillen.

En misschien een optionele ruime transporttas? Handig het statief met gemonteerde lamp vervoeren zondere uitklappende poten of slijtplekken tijdens het mobiel werken.

Verder enkel top, en blijdschap met deze aankoop, en nogmaals top service van CC.

In de komende periode koop ik er nog een lamp bij met de Bracket.

Waarom plaats ik deze review? Voorafgaand kon ik vrij weinig vinden mbt kwaliteit en gebruikte materialen, los van de dealer foto's of de gesponsorde filmpjes op youtube.

Ik hoop dat er enkel al 1 iemand wat aan heeft want dan maakt het schrijven van dit bericht het al meer dan goed.

20200222_135750.jpg


Fijne avond boys.

Esmid
 
Dank voor de review.

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Multimatch CRI LED Inspectielamp en twijfelde al heel lang over de wheel stand.

Deze duidelijke review was een mooie aanleiding geweest voor aanschaf. Alleen moet er voor het plaatsen van een Multimatch type 1 een bracket tussen die niet meer is te leveren.

@nicknameless heeft ooit zelf een heel mooi alternatief gemaakt https://forum.carclean.com/threads/wat-is-je-laatste-aanwinst-deel-19.21617/page-10#post-393554
Voor mij alleen niet van toepassing aangezien ik niet zo handig ben met dit soort dingen. Zelfs niet met uitgebreide handleiding.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
@IceT Dat is indd lastig, heb je niemand in jou omgeving die iets kan maken? Zo'n bracketje kan zo gemaakt zijn. En anders informeren via carclean of ze rechtstreeks van Scangrip een bracket kunnen krijgen?
 
Mooie review en interessant. Wat ik me wel nog afvraag is hoe het zit met de verlichting op de lak? Heb je verschillende standen kwa licht? Zeg maar iets 4000k-6000k? Kan je de lamp in een hoek tillen tov de lak of de plaats waar je werkt? Wat is de belevenis als je bijvoorbeeld buiten werkt ipv binnen? Iets waar ik wel belang aan hecht aangezien ik moet buiten werken.

Verder heb je wel gelijk. Dit is iets wat ik voorlopig altijd wat op de achtergrond heb geschoven. Verlichting. Deels omdat ik buiten moet werken, deels ik maar paar keer per jaar een wagen polijst.

Benieu we naar verdere ervaringen na gebruik bij verschillende details, wasbeurten...
Hopelijk blijf je dit topic verder updaten.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Om te beginnen voor de zekerheid, de tripod word zonder lamp geleverd.

Door de wielen onder de tripod rol ik hem rond de auto en zet ik hem neer in de positie waar die het best voor mij werkt op dat moment.

Ik gebruik indd meerdere spectrums bij verschillende kleuren lakken en zoek altijd wat voor mij het beste werkt.
Ik maak gebruik van meerdere lichtbronnen van Scangrip zodat ik altijd een passende oplossing bij de hand heb.

Ik polijst en coat enkel in de garage dus met buiten deze stappen uitvoeren en verlichting toepassen heb ik geen ervaring.

Wanneer je meer polijst en je resultaten echt omhoog wil hebben kom je niet onder goed licht uit.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@Esmid. Dank voor je reactie. Zo simpel is het natuurlijk, alleen nooit verder over nagedacht tot deze review. Dan wordt het opeens weer actueel.

@M3fan. Ik gebruik mijn Multimatch (zonder tripod :)) vooral buiten - wel onder een carport - en heb daarbij een Led Lenser P7. Alle lakdefecten zijn hiermee op te sporen.
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
Mooie review! Ik gebruik ook al een tijdje (ongeveer 2 jaar) de wheelstand icm een multimatch en beide bevallen goed. De boel staat stevig, is makkelijk in hoogte verstelbaar en de wieltjes rollen goed.

Wat er nog beter zou kunnen:
- een 'lock' op de pootjes zodat ze uit blijven staan als je hem optilt (zoals ook al is aangegeven)
- Voor het mooie zou het fijn zijn als hij nog een fractie hoger kon. In mijn ervaring zie je de lakdefecten soms het beste als de lichtbron van een andere plek schijnt dan van waar je kijkt. Voor het dak wil je dus soms de lamp aan de andere kant van de auto hebben om zo 'tegen het licht' in te kijken. Dat gaat voor een deel van het dak goed, maar om dat voor het hele dak te kunnen doen zou de stand een cm of 15 hoger moeten zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
@Esmid. Dank voor je reactie. Zo simpel is het natuurlijk, alleen nooit verder over nagedacht tot deze review. Dan wordt het opeens weer actueel.

@M3fan. Ik gebruik mijn Multimatch (zonder tripod :)) vooral buiten - wel onder een carport - en heb daarbij een Led Lenser P7. Alle lakdefecten zijn hiermee op te sporen.
Ik heb ook een paar Ledlensers, maar ik heb een witte wagen dus het licht verblindt me eigenlijk. Welke kleur wagen heb jij ?
 
@Diezelke, hier thuis rijden 2 witte auto’s en een zwarte. Vooral dat verblinden op een witte lak herken ik wel. Het is een beetje zoeken naar de juiste hoek en lichtinval om niet steeds sterretjes te zien.
 
Is een hele fijne tripod.
Ik vind het heel fijn dat hij supersterk,en zwaar is.
Hij valt niet meteen om als er iemand tegen aan loopt,of trapt.
Zeer tevreden mee!
 
@Diezelke, hier thuis rijden 2 witte auto’s en een zwarte. Vooral dat verblinden op een witte lak herken ik wel. Het is een beetje zoeken naar de juiste hoek en lichtinval om niet steeds sterretjes te zien.
Bedankt @IceT : ja, dat is vervelend. Daarom ben ik dus toch op zoek naar een scangrip of iets dergelijks waarmee ik de lichtkleur kan wijzigen zodat ik kan werken op mijn wagen
 
Wellicht is een diffusie filter om ervóór te plaatsen om de intensiteit / lichtkleur te wijzigen een optie?
Komt zomaar in me op, geen ervaring mee zelf
 
Voor polijsten/het waarnemen van lakdefecten heb je een felle lichtbron nodig, met een warmere kleur voor lichte lakken en een koele voor donkerder. Een diffusor is mn voor coaten geschikt waarbij je high spots veel beter ziet met meer diffuus licht. Het kapje verandert de kleur temperatuur niet dus zal niet direct helpen op een lichtere lak.