• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schade aan velg.

jos

Detailing rookie
24 okt 2011
3
0
Onlangs toen ik de zomerbanden aan het wisselen was voor de winterbanden kwam ik erachter dat ik wat schade had aan mijn linkerachtervelg.
Aangezien het een velg is met gepolijste onderdelen was ik behoorlijk over de zeik.
Ik vind het een rare schade, de auto was net terug van een kleine beurt, een dag tevoren had ik de auto nog gewassen en toen is mij de schade niet opgevallen.
Als ik de velg laat repareren bij een bedrijf ben ik meer geld kwijt dan als ik een nieuwe velg zou bestellen.
Zijn er misschien poetsmiddelen of behandelingen mogelijk waardoor de schade minder zichtbaar wordt???
Ik heb er nu maar blanke lak opgedaan.
Foto van de krassen.

IMG_0004.webp

Lelijke schade met (te) diepe krassen.
Ik heb zelf meerdere keren geprobeerd zo 'n schade bij te werken of bij te polijsten/slijpen, maar je blijft het altijd zien. Het kost ook veel tijd en geld als je de velg laat moffelen/spuiten.
Ik denk persoonlijk dat het goedkoper is een velg op Marktplaats te zoeken of een nieuwe op Ebay.

Succes.............

Ik zou eerst maar is verhaal gaan halen bij het garagebedrijf. Een schade als die springt je gelijk in het oog zeker op gepolijste velgen. Ze hebben waarschijnlijk ergens een stoeprand of iets anders geraakt. Duidelijk zeggen dat het niet zo was voor de auto er heen ging dan biechten ze het wellicht nog wel op.

Oei, lelijke beschadiging... :auw

Verhaal halen bij garagebedrijf kun je natuurlijk proberen, maar het antwoord zal w.s. zijn: van "Hebben wij nie gedaan", naar "Zoiets doen wij niet", tot "Da was al"...

Succes ermee!

meuh

Dit kan goed gerepareerd worden..had ik ook met een velg, wordt een soort van pasta op gesmeert waardoor die het zelfde eigenschapen krijgt als alu. en opnieuw polijsten en je ziet er niks meer van. Was toen 90 euro kwijt bij piet dam velgenreparatie. Kan ook zijn dat ze hem helemaal afdraaien, want zo te zien is dit een a8 velg?

is idd niet leuk om te moeten vaststellen , maar je velgen mogen in het vervolg toch met wat meer liefde gewassen worden hoor..:lol

ik zie niet enkel de beschadiging maar ook heel veel krassen :ja

ook voor velgen neem je best enkele doekjes : 1 voor de binnen zijde en een ander voor de zichtzijde , zo heb je minder kans op die lelijke krassen die ik nu zie :-b

hopelijk kan je de garage overtuigen om ze te laten "bekennen"

Ik heb vandaag een setje besteld van het merk scratch dokter waar je volgens de fabrikant zijn informatie zelf velg reparatie kunt uitvoeren. In Nederland kost dit setje 39 euro. Echter bij ebay dit setje kunnen aanschaffen voor 10- euro ex verzendkosten ( a 5 euro). Dus voor 15 euro altijd het proberen waard..:-"

kootje zei:
Oei, lelijke beschadiging... :auw

Verhaal halen bij garagebedrijf kun je natuurlijk proberen, maar het antwoord zal w.s. zijn: van "Hebben wij nie gedaan", naar "Zoiets doen wij niet", tot "Da was al"...

Succes ermee!

meuh

Klinkt iid bekend zeg..

@ TS inderdaad balen zeg, het is te hopen dat je het kan oplossen.

Kweet het, been there...
Al eens een voorval gehad met het laatste: "da was al..."
Tuurlijk, alsof het hun was opgevallen, ze hoefden niet eens in de buurt van de velg te komen, dus lijkt me sterk dat ze het gezien hadden...

Maar goed, geen poot om op te staan dus... Ja-nee verhaal.:|~*

meuh

Zo'n schade heb ik ook op een gepolijste velg gehad. Ik heb toen gewoon de stoute schoenen aangetrokken en met de dremel de krassen glad gemaakt, daarna met korrel 1200 tm 2000 nat geschuurd en met mothers polish behandeld, zag je bijna niks meer van, zal er even wat foto's bij zoeken