• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade door verkeerd gebruik rotary

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.818
123
49
Onlangs heb ik een topic geplaats over het werk van een schadehersteller [topic=2032](Verkeerd rotary gebruik???)[/topic]. Mijn rode ford fiesta is bij een schadehersteller geweest waar ze mijn motorklep opnieuw gespoten hebben. Zolang ik niet in de zon kwam en niet onder kunstlicht stond, leek de klep mooi gespoten. Later stond ik bij een benzinestation onder TL-licht en toen bleek het wat minder mooi te zijn. Ik kon precies zien waar ze met een rotary over de lak gegaan.

Afgelopen weekend heb ik de lak zo goed mogelijk hersteld met een excenter met een witte LC pad. Het is er van opgeknapt maar ik ben zeker nog niet tevreden. Het lijkt als of ze er met een veel te groffe pad met een veel te grof polijstmiddel op de verse lak gezeten hebben. De lak zit vol diepe swirls/krassen. Kan dit het gevolg zijn van die te groffe pad met een te grof polijstmiddel? Ook zit er onder de lak een plek wat veel lijkt op een door volgelpoep uitgebeten lak. Ik ben al teruggeweest naar de dealer en eind april wordt de klep opnieuw gespoten. Kan iemand mij vertellen wat dat zou kunnen zijn.

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan me verschrikkelijk ergeren aan dit prutswerk van spuiters.}:)w Ik ben geen expert op het gebied van spuiten, maar het lijkt mij toch dat als je goed spuitwerk levert, het niet nodig is om de lak met een rotary te bewerken. Ook lijkt mij dat een uitgebeten plek onder de blankelak niet hoeft te gebeuren.

Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar het is op een foto niet zichtbaar.

Ik zou als ik jou was eerst is naar je schadehersteller gaan. Zij maken immers de fout door hologrammen op je auto te toveren.

ik begrijp ook niet goed waarom je er zelf mee aan de slag gaat?

dit is toch typisch gevalletje teruggaan en garantie nieuw spuitwerk?

suc6 ermee!

Klopt, ik ben ook teruggegaan en het wordt ook overgedaan. Als het opgelost was met de excenter dan was het nu klaar. Nu moet ik de auto weer brengen, zit ik een paar dagen zonder auto en is het nog maar de vraag of het beter gedaan wordt dan wanneer ik het zelf doe. Alleen de lelijke plek onder de blanke lak laag, die kan ik niet zelf oplossen. Moet de auto alsnog terug }:)w Vraag me alleen af of die swirls en krassen door een te groffe polijstpad en/of polijstmiddel komen en hoe de plekken onder de lak veroorzaakt zijn.

100% Foutloos spuitwerk is een zeldzaamheid. In bijna alle gevallen zal er nog wel een stofje in de lak moeten worden weggeschuurd, waarna ze doorgaans een spotrepair poetstol gebruiken met kleine pads van 3M om het schuurplekje weer tot hoogglans te brengen. Helaas heeft niet iedereen evenveel kennis van hoe zo'n machine gehanteerd dient te worden met bovenstaande als resultaat. Zeker op verse lak is het hiermee erg oppassen.

Zeker als er onregelmatigheden ònder de blanke lak zitten, zou ik met tot de hersteller wenden, dit valt namelijk gewoon onder de garantie. Sterker nog, als het een lakfout is heeft het niet eens met garantie te maken, maar hebben ze gewoon geen goed werk geleverd.

Toen ik mijn motorkap heb laten spuiten omdat er een knikker op gevallen was moest ik na een paar weken weer een keer terug komen.
Hij vertelde me dat het voor hem makkelijker was om stofjes uit een uitgeharde lak te halen dan uit een verse lak.
Dat was op een zaterdag morgen even langs komen en na een kwartiertje had die alles er wel uit.
Precies zoals white collar het zegt.

Maar kan me goed voorstellen dat je er zelf met de excenter op bent gegaan, nu ben je de auto langer kwijt en dat is nooit fijn.