• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schimmel

Jeroen86

Detailing chief
26 mrt 2011
419
75
Ik heb binnenkort een klusje bij iemand waar het raam een maand of 4 open heeft gestaan.

En nu zit er wat lichte schimmel op de hemel en is dit met apc zo te verwijderen?
Ik heb geen beschikking over een extractor, dus zal het met de handjes moeten doen :)
 
Jeroen, probeer het met een oplossing van azijn met water, pas op dat je het hemeltje niet te nat maakt, daarmee kun je het onherstelbaar beschadigen.
Succes.
 
Jeroen86;318451 zei:
Ik heb geen beschikking over een extractor, dus zal het met de handjes moeten doen :)

Probeer ergens een stofzuiger te scoren...........die water op kan zuigen , werkt even goed als die extractor en je mag idd de hemel niet te nat maken ivm de lijm die er mogelijk niet tegen kan.....
 
fuck ja, die heb ik! goeie tip gsm :)

Maar apc werkt dus niet? Ik zat zelf al aan groene zeep te denken, maar als azijn ook werkt ga ik dat gewoon halen :)
 
Azijn werkt omdat het een zuur is. Zo'n schimmel stikt als het ware
APC is om te ontvetten, en geloof me het is niet vet

Heel lichte chloor oplossing nemen als azijn niet helpt
Maar dan heb je wel meer kans op verkleuring

En mond en ogen beschermen is geen luxe maar een must
 
Neem van mij maar aan dat je beter biotex kunt gebruiken. Alle andere sterk ruikende middellen zoals azijn,chloor, blijf je nog weken ruiken en daar zit je als eigenaar/bestuurder niet op te wachten.
 
Ik zou het je echt afraden om met een extractor of natstofzuiger een dakhemel te reinigen,neem gewoon een washandje en warm water met daarin je product en voorzichtig deppen en dan met een microvezel droogdeppen.
 
Heb het ooit gedaan met een simpele stoomreiniger. Dood de schimmel en door de stoom wordt de hemel niet te nat. Naderhand met water en een flinke scheut azijn iets nawrijven ....
 
Stoomreiniger gaat natuurlijk ook prima (even niet aangedacht) - zou zelf alleen voor het nareinigen de biotex gebruiken om gewoon op zeker te spelen.