• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl S3 + S30 (Vlekken/Residu)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Ik heb een vraag wwt betreft Scholl S3 en S30;

Op een Audi die ik momenteel behandel valt het mij op dat wanneer ik Scholl S3 gebruik op mijn DAP of BF21, dat er op willekeurige plekken een waas achterblijft. Deze waas is met mijn doeken niet weg te wrijven, maar met een vinger trek je wel een schone streep. (Enigszins)

Ik betrapte mijzelf op het teveel gebruiken van polijstmiddel, dus hier heb ik al stappen in ondernomen. Ook is het mij bekend dat als je de korrel teveel doorwerkt, voorbij het transparant worden, dat dit voor complicaties kan zorgen.

Wat ik ook doe, mindet product en/of minder doorwerken, er blijft altijd wel ergens een waas achter die voor een soort hologrammen zorgt. Wanneer ik S30 erachteraan doe, hetzelfde verhaal.

Heeft iemand suggesties?


(Ik heb nog wat Monello staan, kan ik ook nog proberen)


Thanx!
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92
Andere pads geprobeerd?
Wellicht door warmte ontwikkeling dat de waas 'in' de poriën van het lakwerk trekt
 
Is voor mij niet echt herkenbaar.
S3 = onovertroffen (voor mij) qua correctie.
S30 ben ik eerlijk gezegd niet helemaal over uit en ik geef voorlopig de voorkeur om te finishen met Rupes geel evt opgevolgd met Rupes wit.
Voor nu zie ik geen voordelen in S30 boven Rupes geel of bv Monello finale echter is het ook wel bekend dat er gevoelige lakken zijn waarbij het ene polijstmiddel beter werkt als het andere polijstmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Kan best zijn dat Scholl net niet lekker werkt op deze bepaalde soortlak. Daarom heb ik altijd meerdere merken polijstmiddel op voorraad. Juist omdat het ene merk net iets beter werkt bij een bepaalde lak. Bv de Berlingo die ik net heb gedaan, daar hadden zowel Meguiars als Monello erg last van sticky paint en Scholl totaal niet, terwijl ik laatst een Tiguan had waarop Monello weer veel beter ging. Ik zou dan ook zeker Monello nog even proberen als je dat toch al hebt staan.
 
@Ric325i - Jep, denk dat ik met deze Audi aan de beurt ben qua bikkelharde lak en boterzachte lak. Daarnaast misschien net pech met Scholl op deze lak. Zal morgen de Monello-lijn eens proberen.

Misschien dat ik dan ook enigszins verschil zie tussen Finale en S30 nadat ik met S3 gepolijst heb, want momenteel zie ik geen verschil.


Greetz
 
@Bikkel - Binnen in de showroom/receptie.

Vandaag had ik er gek genoeg weer minder last van. Heb er dus ook niet aan gedacht om de Monello-lijn te proberen.

Zal er straks misschien wel weer last van krijgen. We zullen zien.


Greetz
 
Heb het ook een keer gehad, was toen redelijk vroeg op en koudere dag. Auto had buiten gestaan nachts.

Ligt echt aan of het polijst middel op olie of water basis is.
Water heeft er eerder last van als olie basis.
 
Ik had de middelen van Scholl sowieso al in huis toen ik nog alleen een DAP had. Toen ik de BF21 ging gebruiken werd mij geadviseerd om vanwege de grote uitslag met compounds op waterbasis te gaan werken.

Misschien merk ik het nu meer op omdat Scholl op waterbasis is en nu met een grotere uitslag werk?


Greetz
 
Heel toevallig vanavond voor de 2e keer S3 gebruikt en met 1 misschien iets te lange set want op het randje van "nou, nog even en de Spiderpad is geimplodeerd". Het is uitgevoerd op een Peugeot 307CC donker blauw metallic met lekker veel swirls en een paar lekkere "oeps" krassen. De S3 uitgesmeerd op een Spiderpad bevestigd op een DAP 900. Even inwerken met standje 1 en dan schakelen naar ongeveer 4. Lekker laten draaien net zoals Scholls dat "voorschrijft". Daarna in 1 beweging op schalen naar 6 en heel even knallen totdat je denkt "de rest is easy peasy met de fiber. Resultaat meneer. In 1 keer helemaal goed. Daarna voor de test S30 met een Flexipad MF Final pad geprobeerd maar daar lees ik meerdere berichten over dat het niet echt te vatten is wat het resultaat nu uiteindelijk moet voorstellen. Dat moet ik nog in een volgende probeersel eens uitvogelen. S30 haalt in ieder geval niets weg. Mischien iets voor na wetsanding als finale maar het kan ook gewoon de Flexipad zijn, dat ding heb ik nu ook als test gebruikt. Kort verhaal lang. S3 geen waas. Dat komt vaak door temperatuurs veranderingen. De eerste keer dat ik S3 gebruikte was buiten op een 7 graden namiddag dag en toen heb ik ook even zitten poetsen met een doek ivm "waas". Heb ik gewoon Black Hole aangebracht. Klaar. Vanavond heb ik in de werkplaats eerst gewassen daardoor kwam de lak lekker op temperatuur (geëindigd met Demi water, blinken jonguh). En toen dus bovenstaand verhaal. Dusss
 
Zo dan!!

Ik ben in dat verhaal echt 3x de weg kwijt geraakt :confused:

Ik vind S30 echt een perfect product... Ik heb ook wel een mf finish pads geprobeerd maar vind dat zwaar Uhhh.. Vervelend!

Probeer het eens gewoon met foam
 
Zoals ik het lees:
De S3 uitgesmeerd op een Spiderpad bevestigd op een DAP 900. Even inwerken met standje 1 en dan schakelen naar ongeveer 4. Daarna in 1 beweging op schalen naar 6 . In 1 keer helemaal goed. Blinken jonguh...
Met de S3 geen waas. De eerste keer dat ik S3 gebruikte was buiten op een 7 graden namiddag dag en toen heb ik ook even zitten poetsen met een doek ivm "waas". Dat komt vaak door temperatuurs veranderingen.
Daarna voor de test S30 met een Flexipad MF Final pad geprobeerd. S30 haalt in ieder geval niets weg.
Kortom de S3 werkt prima voor Discoferry en met de S30 gaat hij nog een keer aan de slag met foam...
 
Valt me mee die drie keer text lezen, ik heb vroeger dislexie oefeningen mogen doen, dus hier was het maar vijf keer en kwam ik niet eens op het eind uit :)

Al snap ik nog steeds het uiteindelijke resultaat niet.