• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl S3 + S30 (Vlekken/Residu)

Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Ik heb een vraag wwt betreft Scholl S3 en S30;

Op een Audi die ik momenteel behandel valt het mij op dat wanneer ik Scholl S3 gebruik op mijn DAP of BF21, dat er op willekeurige plekken een waas achterblijft. Deze waas is met mijn doeken niet weg te wrijven, maar met een vinger trek je wel een schone streep. (Enigszins)

Ik betrapte mijzelf op het teveel gebruiken van polijstmiddel, dus hier heb ik al stappen in ondernomen. Ook is het mij bekend dat als je de korrel teveel doorwerkt, voorbij het transparant worden, dat dit voor complicaties kan zorgen.

Wat ik ook doe, mindet product en/of minder doorwerken, er blijft altijd wel ergens een waas achter die voor een soort hologrammen zorgt. Wanneer ik S30 erachteraan doe, hetzelfde verhaal.

Heeft iemand suggesties?


(Ik heb nog wat Monello staan, kan ik ook nog proberen)


Thanx!

Daar heb ik dus nu ook last van, na gebruik van S3 op witte spiderpad, inwerken stand 1, polijsten op stand 6. 3 hits gegeven tussendoor natuurlijk wel steeds gecontroleerd na 1 hit.

daarna S30 op paarse spiderpad inwerken op stand 1, polijsten op stand 6

heb nu ook een soort van 'waas' over de auto wat lijkt op hologrammen, heb gewoon gewerkt met een DAP900.
weet jij nog hoe het kwam en hoe je het hebt opgelost want ik zit met de handen in het haar, heb er echt de pest in, hele dag lopen bikkelen en dan achteraf na alles opgeruimd en schoongemaakt te hebben nog even buiten een sigaret roken en even van de lak te genieten en dan bijna een rolberoerte krijgen omdat je ineens hologrammen ziet.

ik vond de S3 ook na enige tijd moeilijk uit te vrijven en erg vettig worden, hiervoor had ik er geen last van.

heb nog even een filmpje gemaakt:

 
@BigRed92

Waarom ga je met een heavy compound pad (paars) een finishing product (S30) verwerken?

Niet vreemd dat je "hologrammen" krijgt. Je staat met de pad micromarring te veroorzaken omdat deze erg grof is.
Beter is het om af te schalen naar een oranje Scholl polishing pad (niet te verwarren met de Scholl honey Neo Spider finishing pad want ook oranje...) met bijvoorbeeld Scholl S17 en vervolgens met S30 of S40.

Zie onderstaand schema.

received_967435313276010.jpeg