• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaakmiddelen en vorst

boppe

Detailing rookie
15 mei 2010
8
0
Inmiddels in de verzameling de onderstaande producten. Deze bewaar ik in mijn buitenhok.
koning winter heeft hier wel invloed op en ik kan niet alles op mijn verwarmde zolder bergen.

Naast mijn dap heb in ieder geval al de Monello's en Natty's past wax naar zolder gebracht. Zijn er nog andere producten die absoluut niet over de vorst kunnen??

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2'
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 1
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Poorboys World - Spray & Gloss - 473ml
Poorboys World - Bug Squash - 946ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Bilt-Hamber - Auto-Foam - 5000ml
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml

Groet Boppe

Voor subtitles raadpleeg teletekstpagina 888 Ik heb zojuist een paar kisten gekocht zodat m'n spullen vorstvrij op zolder kunnen overwinteren. Ik neem met geen van m'n spullen risico. Daar is het toch een beetje te kostbaar voor.

Jeroen zei:
At ik dei wie, soe ik se boppe del setten! (of zoiets) 8d
NL: Als ik jou was, zou ik ze boven neerzetten!

Wat een gezeul met al die flessen. Maar ben het met Danny eens dat het inderdaad iets te kostbaar aan het worden is.
Kan natuurlijk ook een goedkoop vorstbeschermertje aanschaffen.

Tige dank voor eht meedenken!

boppe zei:
.....Naast mijn dap heb in ieder geval al de Monello's en Natty's past wax naar zolder gebracht. Zijn er nog andere producten die absoluut niet over de vorst kunnen??.....

die dap mag gerust in de vorst/kou liggen
alle vloeibare producten moet je gewoon vorstvrij bewaren.

Voor Spray & Wipe kan het kennelijk geen kwaad als het bevriest. Op het Poorboys forum werd vermeld dat deze na ontdooien weer gewoon als vanouds te gebruiken is. Maar goed op het moment dat het bevroren is, kun je het niet gebruiken.

Ik heb normaal alles in de auto (kofferbak en achterbank vol)
Nu met het koude weer een stelling opgezet in de woonkamer (woon nogal klein).
Hierdoor ligt alles op kamer temperatuur, alleen heb ik iets gelezen over wax, dat deze niet te warm mag liggen?
Heeft iemand hier een antwoord op?

P.S. Ik denk niet dat elke vrouw blij word van zo'n stelling in de woonkamer, word ook al voor gek verklaard!!

casperpeek zei:
Ik heb normaal alles in de auto (kofferbak en achterbank vol)
Nu met het koude weer een stelling opgezet in de woonkamer (woon nogal klein).
Hierdoor ligt alles op kamer temperatuur, alleen heb ik iets gelezen over wax, dat deze niet te warm mag liggen?
Heeft iemand hier een antwoord op?

P.S. Ik denk niet dat elke vrouw blij word van zo'n stelling in de woonkamer, word ook al voor gek verklaard!!

Elke wax word zacht/ smelt bij hogere temperaturen. Ik zou ze daarom in de groentelade van je koelkast bewaren.

groentelade is ben ik bang wat te koud. de koelkasten van tegenwoordig werken tussen de 0 en 4 graden.
Het beste is gewoon om waxen etc op kamertemperatuur te bewaren. Dit is tenslotte over het algemeen ook de temperatuur waar mee je ze gata verwerken.
alleen dus niet op of bij een kachel/radiator leggen

nee dat niet

ik heb hem weleens buiten de koelkast buiten, uit de volle zon, bij 26 graden gepakt, en werd toen al vloeibaar (erg zachte zymol wax)
dus voor mij zeker de reden om deze in de koelkast te bewaren

de rest staat hier nog in de berging.. is er al 5 maanden niet uit geweest..
heb ook al 5 maanden me auto niet gewassen..

goed he:lol

Ik zou gewoon een grote bak maken en deze isoleren langs de binnen of buitenkant met isolatiemateriaal of piepschuimpanelen.
Geen gezeul meer.

Of anders een klein verwarmelement in je bak of kast plaatsen.
Zoiets als dat ze in (industriele ) elektrische rittal kasten monteren die buitenstaan.

Zijn maar een paar watt en niet zo groot.
Google eens op kastverwarming DIN rail.

-Dries- zei:
Dit topic komt ook elk jaar terug:-"

Spullen binnenzetten is het advies
Elk jaar? Je bent nog maar een dik jaar lid :lol Of kijk je al jaren stiekem mee op dit forum haha?

Ik bewaar mijn spullen in de garage, waar ook een verwarming brandt en het niet beneden de 0 graden komt (volgens mijn pa). Maar dit jaar zet ik alles gewoon neer, beter safe then sorry. Vorig jaar was de collectie nog niet zo groot maar geen zin om straks tegen verrassingen aan te lopen en dingen opnieuw moeten kopen.