• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaaktip tussen glas en deur

Mitch Buchannon

Detailing trainee
13 jan 2021
20
35
Hallo!

Wat voor mij een lichte bron van ergenis bij mijn Peugeot 308 is, is het vuil dat tussen een raam en deur komt (zie foto). Ik heb recent geprobeerd dit schoon te maken omdat er erg veel zand/vuil tussen zat en dit is zelfs hoorbaar wanneer je een raam open of dicht doet. Het raam aan de bestuurderskant heeft al aardige verticale krassen dus ik wil dit bij de andere ramen voorkomen. Laatst dus zo goed (beetje provisorisch) mogelijk schoongemaakt en er kwam een hoop vuil vandaan. Maarrr, er zit toch alweer veel vuil tussen. Wie-o-wie heeft een goede tip (qua handelingen en materiaal) om dit veilig schoon te maken?
IMG_2735.jpeg
 
Ik heb vanuit de binnenkant van de deur eerst het raam zelf schoongemaakt, het deel dat altijd in de deur zit. En daarna voornamelijk vanuit de buitenkant met iets duns met daaromheen een vochtige doek het vuil er proberen uit te krijgen. Het probleem is dat het vuil heel slecht toegankelijk is. Het vuil dat je ziet op de foto zit tussen het glas en de deur.
 
Goh, ik heb maanden geleden een Youtube filmpje gezien waar ze dit probleem aanpakken. Maar ik kan het momenteel niet terugvinden.
 
Hoe dat bij een Peugeot zit weet ik niet maar bij de Jaguar kun je met plastic spatels de rubber rand omhoog klikken en verwijderen. Die profielen zitten vaak gewoon met een paar veerklemmen vast aan de deur.
Schoonmaken zou daarna een fluitje van een cent zijn. Is dat een optie? Eerst even doorvragen bij een Peugeot deskundige/ garage of een Peugeot forum lijkt me wel verstandig, dat dan weer wel.
Deze man doet het bij een Totyota:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RoyR
Pas wel op! Bij een xm zit deze lijst bijvoorbeeld om een scherpe metalen rand geklikt.. ja, je trekt m er redelijk eenvoudig af, maar de lijst is dan in twee delen en ligt voor de helft ín de deur.. Vaak gaat t goed, maar lees je even in op jouw specifieke type..
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Deze lijsten hebben een ijzer binnenwerk. Bij te hard of verkeerd demonteren, buig je ze helemaal met zelfs blijvend zichtbare schade!
Ik zou eerst proberen met een plastic spateltje tussen de ruit en de lijst te duwen in de hoop dat je er zou een beetje tussengeraakt...