• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuimlaag Kärcher foamlans verbeteren

Ik zie nu op je foto, dat de instroomopening waar je het over hebt, net voor de zeepaansluiting zit, vernauwen van deze opening zal inderdaad niet helpen.

Kun je de hoeveelheid water verminderen? Als je water via de kraan pakt door de kraan gewoon een stuk minder ver te openen, of als je water eerst in een reservoir voor je pomp moet doen, tussen reservoir en aanzuigopening pomp de boel te knijpen.

Overigens is 120 bar ook heel veel als de pomp ook nog volume moet leveren.

Dat zou kunnen, maar als je minder water toevoer hebt wordt de verhouding met SSF ook sterker. En nu gebruik ik al een sterke verhouding, ben bang dat de waxlaag dan gestript wordt...

Volvo480Turbo;310858 zei:
Ik heb vandaag wat kleine moertjes in de instroomopening gedaan, hierdoor werd de druk verhoogd. Toch was het schuim niet veel dikker (lees: hetzelfde).Was nog steeds erg waterig, denk dat ik toch maar ga sparen voor een AB lans...

Op die laatste foto lijkt het toch dat er een mooie witte schuimlaag is ? Geen scheerschuim natuurlijk , maar zou de werking van de (foam)shampoo zoveel minder zijn ? De shampoo zal iig al zeker kruipen in en rond (=theorie) het vuil .
Probeer het eens uit op je auto en spuit daarna je auto af onder hoge druk.

Doe bvb 1 kant met die foamer en 1 kant niet , spuit beide zijden af en kijk naar het verschil...(zie je enkel als het terug opdroogt)

Op de foto's lijkt het dik, maar het valt toch nog tegen. Er is zeker wel resultaat op de auto, maar dat is leuk als de auto niet in de wax staat. Er zit best een sterke verhouding SSF in en ik denk dat de waxlaag dat niet zo fijn vind.

IbizaSigno: Jij hebt toch alle 2 de lanzen (dus die van Kärcher en van AB)? Is het zo dat als je bijv. SSF 1:10 in de AB doet, hij dikker schuim maakt dan 1:10 in de Kärcher?

Ik heb enkel de Kärcher lans die jij ook hebt. Dus ook dezelfde dunne(re) schuim die jij hebt. De AB lans heeft meer volume en produceert dikker schuim, maar zoals GSM al noemt; zou dat heel veel uitmaken? Blijft wel minder lang zitten op de lak. De "oplossing" die ik heb voor het foamen is dat ik twee rondjes foam spuit. Dan laat afdruipen en dan spoelen.

Probeer het eens met warm water in het foamreservoir en minder SSF.

Trouwens een beetje winterwax kan wel tegen een foamlaag. Zeker de SSf die wat mider is dan de Citrus Foam.

In warm water lost de shampoo beter op, en het verdeelt beter dus geeft het meer belletjes ....

Cordoba;310861 zei:
... Kun je de hoeveelheid water verminderen? ... door de kraan gewoon een stuk minder ver te openen ..

Idee is aardig, effect molt je pomp. Te weinig aanvoer zorgt voor cavitatie (belvorming / klopgedrag)
Druk verhogen doe je door de uitgaande opening te beperken
Maak je de aanvoer dunner, dan stijgt alleen de druk in de slang en krijg je minder onderdruk bij de shampoo aanvoer

Iemand inmiddels nog een tip om de schuimlaag van de Kärcher foamlans te verbeteren. Ik heb er namelijk ook een van het nieuwe type. Ik heb de Artico Magico nu een paar keer in een sterkere mengverhouding geprobeerd maar het resultaat daarvan was niet geweldig.

Ik denk dat de foamlance zelf het probleem is. Je kan beter de Monello Lancia foamer aanschaffen bv. Weet niet hoeveel druk je HD levert maar denk dat het (probleem) in je foamlance zit.

Ik heb een Kärcher K5 de druk die geleverd wordt zou ongeveer 150 bar moeten zijn. De hogedrukreiniger is niet het probleem. De foamlans werkt niet zoals verwacht, als er niemand een oplossing heeft zal ik die zeker vervangen.

Oww dat is ruim voldoende om een dikke schuimlaag te geven. Ik foam wel eens met een K4 van iemand en daar krijg ik ook een dikke schuim laag uit. Wel met een andere foamlance dan bv die van Kärcher zelf.

idd, al verscheiden videos gezien van de foamguns van karcher
kan je niet vergelijken met een autobrite bv.
gebruik al jaren autobrite foamlans, heb heb nu na drie jaar moeten vervangen maar terug dezelfde gekocht :-)
monello heeft hem ook, wel geen ervaring mee

De bijgeleverde lanzen van karcher en nilfisk die er standaard bij zitten zijn niet in staat om te gebruiken als een echte foam lans.
Kortom, je zult een echte foam lans moeten aanschaffen.

Met mijn K5 maak ik met de Karcher Schuimlans ook geen mooi dik schuim met Apple iFoam in 1:10 of 1:20. Met de Monello Foam Lans maak ik een erg dikke schuimlaag met zelfs 1:20. Het is voor zover ik heb gevonden een combinatie van druk van de hd, waterhoeveelheid en de juiste foam lans.

Ik denk dat ik binnenkort eens een nieuwe aanschaf. Zit er nog kwaliteits verschil tussen een lans van monello en bijvoorbeeld autobrite, ik wil nu wel iets kopen wat kwalitatief goed is.

Ik denk kwa kwaliteit niet. De ene is rood de ander groen of zwart. Vind ze erg identiek. De opbouw is vrij wel gelijk tot gelijk. De fles is anders en ook die zo je kunnen veranderen voor een grotere of kleine met aanpassing van de slang.

Ik zou persoonlijk gewoon voor de Monello gaan omdat de fles vaak precies genoeg is (750ml) en de maat aanduiding vind ik erg handig.