• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuur krassen blijven zichtbaar

Timalibu

Detailing trainee
8 mei 2016
9
35
42
Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuw gespote boot volledig wetsand geschuurd 1000/1500/2000. Om de orangepeel eruit te krijgen
(boot is gespoten met house of kolors en is goed uitgehard)


Nu ben ik begonnen met stap 1 tot 4 van 3m. Icm een rodac 80mm machine op lucht (2500-3000) toeren

Ik heb 79mm pads van rush. En ben begonnen met de gele pad op stap 1. En Toch nog Schuur krassen zichtbaar. Uitteraard stap 2 en 3 ook gedaan.

Moet ik nou nog fijner schuren naar 3000+ Of heb moet ik meer toeren maken ? Echter zijn de minimale krassen alleen zichtbaar onder de shit load aan tl die we in de garage hebben.
 
Orange peel verwijderen is en blijft zeer lastig. Ik denk inderdaad fijner eindigen. Maar nog belangrijker. Die schuurkrassen zitten er al in. Die zijn dus veroorzaakt in eerdere stappen en zitten mogelijk in het zogenaamde dal van de sinaasappelhuid.
Om die weg te krijgen moet je dus nog dieper gaan met polijsten.
Je zou moeten voorkomen dat dit kan gebeuren. Niet dom bedoeld.
 
3M
En gewoon van de groothandel.
Geen idee welk type. Maar geen bouwmarkt spul.

Ik zal morgen eens 3000 gaan halen, hopelijk haal ik dan de laatste krasjes eruit. Echter is een gebruikte p2000 ook bijna gelijk aan 3000 toch ;)
 
De orangepeel is er wel uit! Lak is spiegelglad

Het is de kleur jet black met daarover hyper color metal flakes en 5 lagen blanke lak. Ik moet dus ook uiterst voorzichtig zijn dat ik geen flakes ga beschadigen die hier en daar iets hoger liggen(dan zijn ze hun kleur kwijt als ik ze schuur)
 
Zijn de Denimpads niets voor jou?

Juist on deze reden die jij opgeeft van de kans op schuurkrassen of Piggytails bij machinaal schuren zijn de Denimpads zo ideaal. Geen kans op schuurkrassen of Piggytails.
 
Ik eindig met 4000 korrel (nat) schuimpad van Festool voordat ik ga polijsten.

Van 3M hebben ze trizac korrel 6000 zelfs..

M.a.w. fijner eindigen.


Het kan ook te maken hebben met je lak. Hoe hard/zacht is je lak en hoe lang heeft deze kunnen uitharden?