• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schuurspons krasjes verwijderen

Derrick

Detailing rookie
1 dec 2023
3
15
Goedendag.
Ik ben heel ondoordacht bezig geweest door mijn velgen met een schuurspons schoon te maken. Nu zitten er krasjes op door de schuurspons.. Hoe kan ik die krasjes verwijderen? Ze zijn gelukkig geen diepe krasjes.
Ik hoor het graag.
Derrick
 
Eerste wat opkomt is (machinaal) polijsten.
Kan je wellicht een foto toevoegen zodat het wat makkelijker is in te schatten ?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Realiseer je wel dat veel (originele) velgen een heel dun laagje lak hebben, vaak veel dunner dan het plaatwerk, dus polijsten loopt bij velgen sneller uit de hand dan bij lak.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Welkom!
Foto's zou voor ons veel helpen om je advies te geven.
Maar het zal wel polijsten worden.
En houd die schuursponsjes maar ver bij je auto vandaan!
 
Je kan de lak opmeten met een lakdiktemeter al heeft niet iedereeen die in de kast liggen. Dat gezegd hebbende is polijsten om te beginnen met een finishing polish vrij risicoloos en daarna kun je ook beter inschatten wat de schade is.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zelf ook met handmatig polijsten met fijn polijstmiddel, en wat zwaarder beschadigde delen met middelgrof polijstmiddel op de rand van door de lak heen polijsten gekomen. (zag 'schaduw' van ondergrond door de overgebleven lak). Zoals Ric al een aantal keer heeft aangegeven: lakdikte meten, of er rekening mee houden dat je door de lak heen gaat en de velgen opnieuw moet spuiten of laten coaten.