• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schuurspons op polo 9N

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Morgen heb ik een grijs metallic 2002 Polo 9N (ronde koplampen) op het programma staan.

Niks bijzonders echter, de auto heeft een stevige schoonmaak beurt van de eigenaresse gehad met een schuursponsje en schijnt er verschrikkelijk uit te zien. 8-o ( ik heb de auto zelf nog niet gezien)

Wat denken jullie ? Heb ik een kans met een DAP en SSR 2.5 op een oranje pad ? Een zwaardere combi heb ik namelijk niet.
 
Er staan tientallen berichten op dit forum over hoe VAG-lak (polo...) juist milder aan te pakken dan je zou denken.

Ga nou niet direct met je grofste combi aan de gang, maar juist op witte pad en b.v SSR2 maar dan wat vaker herhalen (meerdere passes, uitvegen, bekijken, opnieuw bepalen of nog een serie passes+nieuw product nodig is).
Daarna afwerken op witte pad met SSR1, en direct daarna met een fijne finishing glaze (lichte correctiefactor) of b.v. black/whitehole.

Mooiste combi blijft rotary met Wolfgang of Menzerna, en afwerken met DAP.
 
Ik heb ooit bewust met de groene kant van een schuursponsje op de (Mercedes)testmotorkap serieuze krassen gemaakt en dan allerlei combo's uitgeprobeerd met pads, producten, G220 & Krauss. De enige combo die goed functioneerde was de combo M105, gele solo woolpad met de Krauss-rotary, uiteraard met de nodige nabewerkingen achteraf. Het blijft natuurlijk telkens de regel....testspot uitvoeren!
 
Op de Polo van mijn moeder was ook een schapenvachtje met M105 nodig om alleen al de swirls eruit te krijgen.
 
ik ben er ook achter gekomen :| dat je op een VAG lak beter weg komt met een lichtere aanpak ,maar wel meerdere sessies,ik had sucses met M83 en een groene LC daarna M80 en een witte LC en vergeet niet de black hole :ja gr simon
 
klopt inderdaad, mits... De krassen niet te diep zijn gegaan. Zolang ze oppervlakkig zijn krijg je het mooiste resultaat met veel passes met een lichte combi. Als ze ver door zijn: de rotary..
 
Je komt er maar op 1 manier achter en dat is de inmiddels bekende testspot!
Ik weet niet of je een rotary hebt of alleen een excenter? Maar begin gewoon met een lichte combi.. LC wit met SSR1 en als dit niks doet dan ga je langzaam omhoog.. bijv. SSR2,5 op Wit daarna op Oranje en dan weer afbouwen naar wit...

Maar een testspot zegt meer dan 1000 woorden!
 
ben wel benieuwd, heb zelf een knalrode polo 9n3 (2006) welke 2 jaar lang door de krasstraat is geweest.

ook zit hier en daar een wat diepere kras

ben zelf in bezit van ssr1,2,3 + een DAP 500 + alle LC Pads

graag hoor ik je ervaringen
 
Eigenlijk kun je er maar op 1 manier echt achter komen en dat is met een testspot.
Mijn rode astra uit 1991 had hier ook heel veel last van en ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat ik ssr 2,5 op oranje nodig had om de krasen aan te pakken.

Op de DAP clinic van 26 april hebben we op een audi motorkap ook een schade gemaakt met een schuurspons, daar zijn we met ssr 3 op geel een ssr 3 op een woolpad over heen gegaan.8-o Tot onze verbazing was het wel een stuk minder maar niet helemaal weg te werken. Nou moet ik er wel bij zeggen dat de kap door het personeel van carclean flink mishandeld was :ja hahaha maar dat was om een goed beeld te geven wat er mogelijk is.
 
Het is al weer een poosje geleden, maar nog even mijn bevindingen;

1 pass met de oranje pad met ssr2.5 heeft de krassen niet volledig weg kunnen halen, daarom nog een pass gedaan.

Daarna nog twee passes gedaan met ssr1 op een witte LC: Done !

Wellicht met menzerna iets eerder klaar geweest maar ach het is gelukt