• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ScratchX 2.0 of niet?

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
Binnenkort wil ik mijn golf 4 gaan detaillen dmv een DAP die ik wil gaan aanschaffen met en monello pakket. Op een paar plekken zitten een paar diepe krassen die ik er met de DAP er niet uit zal krijge, maar zou het helpen op die krassen eerst te behandelen met scrachtx 2.0 of heeft dit totaal geen zin omdat ik ik toch ga polijsten, en met polijsten wellicht hetzelfde of zelfs nog meer resultaat ga halen? Het beste zou natuurlijk wetsanden zijn, maar dat durf ik nog niet aan.
groetjess

Je kan het proberen, maar ik denk niet dat het gaat helpen. Polijsten die handel zou ik zeggen. Het lukte mij zelfs niet om met een wollen pad met inizio de krasjes weg te krijgen op mijn Golf 4.

Ik gebruik trouwens Stratch X bij de deurgrepen.

Ik vind de polijstende werking van Scratch X niet geweldig. Zou eerder voor een behandeling met Monello/Menzernaproducten gaan op een VAG lak.
Succes!

Gisteren nog scratch x gebruikt... zwaar teleurgesteld in dit product :weetniet ging om een simpele kras op m'n voorbumper... :no

Je handwerk gaat niet opwegen tegen machinegebruik, zou jezelf de tijd besparen en deze gebruiken voor het machinewerk.

Ik zou voor monello gaan, nav veel positieve reacties hier. Heb zelf op mijn golf 4 afgelopen zaterdag Poorboys met Monello vergeleken samen met een forummember. Monello finishte iets mooier af.

Het kan bij jouw natuurlijk anders zijn op jouw lak.

agressiveness.webp

Zoals je ziet, niet echt heeft zwaar qua cutting, neem dan het Monello pakket.

Met de hand ScratchX 2.0 en een oranje LC foam pad lukt het (op mijn Toyota) na wat boenwerk vrij aardig als je swirls / lichte krassen wilt verwijderen of grote krassen wilt afronden. De ScratchX 2.0 (versie 2 dus) heeft naar mijn mening een 'cut' gehalte dat gelijk is of net iets minder is als Monello Mezzo.

Maar aangezien je dus al Monello Mezzo en Finale hebt, zou ik ScratchX 2.0 gewoon achterwege laten.