• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant en Wax Combi

Emiel866

Detailing rookie
9 mrt 2011
118
0
Ik wil Do en Vr de Evo weer een Full Detail geven.
De auto is Silver Sattelite Metallic.

Ik was van plan om haar te wassen, Iron Xen, kleien en te polijsten.
Daarna voeden met PB White Diamond en daarna 2 lagen PB EX-P.
Deze 24 uur uit laten dampen en dan?
Welke wax ik heb keuze uit de DJ Rubbish Boys, DJ Diamond White, DJ Light Fantastic voor lichte auto's en dan nog DJ Purple Haze Pro, Colli 915 en PB Natty's.

Zou ik er meer uithalen om DJ Diamond White of DJ Light Fantastic te gebruiken? Of gewoon voor de Rubbish gaan?

En wanneer kan ik de Reload gebruiken?
Stappenplan uitvoeren en na een week of 2 de auto wassen en in de Reload?
Kan ik daarna weer een nieuwe waxlaag leggen? Of moet de Reload dan weer geatript worden?
Dus kan ik de Reload als soort van Detailerspray gebruiken?

En als ik de Reload op de velgen wil gebruiken, moet ik ze dan eerst in 2 lagen PB wheel Sealant zetten en dan in de Reload?

Weer een hoop vragen haha, maar hopelijk kan iemand me helpen!
Gr Emiel
 
Na 2 weken al Reload gebruiken is zonde van je waxlaag, doe dat na 2 maanden pas ofzo (anders kun je net zo goed geen waxlaag aanbrengen....)
wbt 'er meer uithalen' testspot!
Reload op velgen: kan gewoon zo erop, maar evt ook na 1 of 2 lagen wheelsealant
 
De Dodo Juice waxen zijn gemaakt voor kleuren, hoewel ze natuurlijk toepasbaar zijn op alle kleuren. Voor de verandering kun je na EXP ook eerst de hardwax Diamond White en daarna Light Fantastic soft wax. ;) Wel weer 12u tussen laten zitten. :P
 
En dan aftoppen met de Rubbish Boy's haha? :D

Ja ik vind het gewoon leuk om te waxen!

Doen jullie na een Full Detail om de zoveel wasbeurten een nieuw waxlaagje aanbrengen, gebruik je dan steeds dezelfse wax of wissel je dit wel eens af?
 
Verandering van spijs doet eten ;) Na zo veel wasbeurten inderdaad een nieuw vers laagje wax en dan afwisselen.
 
yup, gewoon af en toe eens waxen...
Ik heb een tijd gehad dat ik op elk paneel een andere wax had zitten :-b
 
Hou altijd je ogen open om niet het zoveelste zelfde wiel uit te vinden maar als iets voor jou werkt, lekker daarbij houden denk ik en niet overdrijven maar ook dat bepaal jij zelf! :cool
 
Daar heb je helemaal gelijk in Denders, maar vroeg me gewoon af hoe andere het deden met verschillende Combo's haha! Dus ik kan morgen weer heerlijk aan de gang rofl
 
Gratis fitness noem ik het altijd want ik doe ook altijd veel meer dan gepland eigenlijk met mijn eigen auto haha
 
Het hangt er ook maar net vanaf hoeveel tijd en zin je hebt om te gaan detailen. Soms enkel even wassen, drogen en ruiten. Andere keer weer met waxen en soms pak ik de DAP erbij om weer van "scratch" te beginnen. Soms even een wax erover om de bescherming weer up-to-date te maken, soms alles kaal en weer van voor af aan; glaze, wax, toppen met nog een wax.. You name it, net wat je wilt zoals Denders noemt. ;)
 
Haha heel herkenbaar, even wassen en waxen en dan ben je uiteindelijk weet de hele dag bezig!

Zo heerlijk om in een schone en strakglanzende auto te mogen stappen haha!
 
Het leuke is idd. dat sommige dingen ineens aandacht trekken aan de (gedetailde) auto, zoals iets onbenulligs als de meegespoten buitenspiegels die opvallen als je in de auto zit haha

Zijn in deze hobby de kleine "details" die het hem doen! ..en je wordt steeds nauwkeuriger en handiger met artikelen die je verzameld :glaasje
Had ik deze hobby maar eerder geweten, met vorige vierwielers, maar ja :o) !!
 
Heb de col 915 op een zilveren Swift aangebracht, en na 4 maanden nog een mooie glans.
Wel eerst een full detail uitgevoerd op de Swift.
Binnenkort eens de dj supernatural op de Swift proberen, de winter is nu toch wel om hoop ik. :)
 
Heerlijk als de regendruppels van de spiegels of motorkap lopen als je rijdt.

Meestal gebruik ik de Colli 915 op de zwarte Seicento van m'n zusje! Heerlijke diepe glans op zwart en een hele goede standtijd. Voor m'n eigen auto's gebruik ik alleen Colli voor de winter, rest van het jaar om de zoveel keer een waxlaagje :D