• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant met sheeting ipv beading

MellyVan

Detailing addict
28 mei 2011
35
65
Hoi, nieuw hier, maar al veel gelezen en al enkele jaren amateur-hobbyist-poetser en bekend met Meguiars-producten.

Nu ben ik echter op zoek naar een sealant, en ik zou graag meer sheeting dan beading wensen. Beading is mooi, maar het water met vuil blijft liggen en verdampt, het zand achterlatend op de vlakke delen van de auto en dus moet ik na iedere hoosbui eigenlijk alweer aan de slag. Ook vind ik het niet wenselijk om in een natte auto rond te rijden terwijl alle andere auto's al de hele dag zijn opgedroogd.

Kortom, welke sealant (want het moet lang, zo lang mogelijk houden) is geschikt voor mijn wensen?

als daarnaast iemand me op een laaggeprijsde, goede polijstmachine kan wijzen met variabel toerental en voldoende vermogen, dan hoor ik het ook graag!

Voor de sealant / wax zou ik voor deze gaan:

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Hybrid_Paste_Sealant_100ml_C48SNHY100_102001

Voor een goedkope polijstmachine is nu de PRO900 rotary in de aanbieding voor maar 56 euro ipv 125 :cool

Beste is wel dat je ervaring hebt met een excentrische machine, een rotary kan namelijk heel wat schade aanrichten als hij verkeerd gebruikt word.

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/PRO900_Rotary_Polijstmachine__101724

Je zou kunnen gaan voor de EXP van Poorboy's World of Chemical Guys Jet Seal 109 (zolang deze nog voorradig is).
Stapje hoger zou je de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant kunnen aanschaffen.

Bedankt voor de reacties!

De Dodo Juice Supernatural Hybrid Paste Sealant spreekt me erg aan en belooft maar liefst 4-6 maanden 'levensduur', dat is top!

Klopt dat met de ervaringen? En hoe zit dat met de andere producten?

Is er een product dat zich onderscheidt door ook regendruppels snel weg te laten lopen ipv te beaden?

p.s. zojuist een klein buitje gehad en de vanmorgen met Meguiars Gold Class Wax behandelde auto heeft een perfecte beading, maar houdt niet lang genoeg en het water blijft naar mijn idee te goed plakken, m.a.w. te veel beading. Een niet gewaxte auto is na een regenbui schoner (hoewel minder goed beschermd, maar toch schoner).

Oke, en de anderen? Hoe lang houdt EXP? en hoe lang houdt Jet Seal?

Een vereiste is trouwens ook nog dat het met de hand op te brengen moet zijn en eenvoudig in en uit te poetsen moet zijn, en geen 12 uur moet curen maar max een half uur. Jaja, veel eisen :lol

Standtijd is afhankelijk van nogal wat factoren:
-voorbereiding (is de ondergrond zo schoon mogelijk)
-soort lak
-hoeveelheid zon (UV-straling)
- ...

Ik zou met een EX-P en Jet Seal 109 toch wel een paar maanden verwachten. Een half jaar is wel behoorlijk lang.
De Wolfgang DGPS heeft na curen nog een periode van ca. 12 uur nodig waarin deze droog dient te blijven.
Zou die al afvallen.

Wolfgang valt dan idd af. Als ik op YouTube de sealants vergelijk, spreken ze me allemaal aan.

Het zal voornamelijk gaan om levensduur, gemak van aanbrengen en zo min mogelijk water dat blijft liggen :)

Als je niet van beading houdt dan kun je dodo juice time to dry wel een keer proberen.
Ik gebruik het niet omdat het mn beading verpest

Klinkt goed, die Time to Dry, maar is meer een mist/wipe&swipe-oplossing die je op een natte auto spuit om het water er vanaf te laten lopen. Dat is niet wat ik zoek. De sealant zou deze eigenschap bij voorkeur zelf bezitten en het water direct weg laten lopen.
Ik gok dat dat een te hoge eis is.

Dan is het levensduur en gemak van aanbrengen wat de doorslag zal geven (hoewel ik weinig zin heb na ieder buitje de auto weer te moeten wassen + drogen + was/sealant evt. aanvullen, maar het zij zo)...

Wie heeft concrete ervaring met Dodo Juice SN Hybrid? Hoe lang zit het er al op, eenvoudig in te poetsen/uit te poetsen?

Na gebruik van de timetodry was ik mn beading toch echt een paar dagen kwijt.
Ik heb niet gekeken hoe lang dat zo blijft maar volgens mij duurt dat wel even.

Hey,
ff een reactie ivm dat water dat jij niet kan hebben op je auto:
Als je persé niet wil dat er water op de wagen blijft staan,kan je het volgende doen:
1 : parkeer op een heuvel ,zo loopt het water er altijd af!!
2 : parkeer in een garage,met een goed dak komt er zelfs geen druppel op de lak!!
3 : parkeer onder een carport die groot genoeg is!!
4 : parkeer in de showroom van je verdeler!!
5 : neem een groot zeil mee ,en als je parkeert,trek het er ff over!!
6 : parkeer onder een brug!!
7 : parkeer niet meer op een openbare parking boven de grond ,maar steevast in een ondergrondse!!
8 : parkeer je gewoon als altijd en neem dat water er gerust bij als het tenminste heeft geregent!!
9 : neem gewoon de jet seal en je zal merken dat als je ff rijd na een regenbuitje ,dat de auto vanzelf droog is geworden,het wil ook zeggen dat je auto goed beschermt is en dat kan je alleen zien door te vergelijken met andere auto's .Jouw wagen is het langst nat:PROFICIAT!!Je hebt een goed produkt gebruikt en blijf dit doen:lol

MVG Danny
Mijn auto is op de personeelsparking altijd het langste nat ,je bent heus niet alleen met dit ,,probleem,,:-b

Bilt Hamber Autobalm. Deze geeft een goede bescherming zonder veel beading.

Of anders nog ergens een zeldzaam flesje Aquartz zien te bemachtigen ("voorloper" van Cquartz). Deze is hydrofiel.

@grandscenicman: de leukste thuis :D? Ik weet dat iedereen het heeft, ik weet dat het aangeeft dat je auto goed beschermd is, maar ik weet ook dat ik liever geen opdrogende water/zand/stof-druppels op m'n lak zie. Ik ben bijna geneigd na iedere regenbui de snelweg op te zoeken. En droog parkeren zit er even niet in, dus zoek ik een zo goed mogelijke oplossing.

@surfingwizzkid: waardevolle toevoeging ;)

@GMToyota: die ga ik eens bekijken, heb je er persoonlijk ervaring mee en hoe lang blijft het werken?

Hallo,
Er mag toch ook eens gelachen worden,niet? :-b

Maar het is idd niet leuk om altijd met dat zand te zitten op je lak, ik kan je best begrijpen hoor.

Groeten Danny

ps:ik ben idd de leukste thuis,mag je gerust navragen:lol

Er mag zeker gelachen worden :)

@ivo's: C-quartz ziet er ook goed uit, maar als ik dan een YouTube zie waarin het met mondkap wordt opgebracht, vraag ik me af of het wel iets voor me is. Aan de andere kant, het zal zo chemisch zijn, dat moet iets zeggen over de bescherming natuurlijk!

Mm, overzichtje tot nu toe:

Kandidaten:
- Zymöl Glasur (erg goede sheeting, lange levensduur, aanbrengen eenvoudig, 100 euro min. per potje)
- Dodo Juice Supernatural Hybrid (lange levensduur, nog geen resultaat van gezien/gehoord)
- Bilt Hamber Autobalm (geen ervaringen gezien/gelezen)
- Jet Seal 109 (levensduur niet extreem, wel goed spul)
- Poorboys EXP (goede middenklasser denk ik)
- Collinite Insulator Wax 845 (goede resultaten te zien)

Afvallers:
- Wolfgang = te lang inwerken (+12 uur)
- C.Quartz = chemisch, auto vooraf ontvetten met alcohol (IPA), 30ml is misschien net genoeg voor 1 S-klasse :)

Moeilijk hoor :)

Zou persoonlijk de C.Quartz niet laten afvallen, het mondkapje is optioneel niet verplicht. De 30ml is zeker genoeg voor een S-klasse.

IPA kan je vragen aan een forumlid of je wellicht wat kan overnemen of je gaat langs de apotheek.