• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant met sheeting ipv beading

Ik las ook al iets over alcohol van de kruidvat, maar daar ga ik gewoon niet aan beginnen. Ik las dat 15ml net genoeg was voor een hatchback (peugeot 206 als ik het goed heb onthouden), dan wordt het bij de S toch wel erg lastig. En om ineens 30ml er doorheen te duwen à 50 euro zie ik gewoon niet zitten. Mag best wat kosten, maar dan moet het ook even meegaan! Ik wil er meerdere auto's mee kunnen doen, liefst toch ook wel 2x per jaar of ieder jaar kunnen herhalen, zonder weer 50 euro te moeten spenderen. Of zit ik er nu heel erg naast qua C.quartz?

Vandaag is de beading van een nachtbuitje opgedroogd en is de auto weer heerlijk ranzig/zanderig. Moet dus weer gewassen worden! Dit wil ik eigenlijk voorkomen...

Maar van het lijstje dat je hebt opgeschreven, vertonen zal allemaal wel beading. :weetniet Ook de sealants. Hoewel het geen ronde druppels zullen zijn als een wax, kun je wel bijv. dit verwachten:
3070168697_3162f97dd6.webp

Het is helaas niet zo dat een product automatisch water afvoert. :'( Glasur sheet (en bead!) geweldig, maar op een plat oppervlak als een dak of motorkap blijven er nog gewoon druppels achter. Het water kan/wil gewoon nergens naartoe, of je moet inderdaad schuin gaan parkeren. Elk soort bescherming zal water achterlaten op je auto, het is iets waar je (en wij ook) helaas maar mee moeten leren leven, of je moet inderdaad een hydrofiel product weten te bemachtigen. Een andere optie is geen bescherming.. :)_[]

Ik hoop toch echt iets te vinden, want goede beading bereik ik met de Meg GC Wax ook al:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En na 100m rijden:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De foto van de volgende dag zal ik maar niet plaatsen. Is er ook niet een optie waarbij je het zand er met een microfiber-doek snel weer afveegt (droog?). Ik gok zomaar van niet en dit is ivm krassen niet gewenst, maar je weet nooit als je ziet wat C.Quartz biedt kwa krasresistentie.

Klopt, daar gaan we op uitkomen. Na iedere bui even afspuiten.

Maar dan zoek ik dus wel de beste / langhoudendste sealant, zodat het veelal bij een keer afspuiten kan blijven en ik lang met een schone auto kan blijven rijden..

https://forum.Carclean.com/cc_postst10396/Seat-exeo-met-CQuartz-update-filmpje-met-beading.aspx

https://forum.Carclean.com/cc_postst9751/Full-detail-Swift-Sport-C-QuartzFuzion-Update-13052011.aspx

https://forum.Carclean.com/cc_postst9543/Full-Detail-Golf-VI-R-Rising-Blue--CQuartz.aspx