• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant ontmengt zich, hoe kan dit?

KoenWi

Detailing rookie
6 mrt 2011
33
0
Hallo allemaal,

Ik was vanmiddag even m'n poetsspullen aan het bekijken/organiseren aangezien ik binnenkort m'n auto eens even goed onder handen wil nemen. Nu heb ik een nieuwe ongebruikte fles PBW EX-P staan en toen ik deze bekeek dacht ik al: wat ziet het er toch raar uit. Na verder inspectie blijkt dat het hele goedje zich ontmengt heeft en een soort van geschift is. Zie ook de foto's. Wat niet te zien is, is dat de "prut" (te zien bij de foto die van boven gemaakt is) onder een laagje doorzichtige vloeistof zit. Hoe kan dit gebeurt zijn en hoe is dit op te lossen? Ik kan me niet herinneren dat het spul er ooit zo uit heeft gezien. Heeft altijd netjes binnenshuis opgeslagen gestaan bij normale temperaturen.

img3684t.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ziet er wel heel raar uit, heb je het al geprobeerd te schudden? Er is een kleine kans dat het dan weer goed word maar denk het niet aan al die bruine spikkels te zien.

Heb me al helemaal het schompes geschud, maar heeft geen effect. Het wil gewoon niet meer mengen. Het lijkt net alsof de vloeistof gewoon tussen het dikkere spul door spoelt

Ik zou even contact opnemen met carclean, het is net of er iemand zijn stapavond in die fles heeft gelegd....

Je geeft zelf al aan dat het altijd binnen staat uit de zon. Kan me alleen voorstellen dat dit niet de enige fles heeft die dit vertoond.

Heb inmiddels een mailtje gestuurd. Ik wacht de reactie af. Ga er in ieder geval van uit dit deze fles niet meer te gebruiken is.

Nee, niet geprobeerd. Is ook helemaal niet in me opgekomen. Denk niet dat ze me dat thuis in dank af gaan nemen (schat, hoe kan het dat de mixer opeens zo mooi glimt?)
Maar buiten het feit of het misschien lukt vraag ik me af of het de bedoeling moet zijn om het met een mixer te mengen. Het goedje moet m.i. gewoon goed blijven in de verpakking
Zijn er geen mensen die dit al eens eerder meegemaakt hebben?

Ik heb ook al meegemaakt dat een fles Ex-p die lang staat een beetje "ontmengt", dan staat er inderdaad een beetje doorzichtige vloeistof bovenaan maar de rest van de inhoud zag er bij mij altijd normaal uit en na even flink schudden was het "probleem" opgelost.

Dit ziet er echter helemaal anders uit (lijkt wel de versie met mosterdzaadjes..;) )

De natty's bleu (vloeibaar)die je een weekje laat staan krijgt ook vloeistof bovenaan
swoit dit is nu wel iets anders

Lijkt wel brinta pap...

Misschien in een vlaag van verstandsverbijstering de baby een flesje ex-p als ontbijt gegeven? :lol

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

@Nicknameless +1 lijkt inderdaad!

Ontopic: nog nooit zo gezien, deze kan in ieder geval niet gebruikt meer worden.

Het lijkt er sterk op dat er een schimmel in terecht is gekomen! Die is in de fles gaan groeien. Waarschijnlijk tijdens de vorige keer dat je het gebruikt hebt met iets in aanraking gekomen. Je ziet er ook zwarte schimmelpuntjes in zitten.

Fles wegkiepen, hoewel de oorzaak extern moet zijn (van deze batch uit maart zijn er geen soortgelijke gevallen bekend) bieden we je 30% korting als service voor een nieuwe fles. Zie je mailbox. ;)

Ik had laatst ook een fles Poorboys ssr1. Toen ik die weer pakte om te gebruiken was het zo dun als water. Heel apart, heb het toen ook maar direct weg gegooid.
En ik krijg nu problemen met de poorboys qd+. Die begint ook enorm te scheiden en blijf een dikke drap onderin houden.

Deze had ik niet bij carclean weg dus dat zal het probleem geweest zijn:lol

Scooby zei:
Ik had laatst ook een fles Poorboys ssr1. Toen ik die weer pakte om te gebruiken was het zo dun als water. Heel apart, heb het toen ook maar direct weg gegooid.
En ik krijg nu problemen met de poorboys qd+. Die begint ook enorm te scheiden en blijf een dikke drap onderin houden.

Deze had ik niet bij Carclean.com weg dus dat zal het probleem geweest zijn:lol

SSR1 werkt nog steeds, ook al word het waterig, heeft Tim hier ook al eens geschreven.

RST-Smurf zei:
Maar de TS zegt het volgende :

Dus hoe kan het dan gebeurt zijn????Hij heeft hem nog niet gebruikt.;)

Ik heb werkelijk geen idee, wat ik wel kan zien is dat wij ongeveer 120 flessen uit deze productiebatch hebben verkocht en dat dit probleem alleen staat. En Poorboy's produceert in batches van 1000+ flessen tegelijk en ik heb vanuit Poorboy's ook geen melding gehad. Wij krijgen bij problemen netjes feedback (zoals bij de SSR).

Gek genoeg moet de oorzaak extern zitten, bijvoorbeeld door met je vingers voelen, zonlicht of iets anders.

Scooby zei:

Euh... dat is volkomen normaal, dat zijn de carnauba bestanddelen die naar beneden zakken. Goed schudden voor gebruik.