• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant ontmengt zich, hoe kan dit?

Antwoord van Poorboy's:

We have seen this every once in a while and we still have not figured it out. Our guesses, in no particular order, are that either it was exposed to extreme heat or cold, was left open for a prolonged time, the individual bottles were contaminated, or it is just plain old. We have never seen a large group of these, nor have we had an entire batch like that, so we just really can not put a finger on it. See if that person can give you the batch # on the bottom of the bottle. It will give us a starting point..

Vorst kan niet, heeft altijd binnen gestaan (zoals in startpost staat). Zonlicht ook niet want de box waar alles in zit staat in een donker hoekje zonder dat er direct veel licht bij kan.
De zwarte puntjes (wat zou duiden op schimmel) zijn niet aanwezig. Dit lijkt misschien zo op de foto, maar dat is gezichtsbedrag. Verder ruikt het ook nog normaal en zat er geen druk/spanning op de fles (wat ook symptomen kunnen zijn van een schimmel of gist).
Het is gewoon de bruine drab die in de doorzichtige vloeistof zit en wat totaal niet meer wil mengen. Verder is er niets aparts aan te ruiken of zien (behalve dan de vreemde structuur).

En dat 1 slechte fles op een hele badge niet wil zeggen dat het bij de fabrikant vandaan komt weet ik zelf vanuit mijn werk.

Ik werk in de voeding en wel in een melkpoederfabriek. Hier draaien we melkpoeder voor Nigeria in runs van 24 uur met een capaciteit van 5 ton poeder per uur. Dit wordt verpakt in zakken van 25 kg die met 40 zakken op 1 pallet gaan.
In 1 productierun maken we dus 120 ton poeder op 120 pallets maal 40 zakken op 1 pallet is 4800 zakken poeder. Elke pallet wordt bemonsterd en tijdens de productie worden er ook monsters genomen. Aan het eind van zo'n run staat er dus een behoorlijke kar met monstermateriaal. Ons eigen laboratorium heeft niks in de poeder aangetroffen en ook het centrale lab van het hele bedrijf trof niets aan. Toch kregen we een klacht binnen van de klant dat ze entero's in de poeder aangetroffen hadden. Wij gaven hen daar de schuld van aangezien bij ons alles goed was en het betrof maar 1 zak. Echter toen we terug gingen zoeken bleek dat een operator (in opleiding) tijdens het afvullen van de zakken de machine schoon was gaan blazen met perslucht. Hierdoor is er poeder wat op de installatie lag (en besmet was bleek na monstername) in de zak gevallen die op dat moment gevuld werd. De tijden op de schoonmaaklijst en de afvultijd van de betreffende zak klopten precies met elkaar. Het lag dus toch aan ons zelf en niet aan de behandeling en/of monstername bij de klant.

Hiermee zeg ik niet dat jullie ongelijk hebben, maar het wil niet zeggen dat 1 foute fles uit een hele badge automatisch betekend dat het bij de afnemer fout is gegaan. Het kan best zo zijn, want ik heb er wel aan geroken. Maar de kans dat daarbij een schimmel precies in het flesje valt is wel heel erg klein.

@nicknameless: Het lijkt inderdaad wel heel erg veel op Brinta ja. Ik heb geen kinderen, dus in dit geval hoef ik niet aan mezelf te twijfelen, maar als ik ze wel had dan zou ik toch de luiers goed na moeten kijken :lol

De oorzaak is dus onduidelijk, geef het batchnummer nog even per mail aan ons door.

Inmiddels heb ik het zo geregeld met Poorboy's dat je een compleet nieuwe fles krijgt. Ik was eerder in de veronderstelling dat deze fles al gebruikt was, maar dat is niet het geval. De oude fles hoeft niet perse retour!

Mail ons nog even.

Tim zei:
Ik was eerder in de veronderstelling dat deze fles al gebruikt was, maar dat is niet het geval.

Mail ons nog even.

Klein misverstandje, kan gebeuren.

In ieder geval bedankt voor de service. Volgende week is het de bedoeling dat de auto gepoetst wordt, dus dan wordt het meteen gebruikt

Tim zei:
Je flesje is al onderweg :)

Ik zag het mailtje net precies. Mooi man :jippie

En nou aan het poetsen geslagen.
Kennis van me heeft net een andere auto waar een aantal kleine krasjes en wat swirls op zitten. Dus die mag/ga ik ook onder handen nemen :)

Heel raar ja. Was straks nog ff aan het kijken en het doet met ook wel een beetje denk aan oliebollen beslag. Beetje die structuur. En dat dan in water gooien. Beetje "draderig" ziet het eruit.
Waar het nou door komt blijft nog steeds een raadsel. Infectie met micro organismen zou kunnen, maar lijkt me niet waarschijnlijk, want dat kun je normaal zien en ruiken