• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Trim Sealant Kit. Update 18/08.

Ik zelf ben niet helemaal tevreden van de trim sealant, krijg het op geen enkele manier egaal aangebracht op de trims van mijn ford, wel op de stoot lijsten maar niet op de klinken of de raaamomlijsting.
 
Klop Jan, ik heb er ook een beetje last van. Je ziet de 'vegen' of het patroon van aanbrengen.

Je moet het product in 1 vloeiende lijn aanbrengen, dat wordt met deurklinken en andere kleien oppervlakken wel een beetje lastig.
 
Ik ben benieuwd, morgen zal TNT wel voor de deur staan met mijn pakje.
Gelukkig heb ik niet al teveel trims op de wagen om te behandelen.
 
ik ben benieuwd hoeveel je nu nog over hebt van het flesje. Als het goed is, krijg ik hem woensdag binnen.
 
Bedankt Patrick, dat is inderdaad vrij zuinig. Ik moet onze Volvo V40 T4 ermee doen en die heeft nogal veel trims en kunststof spoilers, dus vandaar dat ik er benieuwd naar was. Het ziet er op de foto iig keurig uit. Misschien dat ik het met een make-up pad opbreng, net zoals ze bij de Gtechniq doen. Misschien dat dat een wat egaler resultaat geeft. Ik ga eens experimenteren. Heb nog wat losse trims liggen. Ik laat het resultaat wel weten.
 
Volgens mij kun je beter geen make-up schijfje gebruiken i.v.m. pluizen. Je kan de meegeleverde doek of een applicatorpadje of een zeer kortharige MF doek gebruiken.

;)

Ik heb afgelopen keer bij de spiegels een applicatorpadje gebruikt. De volgende dag kon je deze gebruiken als ijshockey puck, helemaal hard geworden 8o
Rijp voor het cilindrisch archief (prullebak) dus :grinning:
 
Vandaag een eerste test gedaan met het product, en tot nu toe goed bevallen.
Heb op de achterkant van de wagen alle trims gedaan, 2 stukken in de bumper en de achterwisser.
Deze kan ik makkelijk demonteren, en dat blijkt ook wel nodig wil je het product goed gebruiken als je geen garage hebt :-"
Tijd om te curen is tussen de 3 a 12u volgens de gebruiksaanwijzing, moet droog en vrij van vuil/stof enz blijven tijdens het curen.
Liggen nu binnen te harden, en morgen monteer ik ze terug op de wagen.
Als alles klaar is post ik wel een write-up.

Zoals Jan al aanhaalde is het gelijkmatig verdelen zonder vegen niet echt simpel, je kan niet zomaar heen en weer gaan want dan verpest je alles.
Gelijke banen maken en in 1x doortrekken, dat vergt wat oefening.
Maar je moet iets vinden om het product goed mee aan te kunnen brengen, want die doek dat bij de set zit vind ik niet geweldig.
Zo een grote doek kan je niet goed hanteren, je kan tenslotte toch maar met 1 a 2 vingers het product aanbrengen.

Volgens mij lijkt zo een doekje dat bij de aankoop van een bril zit ook goed werken.
Morgen eens kijken of ik dat hier in huis nog ergens vind.
 
Dat is wel lastig, wanneer je het product in *een* keer moet opzetten. Vooral wanneer je een lang deel zoals een bumper moet opzetten. Dan moet je volgens mij toch tussentijds je doek/applicator even vullen met nieuw product?

Je zou haast denken aan die schoenpoets flesjes van vroeger. Weet niet meer de naam, maar dat was dan ook een vloeibaar product in een flesje, met aan het einde een sponsje. Door dat deel op het onderwerp te drukken liep er dan vloeistof uit en het sponsje verdeelde het over het onderwerp.
 
Wil het product gebruiken op de zgn. "smile" van de bumper van mijn Porsche 911. Heb eerst een testje gedaan op een ander stukje kunststof, maar vind het erg lastig om een mooie dekking te krijgen. Heb het kunststof eerst grondig gereinigd met PB APC en IPA. Aangebracht, maar niet tevreden. Weer verwijderd en opnieuw en in laagjes, maar nog steeds niet naar m'n zin. Durf het tot nu toe nog niet aan op de bumper.

Denk dat ik de smile sowieso verwijder van de auto en het dan pas aanbreng.

PS. Het teststuk is rond, wat het wellicht nog lastiger maakt, omdat je dan altijd overlap hebt. Het spul droogt onder je handen en zoals al eerder gememoreerd: twee maal achter elkaar over hetzelfde stukje is funest voor het resultaat.

Hartelijke groet,
Kees.
 
thx voor het uppie,ga hier ook maar eens overna denken om me deze an te schaffen,hoe is hij ten opzichte van de Black Wow??
 
Je kun de Trim Sealant niet vergelijken met de Black Wow omdat de laatste een dressing is. De TS is een coating wat een chemische reactie aangaat met het kunststof.
 
werd net doorgelinkt naar dit topic en ben eigenlijk wel nieuwschierig naar de stand van zaken vandaag de dag !:grinning:
 
Bedankt voor de update Patrick, hier zaten we met z'n allen wel op te wachten :)^
Trims zien er idd nog steeds perfect uit. Misschien een stomme vraag, maar ben je in de afgelopen 2 maanden ander om gegaan met je trims? Bv de trims afgeplakt tijdens het waxen of zoiets, of naderhand nog eens met een andere tr behandeld?
Zo op het eerste gezicht is dit goedje z'n prijs dubbel en dwars waard, het enige wat me tegen houd is de moeilijke manier van verwerken als ik de verhalen zo lees.
 
Zo, weer eens een update na bijna 2 maanden.

De trims staan er nog goed bij, al is de beading een stuk minder. Niet dat dat veel uitmaakt, het gaat er mij om dat de trims gewoon mooi zwart zijn.
Overigens is de auto net gewassen.

trims.jpg


trims1.jpg


trims3.jpg


trims2.jpg


@ DB9,

ik was de auto met een normale dosering shampoo (Dodo SN, Dodo BtbM, Dodo SP, Wolfgang) en gebruik geen aggresieve middelen.
De trims plak ik niet speciaal af als ik ga waxen.