• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met de Dodo Juice Trim Sealant Kit.

Azibi Style

Detailing rookie
20 mei 2009
131
17
Naar aanleiding van de Review van nicknameless heb ik enige tijd geleden de Dodo Juice Trim Sealant Kit gekocht.
Heb alles gedaan zoals op de gebruiksaanwijzing stond.
Daarna heb ik deze kit aangebracht bij mijn vriendin haar auto.
Ze heeft een zwarte seat leon,aan de moterkap zit een stuk zwarte plastiek.
Nu de auto staat er altijd mooi bij,maar deze plastiek was wat verduurt.
Dus heb de trim sealant kit aangebracht.
Maar vandaag heb ik gezien dat dit helemaal mislukt is.
Ja ziet allemaal vegen en precies van die druipers zoals bij het herspuiten van lak.
Kan er iemand mij helpen,kweet niet wat ik mis doe?
Hoe ga ik dit goedje eraf krijgen?
 
zuidwest10 zei:
lijkt of als je gestopt bent,2 de foto.Wat ik begreep is dat je het aanbrengt in een beweging

Nee ben zeker niet gestopt,heb dit allemaal in 1x aangebracht.
Ja lichtjes inwrijven,niet te hard en vochtig gehouden met het product(ook niet te vochtig).
Zo verder en verder gaan tot dat alles in behandeld.
 
welke voorbereiding heeft de plastic moeten doorstaan? lijkt op iets vettigs dat de restorer afstoot, maar ik als leek kan er volledig naast zitten.
 
Moeilijk te beoordelen, Jan(rodders) had net hetzelfde op zijn wagen, bij mijzelf was het perfect gelukt. Toen ik probeerde op Jan z'n wagen kreeg ik ook zo'n misselijk resultaat. Volgens mij gewoon afhankelijk van de trims.

Anyhow, ik bracht het wel al draaiend aan. Niet vegend dus, mss heeft dat meer succes?
 
En dat misselijk resultaat zit er nog steeds op. Ik krijg het op geen enkele manier even aangebracht. Tis een beetje afhankelijk van de trims denk ik. Verwijderen kan met een solvent, let op dat deze niet te straf is zodat de trims niet beschadigd worden.
 
mmm, lekker dan. Ik heb gisteren de sealant kit binnen gekregen. Hopelijk heb ik meer succes. Het lijkt wel alsof de ondergrond niet volledig vrij van vet was. Het lijkt niet overal even goed te hechten op de ondergrond. Ik ga het weekend aan de slag met de sealant. Ik zal mijn ervaringen op het forum zetten.
 
Correct me if I'm wrong: krijg het idee dat het in dit geval echt een combinatie is van:
1 - ervaring
2 - geluk qua trims

waarbij #2 de grootste factor is
 
Als het niet geschikt is voor alle soorten trims, dan zou ik graag weten voor welk soort trim wel en voor welk soort niet. Nicknameless heeft het gebruikt op de trims van een Peugeot 206 met volgens mij gladde trims. Ik sta op het punt het te gebruiken op de ruwe trims van een Volvo V70. Ben benieuwd, na het weekend kan ik er meer over vertellen.
 
succes LB, ik kijk uit naar je bevindingen. van Blamm heb ik ook een misselijk resultaat gezien op zijn Smart. Zelf zit deze kit in mn voorraad te wachten op het eerste gebruik, maar ik wacht op zonniger weer.
 
Ja mss hangt het af van de soort trims.
Weet er iemand hoe je dit eraf kunt krijgen?
Ga denk ik van het weekend proberen om mss eens te dekken met een 2de laag.
Mss dat dit helpt om het resultaat te verbeteren.
 
@ Rodders: ik heb het ook op de trims van mijn focus, dat moet dezelfde plasticsoort zijn jouw focus.
En alles netjes gelukt zonder vlekken en strepen.

Hier zie je op foto bovenaan de trim zoals ik ze van wagen gehaald heb, wss met nog wat restanten van CG new look trim gel.
Onderaan op de foto de trim met de enige voorbehandeling die de trim gekregen heeft, effe een beurt met een wonderspons.
20p52tc.jpg

Daarna product aangebracht zoals het beschreven word door de fabrikant.
29yqp77.jpg

27yskl1.jpg


Mooie finish, niet te glossy looks.
En het zit er nu al van oktober vorig jaar op, en houd nog steeds goed stand ondanks het strenge winterweer een tijdje geleden.
Ik vind het ook het enige trim product dat echt stand kan houden blijkbaar, andere trim producten lieten me na een dikke maand al zwaar in de steek.
Het aanbrengen is niet echt gezellig maar de standtijd en finish maken veel goed.
 
Raar maar waar, we hebben het beide geprobeerd op de focus, het bleef strepen. Bij mijn wagen, krijg ik de resultaten zoals bij jouw. Dus de techniek ligt het dan toch niet aan.
 
@Jim: op de gewone trims is het redelijk goed aan te brengen, heb je het ook al eens geprobeerd op de trims van de deurstijlen? Daar krijg ik echt geen goed resultaat.
 
@ Azibi: heb je de boel goed gepoetst of ontvet of zo? ik zie precies zo nog witte vlekjes op die plastic zitten,wat mss vuil kan zijn, en op de rand van de motorkap tegen het plastiek zit het ook precies. Of is dit allemaal steenslag of zo? heb je dit buiten gedaan? mss dat de koude de boosdoener is? slaag mij niet dood als het product prefect werkt bij koude temps, maar heb er nog niet mee gewerkt :-"
 
MarkDV zei:
@ Azibi: heb je de boel goed gepoetst of ontvet of zo? ik zie precies zo nog witte vlekjes op die plastic zitten,wat mss vuil kan zijn, en op de rand van de motorkap tegen het plastiek zit het ook precies. Of is dit allemaal steenslag of zo? heb je dit buiten gedaan? mss dat de koude de boosdoener is? slaag mij niet dood als het product prefect werkt bij koude temps, maar heb er nog niet mee gewerkt :-"

De auto was helemaal gewassen en goed gedroogd. De Foto's zijn van 3 dagen erna dus is idd vuil wat er achteraf is opgekomen.
 
Je kan het altijd proberen denk ik. Anders wordt het gewoon met een polish proberen?

@LB: ben je nog aan de slag gegaan met het product? Ben wel benieuwd naar je bevindingen..