• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Pistola Corta - Short Trigger Gun + Bilt-Hamber - Touchless

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.166
190
Utrecht
Zo werkt het niet ...

Als de lans verstopt zou zitten (of kraan dicht), dan is de verhouding pompvolume / aangeboden water (bij de kraan) de basis.
Dat geheel moet door de vernauwing in de lans (sproeier in het eerste deel) en komt dan bij een verbreding en een filtertje.
Vanaf dat punt neemt de druk af en kan er lucht bij (gaatjes onder de ronde mond aan de voorkant

De kraan van de lans biedt naast het water een stroom aan net voor / in de verbreding.
De stroom van het water uit de hogedruk zorgt voor een aanzuiging (venturi effect) langs het gaatje bij de kraan
Daardoor mengt het aanbod uit de fles zich met de basistroom.
Zonder dat extra aanbod heb je hetzelfde maar dan van alleen schoon water en mogelijk iets minder volume aan het uiteinde.

NB hevelwerking is bij vrijwel gelijke druk en door zwaartekracht
Een venturi maakt onderdruk ten opzichte van de bestaande druk

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.711
193
34
Leersum (Utrecht)
Hmmm... Dus een hevelwerking door een vernauwing? Ik ken de 'hevelwerking' alleen door mijn opleiding in de Installatie Techniek, rioolwerkzaamheden/verstoppingen/etc. (Laaang geleden)

Denk aan het leegzuigen van een stankafsluiter, bijv. Maar dan is het omdat een leiding volledig vol staat en zijn beluchting ergens gaat zoeken bij stroming en het passeren van een aftakking.

Laatst bewerkt:

Cloudie

Detailing chief
25 sep 2021
90
85
Gisteren zelf de test gedaan met de lancia 2.0 en een karcher k5. Ik kwam uit op 4,2 liter water om 500ml op te maken.
Dat zou uit komen op 168ml/L voor 2% of 336ml/L voor 4%. Dat is toch een heel stuk minder dan wat ik veelal lees.