@Tornante
Ik vraag me alleen af: kun je met de Corta ook de waterkracht instellen? Bij de Nilfisk kun je met het draaibare uiteinde van de lans de kracht instellen en de lagere druk gebruik ik veelvuldig bij sponningen en kwetsbaardere gelakte delen.
Er is geen instelknop o.i.d. maar met de tips bepaal je wel de sterkte. Hoe lager het aantal het aantal graden hoe sterker de straal is. Dus een °15 nozzle is sterker dan een °40. Daarmee kun je dus de sterke regelen.
Tweede vraag: welke connector heb ik nodig om mijn Lancia foam lance (de oude versie) m.b.v. een quick release koppeling te kunnen gebruiken in combinatie met de Corta? Ik zou ook graag de mogelijkheid behouden om hem te gebruiken i.c.m. de gewone Nilfisk lans als dat mogelijk is.
De juiste koppeling krijg je al bij de Pistola Corta. Je moet alleen voor elkaar zien te krijgen om je huidige koppeling
mét tussenstukje los te krijgen. Dit doe je door het deel met de koppeling tot en
met het zwarte stickertje 8-10 minuten in een grote beker met kokend water te laten zitten. Vervolgens in een bankschroef met een doek erop voor bescherming en met steeksleutel 14 uit mijn hoofd tegen de klok in de koppeling los te draaien.
Heb je geen tussenstukje waar je een steeksleutel op kunt zetten maar een glad buisje dan wordt het wel een grotere uitdaging om deze los te krijgen als alleen de connector loskomt en niet het tussenstukje.
Vervolgens doe je een beetje teflontape om het draad van de koppeling die bij de Pistola Corta zit en draai je deze in je lans. Je kunt niet meer gemakkelijk wisselen naar de Nilfisk maar het is wel mogelijk. Alleen bij de Lancia 2.0 kun je gemakkelijk de ene los draaien en de andere er weer op.