• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello: de Pistola Corta - Short Trigger Gun

Robijntje

Detailing rookie
27 mei 2023
12
15
Valkenswaard
Ik pas een monello: de pistola corta short trigger gun gekocht en nu is mijn vraag welke nozzel gebruiken jullie voor het afspuiten van de auto?
Ik las hier bij de beschrijving groen of wit zonder schade te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Volgends mij is een 40 graden nozzle een beetje de standaard voor auto's dus dat is dan de witte?
echter zijn er ook mensen hier die met 60 graden werken of met 20.

Hoe wijder de hoek, hoe minder druk dus hoe veiliger voor de lak.
 
  • Leuk
Reactions: Robijntje
Ik gebruik witte (40 graden) en groene (25 graden) nozzle (heb een karcher k4 130 bar). Rode (15 graden) gebruik ik niet, vind ik te krachtig, zie onderstaande uitleg. Zwarte nozzle is volgens mij water zonder deuk dacht ik.
Maar welke nozzle je veilig op je lak kunt gebruiken verschilt per HD.
Goede tip van goed vastklikken inderdaad. Ik ben mijn nozzle daardoor kwijt geraakt toen ik op put richte :confused:

Handig truukje:
Begin met minst krachtige nozzel (witte dus) en probeer op veilige afstand eens op je handpalm te spuiten. Lukt dit niet zonder dat dit zeer doet, dan is dit te krachtig voor je lak.
Meestal begin ik op ruime afstand zeg 60 of 75 cm en verklein dit dan tot 30-40cm die je ongeveer aanhoudt als je afspuit.

Zo kun je eenvoudig bepalen welke nozzles je veilig kunt gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Robijntje
Dan gebruik ik blijkbaar de rode nozzle i.c.m. 145bar. Deze gebruik ik ook dicht op de lak bij hardnekkig vuil en dergelijke, zowel op lak/rubbers/kunststof/glas. Als je op je hand zou spuiten, moet je wel heel dichtbij zijn wil dit pijn doen. :p (Dat geldt voor vrijwel elke HD, denk ik)
 
  • Leuk
Reactions: Robijntje en Altos
Ik gebruik dit, dan moet je niet steeds die nozzles versteken.
HTB1dZ2Qahv1gK0jSZFFq6z0sXXaw.jpg