• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Monello Pistola Corta - Short Trigger Gun voor hogedrukreinigers

Hier ook binnen gekregen vandaag!

20210930_190334.jpg
20210930_190350.jpg



Voelt inderdaad degelijk aan. En ligt fijn in de hand. Bij de eerst volgende wasbeurt maar eens proberen!
 
Heb de mijne ook binnen gekregen vandaag en kan ook zeggen voelt kwalitatief goed.

Nu mijn slang nog los zien te krijgen van de K4 :confused:
 
Ik zocht even naar deze post i.v.m. foamlance, denk dat deze in dit draadje wel op z'n plaats is:

Schermafbeelding 2021-09-30 om 20.24.22.png

Originele bericht

En de link:
https://www.carclean.com/nl/lancia-2-0-connector-aansluiting.html

Het is mij gelukt om het quickrelease stukje in de Lancia 2.0 aansluiting te monteren. Gelukkig hadden we van die witte teflontape in huis, schroefdraad omwikkeld, er ingedraaid en met steutel 14 vast gezet.

Nu kan ik kiezen of ik de foamlance gebruik met de short trigger gun of met mijn Kärcher aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Ook hier binnen gekregen vandaag. Nu snel een keer mee aan de slag.
Wel jammer dat de aansluiting van de slang niet draaibaar is. De standaard Karcher slag kan nog wel eens rare kronkels maken ;)
 
Haha doet me denken aan deze afbeelding. Zou fijn zijn als dat niet nodig was (sommige short guns hebben dat wel). Klein detail.
 

Bijlagen

  • sdf.jpg
    sdf.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 195
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik vind dat je hem wel donders goed moet vast houden bij gebruik.
Je moet m goed in bedwang houden, ik vind t wel wat vermoeiend, bij langer gebruik.
Verder overigens wel fijn met de wielkuipen etc schoon spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Yelrah
Ja best goed eigenlijk. Ik had een K2, een oudje. De K4 heb ik afgelopen winter aangeschaft. Uiteindelijk voor deze gekozen omdat de prijs scherp was, ook 5 jaar garantie.

Ik wou een model op wieltjes. Als ik iets moet zeuren, de slang is wat stug, maar dat merk ik eigenlijk alleen bij het opruimen.
Ik vind het stil, krachtig kortom een prettig apparaat. Destijds vergeleken met Nilfisk de AVA's waren er toen nog niet.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Gisteren voor het eerst mijn nieuwe Nilfisk E160 gebruikt. Helaas bleek de ruimte op de oprit niet voldoende om met de standaard (nogal lange) lans van de Nilfisk de wielen en wielkasten goed te kunnen afspoelen. Het lijkt er dus op dat ik ook aan de Corta moet. Een ander bijkomend voordeel dat ik zie is dat ik mijn wiel- en bandenborstels altijd afspuit i.p.v. in de emmer doop, en met de lange lans van de Nilfisk is dat ook nogal een gehannes.

Ik vraag me alleen af: kun je met de Corta ook de waterkracht instellen? Bij de Nilfisk kun je met het draaibare uiteinde van de lans de kracht instellen en de lagere druk gebruik ik veelvuldig bij sponningen en kwetsbaardere gelakte delen.

Tweede vraag: welke connector heb ik nodig om mijn Lancia foam lance (de oude versie) m.b.v. een quick release koppeling te kunnen gebruiken in combinatie met de Corta? Ik zou ook graag de mogelijkheid behouden om hem te gebruiken i.c.m. de gewone Nilfisk lans als dat mogelijk is.

Ik moet mijn Lancia overigens nog ombouwen voor de Nilfisk aansluiting. Er zit nu een "Karcher K-series" aansluiting op en ik heb de koppeling "Nilfisk nieuw" in huis. Helaas bleek het met eenvoudig gereedschap niet mogelijk om de Karcher aansluiting los te krijgen. Een loctite verbinding verbreken terwijl je aan een plastic ding moet draaien klinkt voor mij niet heel logisch en gebruiksvriendelijk.
 
Laatst bewerkt:
@Tornante
Ik vraag me alleen af: kun je met de Corta ook de waterkracht instellen? Bij de Nilfisk kun je met het draaibare uiteinde van de lans de kracht instellen en de lagere druk gebruik ik veelvuldig bij sponningen en kwetsbaardere gelakte delen.
Er is geen instelknop o.i.d. maar met de tips bepaal je wel de sterkte. Hoe lager het aantal het aantal graden hoe sterker de straal is. Dus een °15 nozzle is sterker dan een °40. Daarmee kun je dus de sterke regelen.

Tweede vraag: welke connector heb ik nodig om mijn Lancia foam lance (de oude versie) m.b.v. een quick release koppeling te kunnen gebruiken in combinatie met de Corta? Ik zou ook graag de mogelijkheid behouden om hem te gebruiken i.c.m. de gewone Nilfisk lans als dat mogelijk is.
De juiste koppeling krijg je al bij de Pistola Corta. Je moet alleen voor elkaar zien te krijgen om je huidige koppeling mét tussenstukje los te krijgen. Dit doe je door het deel met de koppeling tot en met het zwarte stickertje 8-10 minuten in een grote beker met kokend water te laten zitten. Vervolgens in een bankschroef met een doek erop voor bescherming en met steeksleutel 14 uit mijn hoofd tegen de klok in de koppeling los te draaien.
Heb je geen tussenstukje waar je een steeksleutel op kunt zetten maar een glad buisje dan wordt het wel een grotere uitdaging om deze los te krijgen als alleen de connector loskomt en niet het tussenstukje.

Vervolgens doe je een beetje teflontape om het draad van de koppeling die bij de Pistola Corta zit en draai je deze in je lans. Je kunt niet meer gemakkelijk wisselen naar de Nilfisk maar het is wel mogelijk. Alleen bij de Lancia 2.0 kun je gemakkelijk de ene los draaien en de andere er weer op.
 
  • Leuk
Reactions: Schuurfonds
Hier ook een Nilfisk gebruiker die last had van de lange lans welke erbij hoort.
nu al een week of 2 de Pistola Corta in gebruik maar ik wil niet meer anders voor de auto en de motor.
ook met foamlans vele malen fijner zo vind ik.
alleen met de stoep afspuiten zet ik de lange Nilfisk lans er terug op.
 
Is heb de pistola corta nu ook een aantal keren gebruikt, maar bij mij is het verwijderen van de pistola corta van de slang best wel lastig. Het terugtrekken van de quick release gaat op zich redelijk handig, maar om dan pistola corta eruit te krijgen is een behoorlijk gedoe (trekken en tegelijk een beetje een draaiende beweging maken dan schiet hij "ineens" los). Hebben anderen hier ook last van met een Nilfisk?

Verder merk ik dat met de Nilfisk Premium 180-10 ik echt de druk moet terugschroeven (kan op de machine zelf), want zelfs de 40 graden inzet op volle kracht geeft enorm veel (veel te veel) power en het indrukken van de handgreep is dan ook erg zwaar.
 
@ArnoP - Bij mijn E145 merk ik daar weinig van, behalve dat de koppeling wat stug naar achter gaat.

180bar is dan ook wel wat overkill, haha! Gelukkig kan je de drug regelen. :p Ik gebruik altijd de 15 graden nozzle en merk dan inderdaad wel wat terugslag, maar bij de zwarte nozzle komt er een ouwe-mannen-waaier uit.
 
Laatst bewerkt:
Is heb de pistola corta nu ook een aantal keren gebruikt, maar bij mij is het verwijderen van de pistola corta van de slang best wel lastig. Het terugtrekken van de quick release gaat op zich redelijk handig, maar om dan pistola corta eruit te krijgen is een behoorlijk gedoe (trekken en tegelijk een beetje een draaiende beweging maken dan schiet hij "ineens" los). Hebben anderen hier ook last van met een Nilfisk?

Verder merk ik dat met de Nilfisk Premium 180-10 ik echt de druk moet terugschroeven (kan op de machine zelf), want zelfs de 40 graden inzet op volle kracht geeft enorm veel (veel te veel) power en het indrukken van de handgreep is dan ook erg zwaar.
Ja hier ook, de mantel zit erg hoog bij Nilfisk wat het wat lastig. Ook bij mijn 145 bar. Dat is gewoon het design van Nilfisk helaas.

180 bar... ja dan moet je hem weg terug schroeven inderdaad. Vergis je niet, i.p.v. met 2 handen sta je nu met 1 hand te spuiten. Dus alle kracht komt op 1 hand.
 
De mantel..? Bedoelen jullie dat rubber bij de nippel, welke in het pistool klikt?

Deze kan ik bij mij verschuiven en dan klikt de nippel een stuk makkelijker. Waarschijnlijk dan ook makkelijker los te koppelen.