• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Enige leuke aan dit rotweer zijn de wekelijkse beautyshots:

1708373051854.jpeg


Nog steeds dezelfde combo als #485393 uiteraard.
 
Afgelopen winter zat ik op 14 weken. 12.000km, incl 3x tussendoor gefoamd met een sterke pre. Niet BH TL, maar Dojo grit dojo iFoam. Daar heeft ie wel een klapper van gehad.
 
De auto ingespoten met Bilt Hamber Touchless nieuwe formule. Werkt perfect maar heb het idee dat het veeel zuiniger moet kunnen in een IK pompsprayer. Ik heb nu 4 liter gemaakt met 250ml TL. Werking is super maar wel heel kostbaar zo. Iemand tips over de mengverhouding in een pompsprayer met de nieuwe TL?
Zelfs de velgen waren zeer schoon met alleen afspuiten met hoge druk en met Monello Non Ferro nog maar enkele puntjes paars dus lekker schoon al.

Gewassen met Monello shampoo en afgespoten met Bilt Hamber Touch On.
Heel fijn product moet ik zeggen, beading is best ok. Wel hele gladde lak.

IMG_3212.jpeg
IMG_3211.jpeg
 
Overigens: 2% PIR is voor een onderhoudswasje doorgaans genoeg. Dat maakt dus 80ml op 4 liter.

Nu heb je gewerkt met een PIR van 6,25% en dat is hoger dan voorgeschreven en dan werkt het ongetwijfeld bijzonder goed :innocent:

Je gevoel is dus correct: het kan zuiniger.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Altos
Overigens: 2% PIR is voor een onderhoudswasje doorgaans genoeg. Dat maakt dus 80ml op 4 liter.

Nu heb je gewerkt met een PIR van 6,25% en dat is hoger dan voorgeschreven en dan werkt het ongetwijfeld bijzonder goed :innocent:

Je gevoel is dus correct: het kan zuiniger.
Ik moet zeggen (met de “oude” touchless) dat ik vaak 2% al te sterk vond voor een “normaal/niet zo vies” wasje.
Bij de nieuwe zal dat rond de 0.5% zitten

Pas bij een stripwash zit ik op 4%