• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Trim Sealant Kit. Update 18/08.

Het maakt de de trims inderdaad donkerder. :ja

Gister was het redelijk bewolkt toen ik de foto's nam.

Bij deze een foto bij vol zonlicht. Verschil is duidelijk zichtbaar vergeleken met de onbehandelde strip boven de kentekenplaat 8o

De auto staat eigenlijk altijd met z'n kont in de (volle) zon geparkeerd. Wel een mooie testcase om te zien wat voor invloed deze erop heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou vind ik eerlijkgezegd de trims van jou 206 nog meevallen...
Die van een astra zijn vaak helemaal doorgelopen en lelijk...
 
rodders zei:
Alleen zijn het totaal andere producten D-J, lijnzaadolie is een natuurlijk product dat in het plastiek zal trekken maar er ook weer even goed afregend. De Dodo Trim Sealant is een synthetisch product dat eigenlijk een laag vormt over het plastiek onderdeel heen, je kan het bijna een soort verf gaan noemen.

Ja, oke helder.
Het was ook meer een vraag he. Dit staat natuurlijk in het deel
Reviews en Tests dus vandaar mijn vraag of die twee met elkaar vergeleken zou kunnen worden.
 
Hollywood zei:
Hé toch, net een flesje Black WOW aangeschaft..... Hoe verhoudt deze trim kit tegenover Black WOW?

Dat zou ik ook graag willen weten. ik vind de Black WOW best mooi resultaat geven, maar vind het vettige van het product eigenlijk niks. Ook al neem je de trims na behandeling 4 keer af met keukenpapier en water (volgens beschrijving), het blijft vettig en er blijft dus ook allemaal stof inhangen. Ik breng het echt heel dun aan, maar toch...
 
Zoals eerder al vermeld in de review kan je het eigenlijk niet vergelijken met Black Wow, dat is een dressing. De Dodo Juice is een sealant.
 
rodders zei:
Zoals eerder al vermeld in de review kan je het eigenlijk niet vergelijken met Black Wow, dat is een dressing. De Dodo Juice is een sealant.
Ik ben van mening dat het wel kan, omdat ze beiden een visueel effect geven: Ze maken beiden de trims donkerder. Dat de DJ een sealant is, is uiteraard een grote pluspunt qua bescherming. Maar het visuele effect dat erbij komt is wel te vergelijken.

Ik denk dat dit spul, in vergelijking met Black Wow, hetzelfde doet, maar 6 maanden langer blijft zitten. Het is per ml een stuk duurder, maar ook duurzamer.

Nicknameless: Ben je trouwens tevreden over de finish: mat, satijn of glanzend? op de ene foto lijkt de bumper iets vettiger dan op de andere foto.
 
Ik ben redelijk tevreden over het resultaat. Zelf hou ik niet van een vettige glans. Het moet satijnzwart zijn.

Teveel glans komt zo nepperiger over :-&

Dat de kleur niet echt duidelijk overkomt, komt omdat de foto's uit de review gemaakt zijn met een SLR bij bewolking en de foto in de volle zon, gemaakt is met een Nokia N97.
 
Ik denk dat trim restorers testen zowiezo lastig is, omdat er zoveel plastic structuren zijn, en ouderdom gaat ook meetellen. Los van dat dit een sealant is, weet je nooit echt goed wat het resultaat zal zijn. Ik heb bv naast mn spiegels plastic zitten die absoluut geen trim restorer van PB opnemen, maar mn skirts weer wel.
 
Update 02-08-2010

Nu ruim een week verder en de stootband ziet er nog netjes zwart uit.

trims.jpg


trims1.jpg
 
Update 18-08-2010.

Nu ruim 3,5 week verder en de stootband ziet er nog steeds mooi zwart uit.

49052659206787318847b.jpg


Beading
4904740329e267771da2b.jpg


Tevens ook de spiegels behandeld.
Eerst het kunststof goed ontvet met pure PB APC en pure Meguiars Super Degreaser.

Voor
spiegels001.jpg


spiegels003.jpg


Ze lijken onwijs te glimmen, maar dat komt omdat er tl licht opschijnt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn Patrick.. je wordt bedankt. Die staat ook op het verlanglijstje nu :-b
Serieus mooi resultaat! Ook al zou het niet de beloofde duurzaamheid volmaken, de finish en het feit dat het niet uitloopt doordat het geen dressing is is samen al een heel groot pluspunt.
 
Ziet er goed uit Patrick! Keurige review ook!:)^

Ondanks het mooie resultaat zal ik het voorlopig nog niet aanschaffen. Ik heb te weinig zichtbare trims zoals op de 206. Ik heb mijn fles PB TRvolgens mij nu 1,5a 2 jaar en ondank dat ik het geregeld gebruik, is de fles zeker nog voor 85-90% vol. ;) Dan neem ik maar even voor lief dat deze een mooier resultaat geeft dan de Trim Restorer.

Uiteraard ben ik wel benieuwd naar de duurzaamheid :ja
 
Pik,
Zoek eens iets anders om je foto's te hosten.
Heb OF halve foto's Of rode kruisjes.
En kom niet f met F5,want die heb ik door mn platte Computer getimmerd........
]-0
 
Oke, zo'n doosje mag hier ook komen.

Of ik nu na elke wasbeurt, trim restorer o.i.d. gebruik, of een ander merk.

Waarbij het steeds net niet na het zin is...

Gaan we toch echt zo'n dodo doosje aanschaffen! Kunt net zo goed 1x in de maand het even behandelen,
want aan de foto's te zien, moet dat wel haalbaar zijn. En het wordt er mooi zwart van.

Nu heb ik dus erg weinig zwart kunstof er op zitten, dus voor mij is het de parafan die de boosdoener is...
Maar na deze sealand dus niet meer. :cool:
 
Totaal offtopic, maar wat een precisie om de allereerste post van donderdag de 19e te maken.... :grinning:
precisie.jpg
 
Afgelopen zaterdag (21-08-2010) de rest van de trims ook maar behandeld.

Uiteraard eerst alles grondig onvet met pure Meguiars SD, pure PB APC en IPA.

21082010050.jpg


21082010052.jpg


21082010053f.jpg


21082010054.jpg


Ik zal zo nu en dan jullie op de hoogte houden van de vorderingen.