• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Trim Sealant Kit. Update 18/08.

scenic zei:
Spuiter ? wat moet er dan gedaan worden ?

Marcel,

Schade rechter achterscherm en aan de rechter onderkant dorpel ;)
Deze schade zat er overigens al bij de aanschaf :confused:

Rechter zijscherm achter
19112010736.jpg


19112010734.jpg


Onderdorpel rechts achter
19112010735.jpg


Ik laat dan gelijk de achterklep ook meenemen aangezien ze destijds de logo's met secondenlijm vast hebben geplakt ]-0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou zie ik het ja, behoorlijk.......

Zet de Peug dan maar met de rechterkant naar de muur in de schuur ! haha

velgrand is ook flink geschaafd zeg.....zonde ! Ga je daar nog wat aan doen ?
 
Inderdaad.

Zo duur is het dus eigenlijk niet.

Als je uitgaat van de standtijd tussen de 6 en 12 maanden, dan kost het spulletje slechts
€ 4,49 (6 maanden) of € 2,24 (12 maanden) per maand aan afschrijving.

Reken eens uit wat het kost als je iedere keer opnieuw je trims moet behandelen met bijvoorbeeld Trim Restorer, waarvan eigenlijk de standtijd vele malen minder is. ;)
 
Resultaten zijn zeker nice!
Maar over die prijs ben ik het niet eens!
ik doe 1 x in de 2 maanden nieuwe Trim restorer op mijn trims!

Nu is dit spul een stuk zuiniger dan 25ml op een kleine auto is mijn ervaring!
Heb hier en klein 20/30ml flesje wat ik fijn vind werken voor de TR!
En daar heb ik in totaal een auto of 3 mee gedaan..
Conclusie: TR = zuiniger in gebruik
Maar kortere standtijd!

Dus 30ml op 3 maand, en dan heb je 500ml
Dat is dus een paar jaar plezier hiervan!

Maar goed, prijs is voor vele bijzaak en gemak is ook belangrijk!
Dan lijkt dit me wel wat! :D
 
We zijn weer een paar maanden verder, hoe staat het ermee?! EDIT: hihaho ik zat onderaan de 1e pagina :D Maar dat ziet er goed uit!
 
@dennis 121

waarschijnlijk heb je gelijk.....maar als je een auto van een ander doet,dan is deze zeer blij dat zijn bumpertjes mooi blijven.
deze auto's kan je nl niet elke maand van een nieuw laagje voorzien...
voor mij zou de lange standtijd en "klanttevredenheid" een goed argument zijn om het middel aan te schaffen.

Ik zou de test dan ook graag eens zien op een twingo van de vorige generatie..
 
ThaBird zei:
Ik denk dat we na 4 maanden wel al kunnen stellen dat dit en erg goed spulletje is:party:

In lelystad stond iemand met een smart forfour (ben even zijn naam kwijt) die dit ook had gebruikt.
De plastic koplamp units waren echt super netjes nadat het was behandeld met de Trim Sealant.
Echter de kunstof delen (die er ogenschijnlijk precies hetzelfde uitzagen qua materiaal) zijn na behandeling met Trim Sealant voorgoed beschadigd.
Na het aanbrengen kwamen er allemaal vlekken naar boven en wat hij ook heeft geprobeerd, het is er niet meer vanaf te krijgen.

Wij hebben deze set ook klaar liggen voor gebruik op onze raamrubbers, echter durven we het nu niet meer aan omdat we bang zijn dat we de rubberen strips onherstelbaar beschadigen wat vervanging van 2 achterramen en 2 raamrubbers van de voorportieren tot gevolg gaat hebben...
 
Dat is Blamm.
Toevallig met Dennis tijdens de meeting ook over gehad, er zit een verschil tussen rubber en plastic ( en dan met alle varianten ).
Het ene pakt onwijs goed, het ander niet.
In dit geval is het idd onwijs sneu dat het op deze wijze kenbaar gemaakt is geworden :(

Hoe / wat exact laat ik even aan Blamm over, maar kan wel vertellen dat hij de boel gaan opknappen. De hamvraag is/blijft hoe dit het beste te doen daar de panelen gestapeld vervoerd worden
 
Ik heb het er met Blamm nog over gehad. Hij zou contact opnemen met de heren van Dodo Juice over de kwestie.

Ik heb het zelf ook geprobeerd op de rubber trips bij de ramen, bij mij is het in ieder geval géén succes geworden.
Op de een of andere manier pakt het dus niet, het blijft een beetje een plakkerige boel. Het blijkt dus maar weer dat het product dus alleen werkt op kunststof.

Dennis en ik hebben ook zijn onderlip (ongespoten kunststof) behandeld, hierop pakte het ook niet :confused:

Het kan dus ook aan het type kunststof liggen.

Zoals een bekende forumlid gelijk zou zeggen: testspot :ja
 
Wilma: Smart ForFour? Smart Roadster! :|~* :-b

Inderdaad bij mij pakte het op een gedeelte van mijn kunststof niet lekker. En omdat ik vol goede moed was na een geslaagd ander paneel, heb ik gelijk een heel stuk behandeld. Het probleem is waarschijnlijk geweest dat het kunststof was met een open structuur, waardoor het de sealant heeft geabsorbeerd ipv dat het er op blijft liggen.
Ondertussen contact gehad met PJ van Dodo Juice, en zijn advies is goed reinigen en proberen het opnieuw er overheen aan te brengen, om het dekkend te krijgen als 'toplaag' zoals het bedoeld is. Het streperige wat ik nu zie zou een beetje zijn als het effect van een witte muur zwart verven met dunne laagjes en na 1x stoppen.

Ga dit wel proberen, maar niet in dit weer natuurlijk :no

Oh en Marcus: je verwart nu het kunststof op mijn deur, met de dakpanelen vol krassen :p
 
Maar die moest je toch ook nog aanpakken ( nu nagelezen te hebben stond het er niet helemaal juist vermeld, whoopsie )
 
Is ook een mogelijkheid, maar er zijn waarschijnlijk tig soorten rubbers.... :-"

Op de ene pakt het wel, op de ander niet.

Conclusie: testspotje maken ;)
 
Voor dit jaar een laatste update

We mogen aannemen dat dit product zich meer dan bewezen heeft. :party:

Helaas heeft alleen de achterbumper te lijden gehad van de industriele ontvetter (thinner wat bij de spuiterij gebruikt wordt).
27122010828.jpg


De voorbumper
27122010826.jpg


Als je goed kijkt, kun je de originele staat van de voorbumper nog zien, deze is lichtgrijzig.
Vergelijk die eens met het behandelde gedeelte.
27122010827.jpg


Achterbumper
27122010829.jpg


Spiegel
27122010830.jpg


Stootstrip zijkant
27122010831.jpg