• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Trim Sealant Kit. Update 18/08.

Da's een snelle update ;)

Die Trim Sealant heeft zich inderdaad bewezen :cool:

Mag ik de volgende conclusie trekken:

- zéér duurzaam en fantastische look
- lastig egaal aan te brengen, omliggend lakwerk preventief afplakken
- prijzig in verhouding tot "trim restorers" echter de duurzaamheid is vele malen langer voor minder werk.

Dank voor deze review, zeer gewaardeerd en ga zo door in 2011 :)^


en ik mag hopen dat die witte streepjes bij de spiegel ook reflecties zijn van lantaarnpalen bij de buren......8o
 
Geweldig spul! Dank voor de mooie review Patrick! Komt ook op mijn verlanglijstje te staan, de trim sealant kit.
 
Update:

Na het ontvetten van de lak, bleek er wat thinner op de trims gekomen te zijn:

De gehele trim ontvet met Meguiars SD, PB APC (puur) en IPA

Na hele trim gedroogd te hebben, alles wat niet in contact mocht komen met de trim sealant afgeplakt.

Ook de stootlijsten aan de zijkant gedaan.

Conclusie:

Hou chemisch bijtende troep uit de buurt van je trims 8o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thinner bijt uit, kijk maar naar je handen als je net ermee verf hebt verwijderd.
Misschien nog een laagje sealant? Of eerst Trim restorer en dan afsluiten met sealant? :weetniet
 
Zit het product nog steeds op de trims Patrick? Wil binnenkort de trims van de Safrane van mijn opa aanpakken. Wat is de standtijd nu?
 
Beetje laat, maar goed. :schaam

Nog steeds zwart, maar niet meer zoals in het begin. Als ik bijvoorbeeld de PERL Coat eroverheen doe, dan zie je de trims weer donkerder worden.

Ik ga binnenkort de trims opnieuw behandel met de sealant.
 
Bedankt Patrick, dus de standtijd is dus ongeveer 1,5 jaar? Niet verkeerd, en jij wast de wagen natuurlijk ook elke week! Mijn opa's auto staat bijna altijd binnen, dus is de standtijd waarschijnlijk nog langer. Was hem eens in de 2 a 3 maand als hij wat smerig geworden is. Heb het van de week aangebracht op de Safrane, trims zijn weer mooi donker.
 
Ik heb gister de sealant op de trims van mijn Ibiza aangebracht, na het doosje al wel een hele tijd in mijn bezit te hebben.
De boel goed schoongemaakt en ontvet en aangebracht met een stukje glasdoek van Dodo, geen probleem met opbrengen. Kon meerdere keren over het zelfde stukje en zie nu geen enkele aanzet of een andere onregelmatigheid op mijn trims.
1 trim is een een keer vervangen ivm spuitwerk en die was altijd al iets lichter van kleur en dat is nu iets beter te zien:(