• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant voor een gedipte auto?

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Hi allemaal!

Een maand geleden is mijn auto gedipt in een mat/metallic kleurtje. In de tussentijd gebruik ik wet coat om de auto te beschermen, maar ik merk echter dat dit heel veel product "kost". Vanwege het wat ruwere effect spray ik ook een stuk meer.

Is er een "goedkopere" alternatief op wet coat? Het belangrijkste is natuurlijk dat het geen gloss boost moet geven, maar puur en alleen bescherming.

Zat zelf te kijken naar hydrophobia en Sonax spray & seal.

Hebben jullie nog tips?

Bij voorkeur gebruik ik een "touchless" variant
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201226-110627.png
    Screenshot_20201226-110627.png
    946,7 KB · Weergaven: 116
  • Screenshot_20201226-110737.png
    Screenshot_20201226-110737.png
    1,1 MB · Weergaven: 82
Ik zou sowieso oppassen met beschermingsproducten. Plastidip is een beetje ruw en de kans op vlekken is vrij groot. Wetcoat en Bathe+ kunnen op dit soort ondergronden snel vlekken en je kunt het niet meer weg krijgen omdat je niets kunt met Plastidip. Ik weet niet echt goed wat je kunt gebruiken op Plastidip wat echt zeker goed werkt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik zou ook verwachten dat Gyeon - Wetcoat en iets als Bathe+ foamen voor vlekken zouden kunnen zorgen. Van de twee zou ik dan het meest vrezen voor Wetoat, maar dit gaat blijkbaar wél goed?

(Ik denk dat je Aquafobia bedoeld, niet Hydofobia? Die zal niet stukken goedkoper zijn, zeker okdat Wetcoat er ook in concentraatvorm is)

Maar buiten alles om: Even een belletje doen naar de Dipper om te vragen wat verstandig is qua bescherming? ;₩
 
Dank voor je antwoord @Quantoxx !

Bedoelde inderdaad Aquafobia :)

Met wetcoat heb ik nog geen vlekken gekregen (wel lichtelijk op het dak, Mar na drogen zie je het niet). Het nadeel met dit is dat het moeilijk verspreid met een HD.

Dipper zegt dat een detailer genoeg is (matte detailer). Deze heb ik ook in gebruik, maar omdat wetcoat zo "makkelijk" is, dacht ik dat er wellicht een vergelijkbare optie is :)
 
Tja, er zijn vele opties om snel een bescherming aan te brengen. Maar dat zal je dan allemaal moeten testen. :confused:

Aan de andere kant, zou je de auto in de wasbox goed kunnen wassen en dan om de zoveel tijd een momentje pakken om de auto in een bescherming te zetten middels een detailer met toevoegingen. Althans, ik neem aan dat dit bedoeld wordt en niet alleen ene detailspray zónder toevoegingen om de auto na te lopen.
 
Wat doet Sonax Brilliant Shine Detailer op een matte lak? Dit spul geeft namelijk echt een goede bescherming.
 
Gyeon heeft een matte detailer toch, is dat geen optie om te proberen? Wellicht wassen met bathe/btbm en met de cure matte detailer nalopen?