En wederom een detail...!
Dit keer is de Seat samen met Bikkel behandeld. Hij doet zijn naam eer aan want het was zo`n 3 graden met een straf windje. Maar er was geen tijd om te klagen of zielig te doen.
BBRRR...
De eerste behandeling was het foamen van de auto. Als test werd Mr. Pink van Chemical Guys gebruikt. De mengverhouding was volgens voorschriften en maakte een mooie laag. Vervolgens is de auto afgespoten met koud water.
Na het foamen en afspoelen is de auto gewassen met WARM water en een scheut "shampoo" welke op mijn werk voorhanden is. Prima spul, maar lijkt ietswat aggressief. Prima voor deze behandeling. Wegens bevroren vingers hebben we geen foto`s van deze stap. Uiteraard is er gebruik gemaakt van 3 emmers in Bikkel zijn super waskar!
En toen gebeurde het.... Bikkel, inmiddels een verre kennis geworden, heeft zijn "klei" handschoen getest op mijn dierbare auto. We merkten direct dat deze handschoen prima werk deed en hoorde dat de auto flink vervuild was. Gedurende het "kleien" hebben we clay lube van Dodo Juice gebruikt.
Ook werd er een stuk Supernatural cla gebruikt om de hoekjes na te lopen. Het is duidelijk zichtbaar dat het nodig was.
Vervolgens is de auto in zijn geheel afgewerkt en afgespoeld. en POK.... Toen viel ik heel even flauw. Bij het drogen van de auto dacht ik even dat er condensvorming op de auto zat. Maar nee.. Het was iets anders.
Huh?? Dat kan toch niet.. Even verder kijken..
En dit...
Inmiddels was het duidelijk dat de handschoen ietswat ruw was, ondanks de omschrijving "fine". En vanaf dit moment was het even een traantje wegvegen en doorgaan. Gewapend met een DAP900 en een DAP500, Veloce, Inizio en ellenbogenvet zijn we aan de slag gegaan. een voordeel was dat het behoorlijk egaal is geschuurd en niet te diep. Eigenlijk is het wetsanden, maar dan niet gepland.
Polijsten, afwerken, afwerken en afwerken. Vervolgens Dodo Juice lime prime plus en een laagje Collinite 915 en klaar... Ondanks de kleine tegenslag, zat de sfeer er goed in en is de auto mooier geworden dan vooraf gepland. De lak is behoorlijk opgeknapt en heeft een hele heftige wetlook voor het aanbrengen van een wax. Ik zou het bijna aanraden..
Wegens tijdgebrek, kou en het lood in onze schoenen, zijn er weinig foto`s achteraf gemaakt. Maar de auto verkeert in een absolute nieuwstaat en is volledig krasvrij. Op onderstaande foto is nog duidelijk een sinasappeleffect te zien, dus er is niet te veel lak verwijderd. Maar ik denk niet dat er een tweede keer volgt..
Tot zover onze bevindingen. tips, truckjes en andere informatie is uiteraard welkom.