• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Altea. Van grijs naar pianolak..

Dank voor de reacties! Ik ben langzaam maar zeker de benodigde middeltjes aan het verzamelen voor de grote detail. Teerverwijderaar, nieuwe pads en allerlei glaze, sealants en waxen..

Voor die tijd wil ik de remklauwen en naven gedaan hebben. Ik denk dat de naven zilver worden en de klauwen zwart. Iemand tips voor een goede glanzende lak? Zag VHT voorbij komen, maar dit zegt mij weinig. Is dit een merk? Ik wil de schilden achter de schijven mat/satijn zwart hebben, maar dat wordt nog een hele klus zonder de schijven te demonteren. Wellicht met een kwastje.

Afijn, nu nog tijd zoeken.
 
Hoi Limited,

Dank voor je reactie. ik zou het van harte willen, maar ik kan je op voorhand niet aangeven wanneer en waar ik de auto ga wassen. thuis loopt er een mannetje van 2 die het schema bepaald. Dan is het de vraag of de auto in Hoogvliet wordt gewassen (schoonouders) of op de zaak (3B hoek). En ik weet de betreffende ochtend pas of ik toestemming heb van de grote baas..

Maarrr.. bij een geplande actie laat ik het weten op het forum. Op de zaak heb ik meer dan voldoende ruimte en middelen!

Rob
 
En wederom een detail...!

Dit keer is de Seat samen met Bikkel behandeld. Hij doet zijn naam eer aan want het was zo`n 3 graden met een straf windje. Maar er was geen tijd om te klagen of zielig te doen.

BBRRR...
IMG_0725.JPG


De eerste behandeling was het foamen van de auto. Als test werd Mr. Pink van Chemical Guys gebruikt. De mengverhouding was volgens voorschriften en maakte een mooie laag. Vervolgens is de auto afgespoten met koud water.

IMG_0733.JPG


Na het foamen en afspoelen is de auto gewassen met WARM water en een scheut "shampoo" welke op mijn werk voorhanden is. Prima spul, maar lijkt ietswat aggressief. Prima voor deze behandeling. Wegens bevroren vingers hebben we geen foto`s van deze stap. Uiteraard is er gebruik gemaakt van 3 emmers in Bikkel zijn super waskar!

En toen gebeurde het.... Bikkel, inmiddels een verre kennis geworden, heeft zijn "klei" handschoen getest op mijn dierbare auto. We merkten direct dat deze handschoen prima werk deed en hoorde dat de auto flink vervuild was. Gedurende het "kleien" hebben we clay lube van Dodo Juice gebruikt.

IMG_0738.JPG



Ook werd er een stuk Supernatural cla gebruikt om de hoekjes na te lopen. Het is duidelijk zichtbaar dat het nodig was.

IMG_0739.JPG

Vervolgens is de auto in zijn geheel afgewerkt en afgespoeld. en POK.... Toen viel ik heel even flauw. Bij het drogen van de auto dacht ik even dat er condensvorming op de auto zat. Maar nee.. Het was iets anders.

IMG_0742.JPG


Huh?? Dat kan toch niet.. Even verder kijken..

IMG_0741.JPG


En dit...
IMG_0740.JPG


Inmiddels was het duidelijk dat de handschoen ietswat ruw was, ondanks de omschrijving "fine". En vanaf dit moment was het even een traantje wegvegen en doorgaan. Gewapend met een DAP900 en een DAP500, Veloce, Inizio en ellenbogenvet zijn we aan de slag gegaan. een voordeel was dat het behoorlijk egaal is geschuurd en niet te diep. Eigenlijk is het wetsanden, maar dan niet gepland.

Polijsten, afwerken, afwerken en afwerken. Vervolgens Dodo Juice lime prime plus en een laagje Collinite 915 en klaar... Ondanks de kleine tegenslag, zat de sfeer er goed in en is de auto mooier geworden dan vooraf gepland. De lak is behoorlijk opgeknapt en heeft een hele heftige wetlook voor het aanbrengen van een wax. Ik zou het bijna aanraden..

Wegens tijdgebrek, kou en het lood in onze schoenen, zijn er weinig foto`s achteraf gemaakt. Maar de auto verkeert in een absolute nieuwstaat en is volledig krasvrij. Op onderstaande foto is nog duidelijk een sinasappeleffect te zien, dus er is niet te veel lak verwijderd. Maar ik denk niet dat er een tweede keer volgt..


IMG_0744.JPG



Tot zover onze bevindingen. tips, truckjes en andere informatie is uiteraard welkom.
 
Samen netjes gedaan, ziet er weer "strak" uit.. zal inderdaad schrikken zijn. Hoeveel tijd zit er nu in het exterieur met 2 man en 2 machines? Welke wax zit er op, 915?
 
@Blinque,
In totaal zijn we, met 2 man, zeker 6 uur bezig geweest. Tussendoor een soepje, koffie een kacheltje maar het tempo lag aardig hoog. Groot voordeel was dat de correctie behoorlijk vlot verliep ondanks de spookverhalen over VAG-lakken. En de binnenzijde was slechts binnen 10 minuten op orde.

De gebruikte wax is Collinite 915 wegens de standtijd i.v.m. de winter. Wel is er een glaze/paintcleaner gebruikt.
 
Zo'n mitt is snel maar veroorzaakt marring, daar is geen ontkomen aan.
Aan de hand van een na-foto is lastig een oordeel te vellen maar dat zal vast dik in orde zijn geweest.

En de auto volledig krasvrij? Elke cm²? Ik heb daar sterk mijn twijfels over ;) Het zal er dicht tegenaan zitten maar ik moet de eerste volledig krasvrije auto nog tegenkomen.
 
Dibbuz;n408013 zei:
Zo'n mitt is snel maar veroorzaakt marring, daar is geen ontkomen aan.
Aan de hand van een na-foto is lastig een oordeel te vellen maar dat zal vast dik in orde zijn geweest.

En de auto volledig krasvrij? Elke cm²? Ik heb daar sterk mijn twijfels over ;) Het zal er dicht tegenaan zitten maar ik moet de eerste volledig krasvrije auto nog tegenkomen.

Dibbuz,

Ongetwijfeld zal er hier en daar nog een dingetje zitten. Maar 80-90% van de waskrasjes waren op zeker weg. de kleihandschoen liet absoluut geen marring achter, maar was gewoon waterproof schuren. nog twee rondjes extra en de auto was geheel glad geschuurd.

Gelukkig heeft er vandaag iemand met z`n bumper in mijn zijkantje gezeten en heb ik weer lakschade. En de dader?? natuurlijk op het kerkhhof..

Nu een drankje om het leed te verzachten.