• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Altea XL van alteaniels

Waarom zou je onverdund de ssf gebruiken?? Ik hanteer de 1:10 verhouding. Altijd prima resultaat mee. Als het geen dikke schuimlaag is moet je toch meer experimenteren voor een goed resultaat.De foto op m'n avatar laat resultaat zien na minuut of 10 bij zeer vuile auto (2 weken pekel).

Op de foto's heb ik 1:12 verhouding gebruikt omdat dit op de fles staat(bij zeer vuile auto), foamgun helemaal open(maximaal SSF).
volgende keer ga ik experimenteren met 1:6 (verhouding bij lichte vervuiling volgens fles) en ook maar eens onverdund.
voor de rest doet de foam wel zn werk.

Proefkonijn voor zaterdag is waarschijnlijk de Chevy Kalos van mijn vriendin

Hmm, ik was even bezorgd dat je de niet onbelangrijke stap wassen was vergeten. Na het foamen direct kleien is toch niet de bedoeling? Gezien de contaminatie op je klei en de volgorde hierboven omschreven lijkt het er sterk op...maar het zal toch niet? :weetniet

alteaniels zei:
Gisteren opnieuw gefoamd en gewassen ter voorbereiding op eerder geplande detailbeurt.

Nee Rubba zoals de 1e regel in mijn post al aangeeft, heb ik toch echt niet het wassen met washmitt en 2BM overgeslagen.

maar iig bedankt voor je bezorgdheid:-)^

Pfffew! :-)^ Wel absurd veel vuil op je klei. Heb ik nog niet voor elkaar gekregen met gem. 1000km per week.

weet ook niet wat het is
misschien is het vuiligheid vd winter of uitlaatgassen oid slaan toch allemaal tegen de achterklep omhoog(bij mijn auto tenminste)
misschien nog resten vd transportlaag, auto is pas 3 maanden oud en dit is de 1e detailbeurt die hij krijgt.
volgende detailbeurt maar eens afwachten over een maand of 3,4 denk ik.
Misschien heeft het ook te maken met dat jij waarschijnlijk veel snelweg rijdt en ik met 300km/w meer provinciaal en stadverkeer.