• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat betrokken bij ongeval - komt dit goed?

PizzaPieter

Detailing guru
18 jul 2020
346
135
Omgeving Apeldoorn
Goedemiddag,
Op vakantie in Frankrijk hebben we klein ongeval gehad. Geen letsel, wel gedoe.

Naast de mechanische schade (stuurstang en iets met wielophanging, details nog onbekend) zijn de bumper en spatbord beschadigd en mogelijk ook de deur.

Mijn vette kleur schijnt, zo hoorde ik ooit, een lastige kleur te zijn om bij schade kleurverschillen te voorkomen.

Kan iemand vanuit ervaring zeggen of dit zo gedaan kan worden dat het straks geen zichtbaar verschil geeft?

Hij gaat naar een erkende reparateur en over hun vakkundigheid heb ik geen twijfel. Ik weet alleen niet zo goed wat ik realistisch kan verwachten.
 

Bijlagen

  • 20240806_161106.jpg
    20240806_161106.jpg
    236,1 KB · Weergaven: 66
  • 20240806_132831.jpg
    20240806_132831.jpg
    275,6 KB · Weergaven: 64
Een bumper (kunststof) heeft ook nieuw vaak een net iets andere kleur dan de rest, ik dacht even aan de hand van de foto dat je mazzel had en het voorscherm net ongeschonden was gebleven. Waar ik (door ervaring) me druk om zou maken is wat ze met de (iets kromme?) stuurstang gaan doen, als ze die een beetje recht proberen te maken en niet vervangen, hou je waarschijnlijk altijd een auto die net niet helemaal lekker spoort, omdat óf de sporing, of de wielvlucht(camber) of caster dan net links en rechts niet gelijk zijn.
 
Hey @Cordoba ,
Spatbord is niet ongeschonden en mogelijk ook deur niet.

Spoorstang is krom en kost ongeveer niks, volgens mij, half uurtje werk. Schokdemper etc is ook niet goed (schijnt) dus mogelijk ook veren en draagarm. Hij gaat naar een (volgens recensies) goeie reparateur en ik ga ervanuit dat ze niet zullen besparen op dit soort dingen (ik hoop op niks).

Ik wil aangeven dat ik een kritische klant ben en allergisch ben voor trillingen etc. Én kleurverschillen.
 
@PizzaPieter Als je zelf het herstel betaalt heb je aardig invloed, als het door een verzekering betaalt wordt dan wordt nog wel eens een (te) goedkope oplossing gekozen. Laat ook even checken of de velg niet krom is (zie je direct als ie op een balanceerapparaat zit). Zelf ooit jarenlang geklooi gehad met een aandrijfstang die niet meer helemaal recht was (was bij gladheid op de rand van een vluchtheuvel gekomen), waardoor bij iedere bandenwissel steeds dynamisch gebalanceerd moest worden om trillingen te voorkomen.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter