• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza '98

NoobstaR*

Detailing addict
3 dec 2009
52
52
33
127.0.0.1
Nou, gisteren de spullen gekregen en meteen aan de slag gegaan met m'n eigen gebakje!
Voor alle duidelijkheid, dit is de eerste keer dat ik 'detail', uiteraard sta ik altijd open voor opmerkingen en tips!

Gebruikte spullen;
Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
Mothers Wax California Gold Clay Bar
CSF Delirium Orange Drying Towel
Poorboys World Super Slick & Suds
Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS

Ik ben begonnen met het foamen van mijn auto, het handige is dat ik 'm op m'n werk (ik werk parttime in de wasstraat) een lekkere soplaag kan geven. Daarna ben ik naar huis gereden en heb ik, volgens het "2-emmer" principe, mijn auto gewassen (Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt, Poorboys World Super Slick & Suds). Uiteraard met de droogdoek (CSF Delirium Orange Drying Towel) alles drooggeveegd, wat een eitje is dat! Vroeger altijd aan het eikelen met een zeem, maar dit werkt zo ontzettend fijn! Je legt de doek op de auto en trekt 'm eraf, al het water neemt 'ie mee, zonder hem ook maar één keer uit te wringen!

Vervolgens ben ik aan het kleien geweest met het alles-in-één pakket (Mothers Wax California Gold Clay Bar), waarbij er erg veel rotzooi bij zat (duidelijk te zien op de foto). Volgens mij heeft de auto nooit eerder een kleibeurt gehad, wat een drama zeg! Na een half uur kleien was ik, gelukkig, klaar. Uiteindelijk heb ik de wax (Poorboys World Natty's Paste Wax Blue) aangebracht met de pad (Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS). Wat ruikt en werkt dat lekker zeg, de hele motorkap is te doen met één goede lik wax!

Zoals gezegd, ik heb nog geen groot assortiment, maar m'n auto kan al wel behoorlijk blinken! :party

n4z80p.webp

Eerst maar eens de foamspuit er overheen (wasstraat bij m'n werk) en z'n gang laten gaan...

2din220.webp

Na een, geloof het of niet, halve motorkap!

20jobbk.webp

Heerlijke glans, al zeg ik 't zelf.

fuopqx.webp

De detailer zelf in beeld.

2hfjbly.webp

Nog eentje van het dak.

i7362d.webp

Beading, ziet er best netjes uit!

256759h.webp

Als laatste, het totaalplaatje (helaas niet zo'n scherpe foto)!

Top. Leuk je eerste ervaring zo.

maar een half uurtje kleien is peanuts joh. :lol Bij veel auto's ben je daar wel het dubbele of driedubbele aan tijd kwijt. ;) Die foto met vieze klei valt ook reuze mee, wat wel goed is natuurlijk.

Natty's is inderdaad lekke om te gebruiken, het blijft leuk daardoor :)

Ja, ik heb ook niet alle delen even goed gehad, daar kan ik 't geduld namelijk niet voor opbrengen, haha.
Misschien wanneer het mooier weer is, dat ik 'm dan nogmaals helemaal ga kleien (en dan echt perfect). ;)

leuk dat je zo enthousiast ben!!
maar inderdaad, voor een auto van die leeftijd, en een halve motorkap, zit er nou niet echt veel op de klei..
dit is wat ik zelf in 3 maanden op mijn achterklep voor mekaar krijg:lol

anyhow, beading ziet er goed uit, en glans is er ook !!

Tja, ik had echt verwacht dat het minder goed zou uitpakken, dat moet ik eerlijk toegeven!
Het mooie is ook nog, op de foto ziet het er natuurlijk altijd minder mooi uit (en al helemaal omdat het met mijn telefoon is gedaan).