• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza Cupra Turbo (blauw)

leander

Detailing addict
2 mei 2012
45
65
42
Amersfoort
Vandaag even bezig geweest met deze auto, alle producten zijn van Meguairs waaronder claybar, ultimate compound en nxt gen tech wax.
De auto had waarschijnlijk in geen jaren een poetsdoek gezien want je voelde allemaal rotzooi in de lak na het wassen.
De claybar was best wel bruin na gebruik...

25g5ml2.webp

1z6t6b8.webp

2ijrgqt.webp

2hq57j4.webp

2e33b88.webp

Mooie auto. Volgens mij is deze nog van een forumlid geweest. Deze heeft hem voor zover ik weet in 2009 ingeruild.
Voor die tijd heeft deze echt wel regelmatig een poetsdoek gezien.

Gave wagen, erg mooie kleur! Jammer dat je geen "voor-foto's" hebt gemaakt. In de velg zie ik toch nog een hoop viezigheden in de hoekjes.. Of lijkt dat maar zo op de foto?

IbizaSigno;342916 zei:
Gave wagen, erg mooie kleur! Jammer dat je geen "voor-foto's" hebt gemaakt. In de velg zie ik toch nog een hoop viezigheden in de hoekjes.. Of lijkt dat maar zo op de foto?

Oh jee meid, zie je nog viezigheid in de hoekjes? 8-())

Das juist de rede dat mensen zich hier detailer noemen, gaat om het detail. Zal wel komen om kwaliteit van die Italaanse velgen, gezien de corrosie rond het ventiel.

Er vanuit gaande dat je opmerking gekscherend bedoeld is zal ik maar geen aanstoot nemen aan het feit dat ik geen meid ben. ;) Daarnaast is het zoals schippersss noemt, dat maakt juist een (zoals het woord al doet vermoeden) detail compleet.

En als je niet tegen kritiek kunt moet je zeker geen foto's gaan posten in de "show off":rules

Van zo'n afstand ziet hij er goed uit, maar aangezien je al aankomt met "action bandenzwart" durf ik te betwijfelen dat hij bij nadere inspectie nog steeds zo netjes is:lol

een jaar geleden kreeg je dezelfde opmerking van dezelfde persoon...

Je reactie was toen:

Ik wist dat ik hier een opmerking over zou krijgen!
De velgen heb ik aan de eigenaar overgelaten en ze zijn niet helemaal schoon zeg maar...

Dus..... Iets met een ezel en eenzelfde steen...:lol

Mooie kleur inderdaad, heb hem zelf ook gehad.

Oké, dank voor je antwoord.
Enne... Vwb de eer aan jezelf houden: niet doen!
Als jij geniet van een auto te verfraaien op wat voor manier dan ook, en je wilt het delen met anderen... Gewoon doen ;-)
Let wel, er zijn hier genoeg perfectionisten te vinden, en ja het kan altijd wel iets beter, sneller of mooier.
Dan is het helemaal niet erg om wat feedback (vaak opgevat als kritiek) te verkrijgen, je kunt er vaak zelfs van leren :-)
Ondertonen in een bericht kunnen vaak anders worden bedoeld dan dat je op dat moment leest, kijk maar naar sms'jes ;-)

Al met al een heel verhaal om je te overtuigen dat je op de goede weg bent, en elke dag weer wat leert!
(En? Heb ik je weten te overtuigen?) ;-)

Zondermeer een mooie kleur en een goed resultaat, mits je rekening houdt dat het geen full detail is. Dit laatste hoeft natuurlijk ook niet, maar je weet dat er op dit forum echte puristen zitten en wanneer je een dergelijk bericht in het "show-off" sub-forum plaatst kan je verwachten dat er ook kritisch naar je werk gekeken wordt. Zie het niet direct als iets negatiefs maar als opbouwende kritiek voor een volgende keer wellicht. De velgen zien er op een afstandje proper uit, maar missen wel de volledige cleane en glanzende effect (die je dan ook nog had kunnen beschermen met een wheel sealant oid zodat je er langer plezier van hebt). Daarnaast nog een kleine tip van mijn zijde, neem ook nog even de wielkasten mee ... dat ziet er net even iets netter uit. Tot slot, laat je niet verleiden tot uitspraken met een ondertoon ... daar worden jij en anderen niet beter van.

Bedankt voor de reacties.
Waar ik mij aan stoor is dat ik 4-5 uur bezig ben geweest met die auto en dan commentaar krijgt op een vuiltje op de velgen.
En waarschijnlijk komt dat omdat ik de velgen niet eens aangeraakt had omdat de eigenaar die zelf al gedaan had.
Maar de volgende keer zal ik dan als onderwerp erbij zetten detail zonder velgen.

Nee joh! De volgende keer ook lekker die velgen goed onderhanden nemen ... dan is die Ibiza helemaal om door een ringetje te halen ;)

Een duidelijk verhaal leander. Maar dan is de feedback niet voor jou bedoeld maar voor de eigenaar. Maar laten we wel wezen, het is een vuiltje. De velg is gewoon nog vies in mijn optiek. ;) Volgende keer gewoon lekker meenemen in je stappenplan, of zet het er bij in je verslag. Uit nieuwsgierigheid, de velgen laat je aan de eigenaar over is daar een specifieke reden voor?

Ik heb hem alleen geholpen met het plaatwerk gedeelte dus de velgen stonden niet op het programma, maar als ze echt smerig waren had ik ze wel even schoongemaakt.
Maar alleen voor de foto's kon het nog wel vond ik.