• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza opgefrist

Virus

Detailing chief
22 okt 2010
1.171
82
Vorige week echter contacteerde mijn neef me met de vraag of ik soms zin had om samen met hem zijn wagen eens op te frissen?
Hij vond dat de lak nogal ruw aanvoelde en hij dacht dat "dat kleien" waar ik hem eens over verteld had misschien wel zou helpen.
Enfin, lang verhaal kort: bleek dat we zaterdag beiden wel wat tijd hadden dus de afspraak was vlug gemaakt.

Zaterdagochtend om 10 u stipt arriveerde mijn neef dus met zijn Ibiza, ik had me voorgenomen flink wat foto's te nemen maar tussen het uitleg geven, praten over koetjes en kalfjes en natuurlijk bezig zijn met de wagen vergat ik mijn goede voornemen al gauw.:roll

Vandaar slechts 1 "voor"-foto:


nielsie001.jpg


Aan een gezapig tempo (het was immers nogal warm :grinning: ) werkten we samen de volgende stappen af:

Eerst en vooral de wagen gewassen met Meguiar's Gold Class Shampoo en de velgen aangepakt met Meguiar's Wheel Brightener 1:4.

Kleien deden we met Poorboy's klei in combinatie met Meguiar's Last Touch 1:1
Tijdens het kleien bleek trouwens al snel dat de liggende delen enorm ruw waren en behoorlijk vervuild waren, dit in tegenstelling tot de verticale delen waar de vervuiling was wat ik verwacht had van een wagen van 2 jaar oud. Ik neem aan dat de overmatige vervuiling op dak en motorkap te wijten zijn aan het feit dat mijn neef net naast een spoorweg woont.

Na de kleibeurt bleek dat het met de swirls op deze wagen reuze mee te vallen, wat leuk was want polijsten stond deze keer nog niet op de planning.
Dus konden we met een gerust hart de glaze (Poorboy's Black Hole) en sealant (Poorboy's Ex-p) aanbrengen.
Terwijl ik deze beiden aanbracht met de dap + zwarte LC pad, zette de eigenaar de velgen in de Poorboy's Wheel Sealant en de banden in Eimann Fabrik Black Sapphire Tire Dressing.

Ik ben me ervan bewust dat dit geen show-off is waarvan je mond openvalt......de opzet was dan ook eerder die van een wash-and-wax en niet van een full detail maar ik vond deze wagen (en vooral de kleur) zo mooi dat ik de foto's toch met jullie wou delen. :ja

Enkele na-foto's:

nielsie005.jpg

nielsie006.jpg

nielsie010.jpg


Tot slot nog een foto die mijn neef nam bij thuiskomst (met op de achtergrond de spoorweg waarvan sprake in het klei-verhaal)

410811_4262687082507_958459126_o.jpg


Bedankt voor het lezen en kijken,

Uw Virus
;)
 
Ziet er weer netjes uit. Misschien had je ook nog Iron-X kunnen gebruiken. Als de auto vlak naast het spoor staat zullen er ongetwijfeld ook ijzerdeeltjes aanwezig zijn. Het stinkt maar werkt fantastisch.
 
Mooi werk gedaan hoor!
Staat er weer netjes bij.
(kleur apart maar je moet er van houden..)
 
Bedankt mensen!

@ FRfreak goeie tip! Weet je wat het ergste van al is? Dat ik namelijk een onaangebroken fles Iron-X in mijn collectie heb.....ik had stomweg niet bij die spoorweg stilgestaan en dacht pas aan mijn flesje Iron-X toen we reeds halfweg de kleibeurt waren.... :roll :schaam